Stála spolu s OK-TVG odstavená na apronu, když přišla strašná vichřice. Teplota byla celý den kolem -5, tlak asi tak 29.80, tedy kousek pod 1013. Najednou kolem desátý večer, přišel ohromný náraz větru, až ke 45kts, teplota vylezla na +5 a tlak padl asi na 982hPa. To trvalo asi čtyři hodiny, pak se to srovnalo. Přiznám se, že jsem to ještě nezažil. Bylo to tak rychlé, že technici ani nestačili přijet s pusbackem a připojit ho, aby éra otočili proti větru. K tomu všemu byl namrzlý apron, takže adheze malá, a myslím, že TVGčko to otočilo. Vzalo sebou GPU, které oholilo antény na spodku trupu a poškodilo příďák, a mrsklo s ním na HA-LKB, a rozpáralo jí trup. Prý dost. TVG bylo brzy spravené, protože se snad prohodil příďák a antény z LKBčka, a už zase létá. Zato LKB bude AOG asi dost dlouho.
Výše uvedenou story nemám z první ruky, ale od jednoho kolegy, který jí má od mechanika, takže si nedělám nárok na 100% přesnost. Roli v tom tedy našestí nehrál nikdo z letců, ale kombinace počasí, náledí a lidského faktoru (je totiž otázkou, nakolik se to dalo předvídat).
Je smutné, že to info na planes skutečně vypadá tak, jako kdyby to někdo najebal při pojíždění
|
|