| | | hranice let. prostoru + METAR 31. 1. 2012 / 10:47 | |
| | Ahoj, muze mi nekdo prosim poradit, jak pri letu poznam hranice rizenych prostoru? Vim, ze v zakladni FS to ukazuje GPS, ale v addonech uz to tak neni (737 wilco, pmdg atd.). Jak tedy pilot pozna, ze je 2 minuty od vstupu, aby to mohl ohlasit ridicimu?
Taky bych rad vedel, co v METARU znamena napr. Q1022 a pak QNH1033. Co z toho je qnh pro vyskomer? A co znamena ta druha informace?
diky
dan |
| |
|
| | | hranice let. prostoru + METAR 31. 1. 2012 / 11:03 | |
| | pro letiste Te zajima QXXXX. Informace QNHXXXX je obvykle uvadena s predponou jako REG QNHXXXX, coz znamena regionalni QNH mimo CTR letiste |
| |
|
| | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 00:26 | |
| | No, trochu bych to poopravil. Mistni QNH (v metaru Q) se pouziva v CTR a TMA, REG QNH pak mimo TMA (typicky kdyz ho podlitavas). |
| |
|
| | | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 02:08 | |
| | No, tochu bych to poopravil. Při podlétávání TMA, jehož spodní hranice jest udána výškou MSL, ladíš QNH daného letiště! |
| |
|
| | | | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 06:23 | |
| | Tak na co mi to regionalni QNH pri odletu z CTR je? Kdyz v okruhu 50nm minimalne (TMA) musim stejne pouzivat letistni? |
| |
|
| | | | | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 06:49 | |
| | TMAcko nemiva 50nm, kdyz odlitas spravnym smerem, opustis jej relativne brzo. To se pak to regionalni QNH hodi |
| |
|
| | | | | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 10:43 | |
| | Ne náhodou píšu, že se jedná o TMA, jejichž spodní hranice je uvedena v MSL. což nezahrnuje ani zdaleka celé TMA, ale jen jeho část (zbylá má spodní hranici v FL) - a podle letiště a umístění letiště je to v řadě případů jen "pár" kilometrů.
Krom toho - to, že ho nepotřebuju zrovna pro podlet TMA, ještě neznamená, že ho nepotřebuju při letu někde jinde. A někdy může být prostě praktičtější si naladit ATIS letiště, než se srát na INFO |
| |
|
| | | | | | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 15:58 | |
| | Tak tak, pravdu má Tragéd. Úplne presne AIP ENR1.7.3
a)QNH řízeného letiště
–v CTR, TMA a v ATZ, jehož horní hranici nebo její část tvoří spodní hranice TMA,
–pod TMA, při všech letech prováděných mezi spodní hranicí TMA definovanou nadmořskou výškou (AMSL)* a hladinou 1000 ft (300 m) pod touto hranicí.
Poznámka 1:* Spodní hranice TMA definovaná nadmořskou výškou (AMSL) je vždy vztažena ke QNH řízeného letiště, kterému TMA náleží.
Poznámka 2: Jedná se o lety v prostoru nacházejícím se těsně pod spodní hranicí TMA, při kterých by při nesprávném nastavení tlaku mohlo dojít k neúmyslnému a nežádoucímu narušení TMA.
b)regionální (oblastní) QNH nebo QNH nejbližšího neřízeného letiště
–v ostatních případech.
Z toho mi napr. vyplýva, že na Kladne sa lieta na QNH LKPR. |
| |
|
| | | | | | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 16:07 | |
| | Jo, uz to chapu, nedosel mi ten rozdil mezi spodni hranici MSL a FL, kdysi mi to bylo podano jen bez toho rozdilu, obecne, a toho sem se drzel. |
| |
|
| | | | | | | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 16:23 | |
| | Ono to tak tuším bylo (nebo to bylo prostě jinak, než teď). Změna v postupeczh nastavení výškoměru, ktrá explicitně zavedla tohle, byla buď loni, nebo předloni na jaře (skleroza).
|
| |
|
| | | | | | | | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 16:28 | |
| | | |
|
| | | hranice let. prostoru + METAR 31. 1. 2012 / 11:06 | |
| | a k oznamovani do vstupu CTR - to obvykle plati pro lety VFR. Tedy divas se ven, vis jak vypada vstupni bod a kde se nachazi (jsou slovne popsany v mapach - napr. krizovatka zel, trate a silnice apod. a jsou v mapach zakresleny). Takze pote co vidis ze se blizis k danemu bodu, oznamis to ridicimu |
| |
|
| | | | hranice let. prostoru + METAR 31. 1. 2012 / 11:36 | |
| | Diky za vysvetleni
Chapu, ze v realu si te predavaji ridici, ale co treba na Vatsimu/Ivao? Tam letis na unicomu, protoze zrovna neni CTR. Dejme tomu, ze letis na LKTB, kde je pritomen nekdo na APP. Kdy se mu nahlasis? Plati tady stejny postup jako VFR (samozrejme bez vstupniho bodu)? Pokud ano, tak jak poznam, ze jsem treba ty 2 min. pred vstupem? Opet letis s addonem, cili bez default. gps...
Diky diky |
| |
|
| | | | | hranice let. prostoru + METAR 31. 1. 2012 / 12:12 | |
| | Ahoj, z pozice vatsim řídícího musím říct, že s tímhle fakt problém není. Buď to pilot tak nějak odhadne podle traťové (enroute) mapy a ohlásí se včas, nebo mu ATC pošle zprávu "Please contact me on 127.12 (nebo jiná freq.)" po chatu. ATC na to má tlačítko, pilot zavolá, maličkost. |
| |
|
| | | | | hranice let. prostoru + METAR 1. 2. 2012 / 01:18 | |
| | Pokud letis rekneme na LKTB ze zapadu, poletis pres bod BODAL, kde ti zacinaji priletovky. Tak proste zavolas ridicimu par minut pred nim, at si to muzes pripravit |
| |
|
| | | hranice let. prostoru + METAR 31. 1. 2012 / 11:33 | |
| | Pokud bys chtěl vidět hranice prostoru i např. ve Wilcu nebo PMDG apod., musel by sis pořídit addony jako např. Plan-G (zdarma), FS FlightKeeper, nebo FSNavigator apod. Ty do sebe vlastně nahrajou databázi prostorů z tvé FS a na mapě ti zobrazují tvojí aktuální polohu.
Pokud máš jen jeden monitor, tak je na tohle asi nejvhodnější ten FSNavigator. Umí se chovat jako ta defaultní GPSka a funguje v jakémkoliv letadle (není závislý na modelu). Ty druhý dva jsou lepší, když máš dva monitory nebo počítače. |
| |
|
| | | hranice let. prostoru + METAR 31. 1. 2012 / 12:16 | |
| | ahaaaaaaa ok, diky vsem za vycerpavajici informace |
| |
|
|