No ono to má ještě jeden problém. AIP totiž neuvádí výšku rozhodnutí ani MDA/H, jen OCA/H a zbytek je na provozovateli. Jeppík a další firmy na výpočty DA/H a MDA/H mají svojí metodiku, a provozovatel to může převzít, příslušný letecký úřad to schválí a pak už provozovatel nic neřeší, neb přejal vše od Jeppíka. Létat podle AIP bez dalších úprav, jako třeba určení minim, je tedy vlastně v praxi nemožné.
Jinak já k tomu dodám další - jsem sice Jeppessenem odkojený, ale už bych si přál, abychom přešli na něco jiného. Jeppík je primárně pro všeobecné letectví, pro "větší létání" tam spousta informací není, nebo jsou popřeházené jako budíky v ruském aeroplánu. Zrovna u Jeppíku se o nějaké standardizaci moc mluvit nedá. Typickým příkladem jsou protihlukové postupy, aby člověk zjistil, že se v Portugalsku musí dělat určitý postup, musí jít do všeobecné části... Když jsem viděl LIDO, tak jsem si úplně chrochtal blahem
Pro MD: podle jaké dokumentace lítá Tomáš Kuchař? |
|