| | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 13:49 | |
| | Zdravím všechny virtuální ptactvo
Možná trochu z nudy, možná pro zvelebení ortha sem se rozhodl naklikat si pár domečků a objektů ve svém okolí. Práci v AgenT sem docela rychle pochopil, ale mám pár dotazů.
1) Jak dostanu vodní plochu? (Aby např. rybník byl jako rybník a ne jako hnědý flek ).
2) V čem, popřípadě jak vymodelovat objekt odpovídající realitě? (kostel, vysílač,...).
3) Existuje nějaký prohlížeč knihovny objektů, abych si mohl objekty před naklikáním prohlédnout? (abych nenaklikal místo průmyslových placatých budov klasické domečky ).
Za rady a odpovědi vřelé díky. |
| |
|
| | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 13:58 | |
| | ad 2, Softík "gmax", je free (pouze se zaregistruješ a pošlou ti kód nebo tak nějak, je to dlouho co jsem ho instaloval) a navíc brendon udělal právě pro takovéto případy super manuál
http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=486&lan=&menu=
podle toho bys měl hned základní objekty zvládnout. Ostatní odpovědi netuším |
| |
|
| | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 14:04 | |
| | Díky Ti |
| |
|
| | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 14:20 | |
| | ad1)
Pomocí autogenu to nejde. Kdyby nezapadl před cca týdnem můj příspěvek bez odpovědi v hromadě dalších příspěvků beze smyslu typu: To už tu bylo, tak bys našel malé mapování toho, jak se dělá voda v FS.
Shrnu:
1. waterclass - polygon který říká FS, kde je voda
2. vytvořit alfakanál, kdy černá určuje, kde se zprůhlední orto a pod ním se vykreslí voda
3. vytvořit vlastní fotoscenerii o rozměrech vodní plochy a jako její součást dát i watermask: něco jako vytvoření alfakanálu pro klasickou ortomapu, kde jsou obrázky textur. Tuto metodu je dobré použít v FSX u ortomap, kde je vše v .bgl souborech.
ad2) Jde to i v Google SketchUp, potom konvert do .dea (popř.: vybrat soubory .dae z .kmz u free verze SketchUpu), potom konvert přes Model Converter X a vytvořit buď object library a umístit jako knihovní object nebo vytvořit .xml s informacema o poloze a přes Bglcomp zkompilovat jako každou jinou scenerku ze souborů .mdl (ten ti vyhodí i ta cesta přes Gmax)
ad3) Pokud užíváš Annotator, tak je možné přednastavit patrovost budov a jejich střechy. U AgenTu nevím. Pro FSX je pro knihovní objekty dobré toto: http://lc0277.gratisim.fr/sceneobjects/
Na umisťování knihovních objektů by snad šel: RWY12 pro FS9, pro FSX určitě nejlepší: Object Placement Tool, který je součástí SDK.
Kdyby něco, ptej se dál.
|
| |
|
| | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 14:27 | |
| | | |
|
| | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 14:33 | |
| | Super, díky moc za odpovědi
Ten AgenT je takový hodně jednoduchý. Jde to v něm docela rychle, ale ty baráčky tam budou nejspíš jen defaultní. Google SketchUp mám už delší dobu, takže pro mě bude asi jednodušší vytvořit to v něm. Díky moc |
| |
|
| | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 14:40 | |
| | Ještě otázečka. Kde jde sehnat ten Annotator pro FS2004? Googlil sem, ale nenašel. |
| |
|
| | | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 14:51 | |
| | | |
|
| | | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 15:11 | |
| | Jestli máš AgenT, tak ho snad ani nehledej. Víceméněvíce umí to samý. Annotator je lepší snad jen na sázení lesa. |
| |
|
| | | | Tvorba autogenu 1. 10. 2013 / 13:31 | |
| | Ahoj,
hledal jsem jak z kmz ze Sketch Upu udělat bgl, ale tenhle návod jsem nějak nepobral. Model Converter mám, ale v průběhu importu kmz píše chybu:
An error occured during importing the selected file
Message:
Vstupní řetězec nemá správný formát.
StackTrace:
v System.Number.StringToNumber(String str, NumberStyles options, NumberBuffer& number, NumberFormatInfo info, Boolean parseDecimal)
v System.Number.ParseDouble(String value, NumberStyles options, NumberFormatInfo numfmt)
v System.Double.Parse(String s, NumberStyles style, NumberFormatInfo info)
v ASToFra.ObjectReader.KMZReader.ParseKML(String f, String ns, String name)
v ASToFra.ObjectReader.KMZReader.Read(String filename)
v ASToFra.ObjectReader.AllObjectReader.Read(String fileName)
v ASToFra.ModelConverterX.MainWindow.bwImporter_DoWork(Object sender, DoWorkEventArgs e)
z toho jsem jaksi v pr... neb moje angličtina je taky na pr...
Netuším jak vyrobit *.dae soubory. Poradí někdo?
Dík Petr |
| |
|
| | | | | Tvorba autogenu 1. 10. 2013 / 13:35 | |
| | Na dae jsem našel návo, nicméně mi tato možnost v exportu sketchupu chybí. Verze SketchUpu je 6.4.247. |
| |
|
| | | | | | Tvorba autogenu 1. 10. 2013 / 13:50 | |
| | Nechtělo by to nějáký SketchUp upgrade? V roce 2013 používáme verze 13.0.4xxx.
(není to míněno zle) |
| |
|
| | | | | | | Tvorba autogenu 1. 10. 2013 / 14:29 | |
| | hups dík
|
| |
|
| | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 14:33 | |
| | | |
|
| | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 14:35 | |
| | Ještě jednou děkuju vám všem chlapci, děláte mi radost |
| |
|
| | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 17:12 | |
| | ad1) Jenom můj názor: podle mého názoru je mnohem realističtější nechat v našich podmínkách ten hnědý flek, protože takovou krásně modrou hladinu v našich krajích najdeš jenom s hodně velkým vypětím sil. Samozřejmě pokud bys chtěl létat s hydroplánem, tak to je něco jinýho, to ti nic jinýho nezbyde. |
| |
|
| | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 17:29 | |
| | Máš naprostou pravdu, modrý rybníky a řeky v ČR byly něčím, co mě na FSce vždycky strašně ubíralo onu "realističnost".
Nejlépe je to vidět nad Davlí na soutoku Vltavy a Sázavy, to se smíchává černá s hnědou |
| |
|
| | | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 21:13 | |
| | | |
|
| | | | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 23:44 | |
| | Možnou alternativou pro naše vody by mohl být:
http://www.strikingsoftware.com/fswc.shtml
Nedokážu říct, jestli zvládne i barevné tónování. Na některých screenech to na to vypadá, ale ta hnědozelená voda může být taky výsledek patřičně nastaveného waterclassu. Určitě dokáže regulaci odlesků atp. |
| |
|
| | | | | | | Tvorba autogenu 12. 2. 2012 / 19:03 | |
| | vrele doporučujem, je to výborné ale ja som prezentoval ako to viem ja spraviť s Maps2BglX a SbuildersX. |
| |
|
| | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 18:42 | |
| | | |
|
| | | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 21:36 | |
| | Díky moc!! |
| |
|
| | | Tvorba autogenu 10. 2. 2012 / 20:37 | |
| | | |
|
| | | Tvorba autogenu - objekty 12. 2. 2012 / 16:06 | |
| | Zdravím ještě jednou.
Chtěl bych se zeptat, jestli existujou nějaké hotové objekty jako například komíny, paneláky,..prostě věci, které se vyskytujou běžně po celé republice a bylo by zbytečné je modelovat znova.
Díky moc |
| |
|
| | | | Tvorba autogenu - objekty 12. 2. 2012 / 17:48 | |
| | Existuje Cesmínova knihovna se jménem panely. Jestli ještě něco dalšího tak to netuším. |
| |
|
| | | | Tvorba autogenu - objekty 12. 2. 2012 / 21:35 | |
| | | |
|
| | | Tvorba autogenu 13. 2. 2012 / 14:54 | |
| | Ještě jeden tip pro tvorbu autogenu. V rámci každého čtverce je ještě možné přiřadit specifickou texturu jak pro houses tak pro row houses. Dlouho jsem si neuvědomoval jak účinná to může být věc. Pokud se to povede, jsou změny docela působivé viz Spolana Neratovice |
| |
|
|