FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Který z CELLů způsobuje pády ? Jeden příspěvek | Celý strom
Který z CELLů způsobuje pády ?   1. 2. 2005 / 00:47
Rozšafín Ctibum   
Nahrál jsem si všechny CELLY ČR, co jsou k dispozici. Bohužel, některý z nich způsobuje padání (skoro vždycky kolem Prahy), ale taky to může být tím, že jsem usazen v Localizeru, to je vždycky stejný, protože to spadlo třeba i v LOWI). Nevíte, která z nich to dělá ? Postupně jsem je všechny povypínal a testuju, která to může být, ale zatím dost neúspěšně..
 

Re: Který z CELLů způsobuje pády ?   1. 2. 2005 / 02:32
Totti10
Tak pokracuj a uvidis - sama o sobe zadna scenerie na 95% nepada, pada az po urcity kombinaci s jinejma sceneriema. To ma ale kazdej jinak,takze v tom ti nikdo presne neporadi - musis zkouset.
 

Re: Který z CELLů způsobuje pády ?   1. 2. 2005 / 08:31
Létající myš   
Jednoznačně to nelze říct. Je to asi individualní podle toho co všechno máš nainstalováno. Mě začala FS padat po instalaci 420-114 i po odinstalaci se to chovalo divně tak jsem nakonec zamačkl slzu dojetí a přeinstaloval celý simulátor. Několik hodin nechtěné zábavy. Třeba budeš mít štěstí Držím palce
 

Re: Re: Který z CELLů způsobuje pády ?   1. 2. 2005 / 09:19
Marky Parky   
Je docela pravděpodobné že to bude nějaký cel, který obsahuje i ortofotomapu a nebo některý z celů který má sloučená BGL s VPT a BGL s budovama, protože pád FS = na 90 procent chybějící textura nebo textura hledaná někde kde není.

U celů které jsou jen z VPT/LWM polygonů neni k pádu důvod.

 

Re: Re: Re: Který z CELLů způsobuje pády ? PADANI FS (OT)   1. 2. 2005 / 10:36
Totti10
Kdyz jsme u toho padani, chtel bych se zeptat na jednu vec. Do FS2002 jsem si zezacatku hazel snad vsechno co se valelo na internetu a vsechno 100% fungovalo, NIKDY (opravdu slovem NIKDY) v zivote mi FS2002 nespadla. Do FS9 si ted uz davam jenom to co opravdu potrebuju, peclive vybiram co nainstalovat, ale stejne se pravidelne objevuje neco co mi ji shazuje, takze musim pravidelne objevovat kde je chyba.
Nepouzivala teda FS2002 treba nejakej jinej (a v tom pripade mnohem lepsi) system loadovani scenerii, kterej problem nejak presel aniz by musel shodit celou FSku? - a jestli jo, tak proc ten "krok zpatky"?
 

Re: Re: Re: Re: Který z CELLů způsobuje pády ? PADANI FS (OT)   1. 2. 2005 / 11:17
Marky Parky   
No defakto se to ma asi takhle...

Vzhledem k rapidnim zmenam technologii ve 3D za poslednich X let FSka strasne ztracela na starych a neoptimalizovanych zpusobech vykreslovani scenerii. FS2002 tedy predstavila novy typ objektu, nove zpusoby kresleni terenu atd. Z duvodu zachovani kompatibility ale byla zachova stara pametova struktura scenerii ve FS atd....

Ve FS2004 se MS rozhodl jit ve zvysovani vykonu jeste dal ( nikoliv zpet ), a je kompletne predelana struktura databaze scenerii i jejich usporadani v pameti, nacitani a tak. Soucasne jsou oddeleny a zachazi se jinak se starymi sceneriemi a s novymi. Dusledkem tohoto faktu je mnohem vetsi stabilita FSky jako takove ( ve FS2004 se mi jeste nestalo ze by spadla sama od sebe v nahodny moment, ve FS2002 to bylo bezne ), rychlejsi vykreslovani a nahravani scenerii ( opravdu kdyz jsem presel z 2002 na 2004 a letal nad ciste Gmaxovou scenerii a bez pocasi, tak framerate byl u 2004 vyssi nez u stejne scenerie ve 2002 ). Byla provedena velka standardizace kodu, zavedena struktura knihovnich objektu atd, a kdyz uz byli vyvojari u techto zmen, tak provedli i znacne optimalizace. A tady narazime na onen kamen urazu. Tyto optimalizace vicemene pocitaji s tim, ze lide budou vytvaret scenerie podle publikovanych SDK a drzet se v jejich mantinelech. Vyvojari tim padem vyhodily nektere zbytecne casti kodu ( treba testovani jestli textura opravdu existuje ve chvili kdy se nacita, protoze prece nejde pouzit jine textury nez zakladni sadu landclassovych a ty tam prece jsou v zakladni instalaci ) No a pak dojde k tomu, ze se objevi nejaky drzy vyvojar ( treba ja DD ), ktery se rozhodne ze chce na VPT polygonu zobrazit ortofotomapu a vyuzije bugu ve FS a nacita si klidne svoje textury. Ozkousi za jakych podminek tohle nepada a pak zminovanou metodu zverejni a lidi ji zacnou pouzivat. Tihle lide ale zase nectou uplne vsechnu dokumentaci a treba vynechaji nekterou z podminek ktera byla uvedena ( typicky to je ono slucovani VPT polygonu s ostatnimi BGL, ktere jsme zminoval ), protoze doma na jejich pocitaci to funguje. Pak se najde jiny vyvojar ( treba Lee Swordy ), ktery napise skvelou utilitku kterou zacne pouzivat cely svet ( AFCAD ). Protoze ji nedelal podle SDK, ale reverse engeneeringem existujicich scenerii, kazdy AFD soubor vytvoreny v AFCADu pak ma v hlavicce nekolik nesmyslnych bajtu, ktere Lee obslehl a od posledni verze AFCADu, prestoze je SDK venku, jeste neopravil. ( K tomuhle bych jen dodal, ze myslim ze do Lee Swordyho uz nikdy nic neuvidime, ze je to presne ten pripad developera, ktery vse delal pro vsechny a zadarmo a byl tak zahlcen dotazy na tema "kdy uz to bude" a "proc tohle nefunguje", ze to proste vzdal ). No a do tretice vseho dobreho pak dalsi developer ( Christian ) prijde s myslenkou ze krajinu, ktera je zlfattenovana o par vrstev nize, lze upravit tim, ze se udelaji LWM polygony o jednom vertexu. Samo o sobe to zase funguje skvele.

Vsichni tyhle vyvojari udelali na kazde te sve veci nespocet "pokus/omyl" testu a dosli k nazoru, ze onen postup je sam o sobe stabilni, pokud se dodrzi urcite podminky. A vetsina modelaru scenerii tyhle techniky pouziva a povazuje je za neco oficialniho a ozkouseneho a pritom mnohdy ani nevi ze to jsou treba techniky vyuzivajici nejakych chyb a vedlejsich efektu, neproctou plnou dokumentaci a nedodrzi vsechny podminky nutne pro spravnou funkcnost, protoze jim to doma funguje.

A kdyz mas dohromady tenhle mysmas ( a to jsem uvedl jen par do ocibijich udaju ), tak dojdes k nasledujicimu vysledku:

Ve FS2002 ti chybna scenerka FS pravdepodobne neschodi, ale zobrazi se spatne nebo vubec, zpomali se, protoze ji FS porad testuje, cela FS2002 je obecne nestabilni a nepada kvuli konkretnim scenerkam, ale spis tak celkove.
Ve FS2004 oproti tomu dostanes vyssi vykon, vyssi stabilitu celkove, lepsi system umistovani a tvorby scenerii, ale je to vykoupeno tim, ze kdyz nekdo neco udela spatne, pri samotnem behu FS uz se to netestuje je tedy pravdepodobne ze FSka slitne. Osobne to nepovazuju za krok zpet, ale vpred , je na vyvojarich scenerek aby delali veci slusne a je mozna i trochu nefer tohle hazet na hlavu MS ( vyjmecne, v jinych pripadech jim nemuzu prijit na jmeno ).
 

Re: Re: Re: Re: Který z CELLů způsobuje pády ? PADANI FS (OT)   1. 2. 2005 / 13:32
MilanP
No ja do FS9 laduju temer kdeco, jenom pro obraz - jeji soucasna velikost, vc. addonu a sceneries, je 28GB. Nikdy, opakuju NIKDY, mi nespadla ani nezamrzla, na rozdil od FS2002, ktera provadela CTD nebo zamrznuti vcelku pravidelne. Problemy padani FS9 muzou byt uuplne mimo FS, tj. budto HW jeho spatnou konfiguraci, ovladaci, poskozenim apod. anebo vecmi, ktere jesou zalezitosti behu Windows. Ale muzou to byt taky nelegalne sehnane veci do FS na podezrelych serverech...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Který z CELLů způsobuje pády ? PADANI FS (OT)   1. 2. 2005 / 13:35
MilanP
joo a jeste bych dodal, ze celly CR doposud vydane mam vsechny nainstalovane, vsechny jsem "shlidl" ze Zlina a no prob..
 

Re: Který z CELLů způsobuje pády ?   3. 2. 2005 / 08:06
Saludo   
Mam ten samy problem a postupnym vypinanim jsem zjistil, ze to u dela cell okolo Rakovnika. At uz skrz nej jen proletam nebo staci dat LKRK, tak FS okamzite padne. Uz jsem to 3x preinstaloval, ale problem trva, takze delam asi neco spatne.
 

Re: Re: Který z CELLů způsobuje pády ?   3. 2. 2005 / 10:38
Marky Parky   
Pokud ti to pada v okoli Rakovnika, zkontroluj si ze mas opravdu spravne dle readme nainstalovanou ortofoto Rakovnika ( je delana VPT polygonem => vsechny textury MUSI byt ve SCENERY/WORLD/TEXTURE a NESMI existovat adresar TEXTURE u te ortofoto ).,

Druhy problem, ktery nekdy vznika s rakovnikem je, ze jeho exclude vymazava i cast Rakovnickych silnic, ktere byly kdysi delane pro FS2002 a je tedy potřeba ho dat o nějakou tu vrstvu níž. -tenhle bug ale nezpusobuje padani, silnice se jen neobjevi.
 

Re: Který z CELLů způsobuje pády ?   3. 2. 2005 / 09:52
Blackrat
Nevim ktery z cellu zpusobuje pady, ale mam jiny problem. Nektere Celly v oblasti Jeseniku mam neskutecne pomale - jedna se zejmena o Krnovsko a Jesenicko, ale i Olomoucko. Ja osobne delam Cell 419-113, vymezeny priblizne mesty zamberk, letohrad, kraliky a usti nad Orlici. Nad nim mam v pohode svych 26FPS pri horizontalnim letu. Jen ale preletim hranice Cellu sveho vychodniho souseda (Jesenicko) okmazite mam FPS 10 a mene.

Netusite nekdo cim by to mohlo byt? Mam procesor 1.8GHz, 512 MB RAM, GFORCE 4 Ti.

Upozornuju, ze napriklad na velice detailnim Pardubicku, nebo Benesovsku mi to nedela..
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ