| | | | | S googlem sme nic nenašli tak se zeptam tady. Můžete mi někdo poradit jak zjistím trasu do fmc. Když chci letět třeba z LKMT do LIRF tak tam sice doletim,ale už mě to nenavede na dráhu a netušim co mám dát za VOR před letištěm nebo něco jiného aby mě to navedlo na dráhu.
Předem dík. |
| |
|
| | | | | Jestli umis anglicky, na youtubu je nekolik hezkych videi, s titulem nebo podtitulem SID/STAR tutorial. |
| |
|
| | | | | | Sice moc neumim ale skusit to můžu. Zatim děkuju |
| |
|
| | | | | Route Finder Ti najde trasu ze vstupního do výstupního bodu trati.
Pro let z Ostravy do Rima je to:
LKMT SID HLV UM984 STO UM725 GRZ UN737 BOL STAR LIRF
( pro rypaly - co prestaly fungovat v RF CDR a RAD tak jsem je proste pro sve lety zrusil taky )
Magicke SID na zacatku a STAR na konci znamena Standard Departure a Standard Arrival Route, hezky cesky standardni odletova a standardni priletova trasa.
Jinymi slovy - trat zacina na HLV a konci na BOL.
Takze z hlediska odletu musis zjistit, jak se z drahy v uzivani v Ostrave dostat na HLV a naopak jak se z BOL dostat na drahu v uzivani v Rime.
A zde nastupuji mapy letist. Bud muzes pouzit Eurocontrol AIP mapy nebo simcharts.org, na oboje je treba registrace,...
Predpokladejme, ze draha v uzivani v Ostrave je 22. To zalezi prevazne na vetru, ale to asi neni treba zminovat.
Budes hledat tedy mapu, ktera ma na sobe uvedeno SID, runway 22 a cil HLV. Nevim jestli je pro to nejaky predpis, ale co vim tak vzdycky nazev te odletove/priletove trasy zacina tim bodem, pro nas pripad je to HLV4F.
A dole mas popis (nebo to vykoukas ze schematu): Intercept OTA R-222 to HLV. Neboli hezky cesky se napojis na radial 222 radiomajaku VOR OTA a ten te povede az na HLV.
V pripade vzletu s 04 by to bylo malinko komplikovanejsi: Climb to 1500', turn LEFT to OTA, turn RIGHT, OTA R-222 to HLV neboli stoupej smerem drahy do 1500 stop, toc doleva na OTA, toc doprava na radial 222 radiomajaku VOR OTA a ten te povede az na HLV.
Tim se cas na trase a letis, a letis, a letis.
Priletova je malinko komplikovanejsi, predpokladejme drahu v uzivani 16L.
Hledas tedy STAR, zacinajici BOL a drahu 16L. Najdes dve moznosti pridelovane ATC, BOL4C a BOL3D. Vyberme treba BOL4C (nekdo muze doplnit co je realnejsi, ja to nevim).
V popisu je BOL (K250) - MIKSO (K210) a dle schematu si pro jistotu overime, ze se skutecne leti primo z BOL na MIKSO.
Fajn, a ted se musime nejak dostat z MIKSO na drahu.
Budem teda hledat mapu, co bude ukazovat priblizeni z MIKSO na 16L a najdeme mapu ILS16L.
A z mapy zjistis par dulezitych veci, jako je frekvence ILS, kurs, vyska vstupu, vyska pro rozhodnuti, postup pro nezdarene priblizeni atd.
Nepopsal jsem to asi uplne ARAIG, minimalne jsem si odpustil vyckavani na prislusnych bodech, ale pro prehled to snad staci
Hezky let a pozor na mraz, ja dopoledne zkousel Be-200 (XPL) a nez jsem zjistil, jak nastavit APU aby spravne topilo tak jsem trikrat zmrznul
|
| |
|
| | | | | | Jo , mráz je svinstvo , já PSS752 v LUKK při teplotě -23 stupňů vůbec nenastartoval , dost dlouho jsem nemohl přijít na to, čím to je. BTW neví někdo jak se u tohoto addonu dá to palivo nějak ohřát? Vyřešil jsem to zcela non araig přesunul jsem ne do Egypta, tam bez problémů nahodil motory a přesunul jsem se zpátky
|
| |
|
| | | | | | | Jo, ovšem to je vychytávka
No, já měl asi 3 minuty na to zapnout APU a nastavit to, jinak mi zmodrala obrazovka a mohl jsem zacit od nuly. U toho Berieva se musely otevrit dva ventily z APU - levy a pravy (??). Tim se propojil ten ACS se vzduchem z APU. Jenze to porad netopilo, i kdyz ovladac teploty byl nastavenej a ACS CABIN a COCKPIT zapnute.
Pripadal jsem si jak v jistem nejmenovanem vlaku, kde mi pruvodci odpovedel: "Jo, nastaveny to je dobre. Jenom to netopi."
U toho Berieva je totiz jeste v te ACS sekci magicky prepinac ADJUSTMENT a pak to teprve zacne topit.
Pochopitelne v manualu ani slovo.
|
| |
|
| | | | | | | | Zamrzání sem v FSX nějak nepostřehl. Jenom u albatrose od lotusu bylo pár problému ale jinak nic. Možná pmdg ale já letim s wilco pic737 |
| |
|
| | | | | | | ...v reálu to naštestí nějak funguje, nedávno odlet z UACC do EDDF, A330 300 od Lufthansy, venku -33 stupňů, akorát měl zamrzlá cargo dveře, tak s tím posádka bojovala, ale dvigatěly rabótaly |
| |
|
| | | | | | Děkuju za vyčerpávající odpověd. Ale mám problém s Eurocontrol AIP . Registroval sem se,ale nevim kde tam najdu ty mapy? |
| |
|
| | | | | | | | Proklikal sem ledacos,ale tohle sem nenašel. Už to mastim skusit. dík |
| |
|
| | | | | | | | | Bída. Šel sem na 16L a zadal sem z BOL na FLL a FLL je moc blízko prahu dráhy,tak že to nevytočim. |
| |
|
| | | | | | | | | | FLL je snad už lokalizér, ne? Na to nemůžeš jen tak letět. Nejdřív si naštuduj, jak se lítá ILS. Třeba tady http://www.flightsim.cz/article.php?id=58 Až to budeš umět, tak už snáz pochopíš, jak za letět nějaké jednodušší počáteční a střední přiblížení, tj, jak se z nějakého toho konečného bodu STAR, který je většinou zároveň bodem počátečního přiblížení IAF dostaneš do kurzu dráhy. Když je hezky, dá se samo letět i vizuálně. |
| |
|
| | | | | | | | | | Kde jsem psal, ze mas letet na FLL? To je lokalizer ILS.
Nad BOL, kde musis letet rychlosti 250 kts a ve vysce 6000ft. Letis z BOL primo na MIKSO a klesas na 2500ft, ktere bys mel mit prave nad MIKSO, kde musis letet uz jen 210KT. Pokud jsi korektne nastavil ILS, tak tam se objevi aktivni lokalizer a nasledne glideslope (nevis-li o co go tak viz prispevek Lejzyho a precist!). Podvozek dolu, klapky a jdes krasne na drahu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | ils zvládam s defaultem. Tak se ještě naučim s wilcem a snad mi to pak pude.
|
| |
|
|