| | Různé metody tvoření vodních ploch pro FS 3. 2. 2012 / 12:36 | |
| | Vážení přátelé,
chtěl bych předeslat, že budu mluvit hlavně o FSX ,a že jsem prolezl sám hodně a užil si s tím docela nervů.
Řeším už několik dní problém: Jak vytvořit vodní plochu pro ortofoto v FS. Dřív jsem používal VFR ČR, jak bylo rozdělený do těch 40 partů. Tam jsem použil
1. a asi nejjednodušší způsob: Vytvoření alfakanálu do obrázku s texturou. Tím vzniká průhlednost a FS vytváří vodní plochu.
Teď ale používám tu cca 16GB zabalená (cca 21GB rozbalenou) VFR ČR, která má i terén i textury umístěný v .bgl souborech (je pouze pro FSX),a tím odpadá možnost vytvořit vodní plochu alfakanálem do textury. Zkoušel jsem:
2. Vytvoření polygonu s vodní plochou jako waterclass. Používal jsem FSX KML, který k údajům o polygonu, který se vytvoří v Google Earth, připojí charakter polygonu a exportuje .bgl. Toto mi fungovalo pouze na defaultní krajině. Na ortofoto to vodu nedosazuje a po hodinách pokusů a hledání jsem našel na internetu zdůvodnění: Class je pro FSX vnímáno jako podřadnější úroveň scenerie, která ustupuje v takovém případě ortofotu a nevykresluje se přes něj (ani při vyšší prioritě v Scenery Library - vyzkoušeno).
A teď kámen úrazu: Poslední mně známou metodou je:
3. Vytvoření další fotoscenerie, jejímž obsahem bude watermask (černobílý obrázek u kterého FSX dělá vodu na černé a ponechává zem na bílé barvě).
Sada otázek: Jak tuto vodní masku nejlépe vytvořit? Měl by to umět FSX photo scenery maker, ale nesetkal jsem se s úspěchem. Jak ji tedy vytvořit v SBuilderuX? Jak ji vytvořit nejlépe třeba v jiném editoru? Jak by se dal waterclass nadřadit té fotoscenerii? Máte, prosím jiné řešení nebo další metodu?
Děkuji, Gripen |
| |
|