FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tvorba autogenu Jeden příspěvek | Celý strom
Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 13:49
Matt
Zdravím všechny virtuální ptactvo

Možná trochu z nudy, možná pro zvelebení ortha sem se rozhodl naklikat si pár domečků a objektů ve svém okolí. Práci v AgenT sem docela rychle pochopil, ale mám pár dotazů.

1) Jak dostanu vodní plochu? (Aby např. rybník byl jako rybník a ne jako hnědý flek ).

2) V čem, popřípadě jak vymodelovat objekt odpovídající realitě? (kostel, vysílač,...).

3) Existuje nějaký prohlížeč knihovny objektů, abych si mohl objekty před naklikáním prohlédnout? (abych nenaklikal místo průmyslových placatých budov klasické domečky ).

Za rady a odpovědi vřelé díky.
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 13:58
tonde   
ad 2, Softík "gmax", je free (pouze se zaregistruješ a pošlou ti kód nebo tak nějak, je to dlouho co jsem ho instaloval) a navíc brendon udělal právě pro takovéto případy super manuál
http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=486&lan=&menu=
podle toho bys měl hned základní objekty zvládnout. Ostatní odpovědi netuším
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 14:04
Matt
Díky Ti
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 14:20
Gripen
ad1)

Pomocí autogenu to nejde. Kdyby nezapadl před cca týdnem můj příspěvek bez odpovědi v hromadě dalších příspěvků beze smyslu typu: To už tu bylo, tak bys našel malé mapování toho, jak se dělá voda v FS.

Shrnu:
1. waterclass - polygon který říká FS, kde je voda
2. vytvořit alfakanál, kdy černá určuje, kde se zprůhlední orto a pod ním se vykreslí voda
3. vytvořit vlastní fotoscenerii o rozměrech vodní plochy a jako její součást dát i watermask: něco jako vytvoření alfakanálu pro klasickou ortomapu, kde jsou obrázky textur. Tuto metodu je dobré použít v FSX u ortomap, kde je vše v .bgl souborech.

ad2) Jde to i v Google SketchUp, potom konvert do .dea (popř.: vybrat soubory .dae z .kmz u free verze SketchUpu), potom konvert přes Model Converter X a vytvořit buď object library a umístit jako knihovní object nebo vytvořit .xml s informacema o poloze a přes Bglcomp zkompilovat jako každou jinou scenerku ze souborů .mdl (ten ti vyhodí i ta cesta přes Gmax)

ad3) Pokud užíváš Annotator, tak je možné přednastavit patrovost budov a jejich střechy. U AgenTu nevím. Pro FSX je pro knihovní objekty dobré toto: http://lc0277.gratisim.fr/sceneobjects/

Na umisťování knihovních objektů by snad šel: RWY12 pro FS9, pro FSX určitě nejlepší: Object Placement Tool, který je součástí SDK.

Kdyby něco, ptej se dál.
 2x  

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 14:27
Gripen
Jen ještě sám sebe upřesním:

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=435175&style=2

Teď vím jak na to, na odkazovaný příspěvek už nemusí nikdo odpovídat
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 14:33
Matt
Super, díky moc za odpovědi
Ten AgenT je takový hodně jednoduchý. Jde to v něm docela rychle, ale ty baráčky tam budou nejspíš jen defaultní. Google SketchUp mám už delší dobu, takže pro mě bude asi jednodušší vytvořit to v něm. Díky moc
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 14:40
Matt
Ještě otázečka. Kde jde sehnat ten Annotator pro FS2004? Googlil sem, ale nenašel.
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 14:51
Gripen
No kdyby toto nebylo ono (hned to první):

http://support.microsoft.com/kb/555857/en-us

tak se zkus podívat na instalační disky FS9 a najít tam SDK a to nainstalovat.
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 15:11
Algy   
Jestli máš AgenT, tak ho snad ani nehledej. Víceméněvíce umí to samý. Annotator je lepší snad jen na sázení lesa.
 

Tvorba autogenu   1. 10. 2013 / 13:31
Pedro Canto
Ahoj,

hledal jsem jak z kmz ze Sketch Upu udělat bgl, ale tenhle návod jsem nějak nepobral. Model Converter mám, ale v průběhu importu kmz píše chybu:

An error occured during importing the selected file

Message:
Vstupní řetězec nemá správný formát.

StackTrace:
v System.Number.StringToNumber(String str, NumberStyles options, NumberBuffer& number, NumberFormatInfo info, Boolean parseDecimal)
v System.Number.ParseDouble(String value, NumberStyles options, NumberFormatInfo numfmt)
v System.Double.Parse(String s, NumberStyles style, NumberFormatInfo info)
v ASToFra.ObjectReader.KMZReader.ParseKML(String f, String ns, String name)
v ASToFra.ObjectReader.KMZReader.Read(String filename)
v ASToFra.ObjectReader.AllObjectReader.Read(String fileName)
v ASToFra.ModelConverterX.MainWindow.bwImporter_DoWork(Object sender, DoWorkEventArgs e)

z toho jsem jaksi v pr... neb moje angličtina je taky na pr...

Netuším jak vyrobit *.dae soubory. Poradí někdo?

Dík Petr
 

Tvorba autogenu   1. 10. 2013 / 13:35
Pedro Canto
Na dae jsem našel návo, nicméně mi tato možnost v exportu sketchupu chybí. Verze SketchUpu je 6.4.247.
 

Tvorba autogenu   1. 10. 2013 / 13:50
polda66cz   
Nechtělo by to nějáký SketchUp upgrade? V roce 2013 používáme verze 13.0.4xxx.
(není to míněno zle)
 

Tvorba autogenu   1. 10. 2013 / 14:29
Pedro Canto
hups dík
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 14:33
Algy   
No
AD 1: na textuře musíš vytvořit tzv. alfakanál: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=301822

AD 2: modelovat lze např. v G-MAX, 3DS MAX, anebo třeba v FS design studiu: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=301822 a pak projít spoustu tutoriálů jak na to.

AD 3: O žádném nevím. Já to dělám tak, že si ty objekty cvičně naházím do scenérky, kouknu se jak vypadaj a potom to tam podle nich sázím.
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 14:35
Matt
Ještě jednou děkuju vám všem chlapci, děláte mi radost
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 17:12
kosata
ad1) Jenom můj názor: podle mého názoru je mnohem realističtější nechat v našich podmínkách ten hnědý flek, protože takovou krásně modrou hladinu v našich krajích najdeš jenom s hodně velkým vypětím sil. Samozřejmě pokud bys chtěl létat s hydroplánem, tak to je něco jinýho, to ti nic jinýho nezbyde.
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 17:29
AJS
Máš naprostou pravdu, modrý rybníky a řeky v ČR byly něčím, co mě na FSce vždycky strašně ubíralo onu "realističnost".

Nejlépe je to vidět nad Davlí na soutoku Vltavy a Sázavy, to se smíchává černá s hnědou
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 21:13
čmeliak
Rád ukazujem tento obrázok už je tu na fóre niekoľko krát http://flyvirtual.webnode.sk/album/fotogaleria/#vodafsx-sutovo-mt-jpg
ale voda sa dá spraviť aj s brehom, ktorý čiastočne presvitá, a tak nie všetká voda je len modrá ale je vidieť skutočný breh okolo vody
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 23:44
Gripen
Možnou alternativou pro naše vody by mohl být:

http://www.strikingsoftware.com/fswc.shtml

Nedokážu říct, jestli zvládne i barevné tónování. Na některých screenech to na to vypadá, ale ta hnědozelená voda může být taky výsledek patřičně nastaveného waterclassu. Určitě dokáže regulaci odlesků atp.
 

Tvorba autogenu   12. 2. 2012 / 19:03
čmeliak
vrele doporučujem, je to výborné ale ja som prezentoval ako to viem ja spraviť s Maps2BglX a SbuildersX.
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 18:42
kuknamys   
Něco málo tady :


http://kuknamys.sweb.cz/

http://kuknamys.sweb.cz/navod_FSDS/navod.htm
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 21:36
Matt
Díky moc!!
 

Tvorba autogenu   10. 2. 2012 / 20:37
Kompilair
Zde je možno stáhnout velice šikovný prográmek, který vám automaticky osází orto texturu stromy. Scenerku VFR ČR to úžasně oživí i tam kde není vytvořený autogen. Jediná chyba je že vloží stromy na vodní plochy.

http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=David+J+Griffiths&CatID=root&Go=Search%5b
 

Tvorba autogenu - objekty   12. 2. 2012 / 16:06
Matt
Zdravím ještě jednou.
Chtěl bych se zeptat, jestli existujou nějaké hotové objekty jako například komíny, paneláky,..prostě věci, které se vyskytujou běžně po celé republice a bylo by zbytečné je modelovat znova.
Díky moc
 

Tvorba autogenu - objekty   12. 2. 2012 / 17:48
kuknamys   
Existuje Cesmínova knihovna se jménem panely. Jestli ještě něco dalšího tak to netuším.
 

Tvorba autogenu - objekty   12. 2. 2012 / 21:35
Biker
Tady na webu jsou komíny a další objekty

http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=597&lan=&menu=

pak třeba

http://vfrautogen.wz.cz/

Orlice Mattoni a sila

http://www.leteckemotory.cz/fs/zkvfr/index.php
 

Tvorba autogenu   13. 2. 2012 / 14:54
kuknamys   
Ještě jeden tip pro tvorbu autogenu. V rámci každého čtverce je ještě možné přiřadit specifickou texturu jak pro houses tak pro row houses. Dlouho jsem si neuvědomoval jak účinná to může být věc. Pokud se to povede, jsou změny docela působivé viz Spolana Neratovice
30862 B / 344 x 500 / Spolana_zmena_textury_perak.JPG
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ