| | | Nudzove pristatie-video 12. 1. 2012 / 15:28 | |
| | | |
|
| | | Nudzove pristatie-video 12. 1. 2012 / 16:26 | |
| | Nějak jsem nepochopil, o co se ti páni pokoušeli... úhel sestupu, výdrž proti stromům... když se po přictání bez odvozu tak na sebe podívali, tak se mi zdálo, že to možná nevěděli ani oni... |
| |
|
| | | | Nudzove pristatie-video 12. 1. 2012 / 19:35 | |
| | To vyzeralo,ze zabudli na to,ze im isiel motor. Taky uhol,mozno 15-20° , to je na klzavy let bez motoru. Alebo to bolo schvalne? |
| |
|
| | | | | Nudzove pristatie-video 13. 1. 2012 / 08:14 | |
| | no právě... (viz dotaz dole) |
| |
|
| | | Nudzove pristatie-video 12. 1. 2012 / 16:50 | |
| | na tvrdej ceste???
Mozno to bolo bez motoru, inac ak by pristavali s motorom, tak rychlost zostupu by bola a dost mensia. |
| |
|
| | | Nudzove pristatie-video 12. 1. 2012 / 16:59 | |
| | Tak nevím ... moc jako nouzové přistání mi to nepřijde, a jako tvrdý dopad taky ne. Jen jako .. obyčejné nevysunutí podvozku. |
| |
|
| | | | Nudzove pristatie-video 12. 1. 2012 / 17:25 | |
| | Asi tak, taky nepřistávaj na cestě, ale na asfaltové RWY... (pokud dobře koukám) |
| |
|
| | | | | Nudzove pristatie-video 12. 1. 2012 / 18:13 | |
| | to vypada jako Meribel nebo Megeve |
| |
|
| | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 00:42 | |
| | je to Megeve
koukam na video a po chvilce mi dojde, ze znam jak toho pilota (z naseho aeroklubu), tak toho instruktora (vedle ktereho jsem letos v Alpach natocil par hodin na Hobbs)
nejde o nic jineho, nez o gear-up landing
historka je to stara dva roky a vzdycky jsem ji znal akorat z vypraveni
nevedel jsem, ze to nekdo natacel
tady je to cely (ted jsem to na youtube vyhrabal)
http://www.youtube.com/watch?v=5McECUtM8fw |
| |
|
| | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 01:27 | |
| | ot: no, tak jsem rad, ze nejsem tak slepej ... a ze mi ten odhad jeste zustal |
| |
|
| | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 06:36 | |
| | Aha, tak uz vim, jak se rekne francouzsky vrtule -> bordel
|
| |
|
| | | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 08:06 | |
| | Hmmmm... není ro spíš "ras le bol" - vysloveno "ralbol!" ??
|
| |
|
| | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 08:13 | |
| | Pokud máš nějaké podrobnosti, mám dva dotazy:
- podvozek nešel vysunout, nebo to bylo opominutí checklistu? Přijdou mi oba tak nějak v klídku, jako kdyby takhle přistávali denně, nebo to bylo na objednávku pojišťovny - když se pak na sebe tak koukli, to je můj nejmilejší moment z toho videa.
- pokud to nebylo opomenutí - tak přistávali na volnoběhu, nebo s vypnutým motorem? Dá se u soccaty "zastavit" vrtule ve vororovné poloze, tak aby se při rychostech na přiblížení neprotáčela? Podle toho sestupu soudím, že šli bez motoru, ale samozřejmě může to být všechno jinak...
To video jsem viděl i četl komentář autora.... Stejně mi to celý přijde divný.... |
| |
|
| | | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 11:04 | |
| | IMHO motor vyplý nebyl. Všude, co jsem četl vyšetřovací zprávy, z toho vyšlo, že pokud jsou po podobném přistání (či nehodě) konce vrtuli zohýbané, tak se to bere jako vcelku zásadní důkaz toho, že motor byl v běhu. |
| |
|
| | | | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 13:46 | |
| | No právě...
Taky nevím s jistotou, co znamená ta houkačka - že když stáhneš na volnoběh bez podvozku - tak to začne houkat? neznáte někdo jak to u tohoto hezoučkéhio létadla chodí?
Protože pak by mi docela vrtalo hlavou, co se asi honilo jim hlavou, když neměli podvozek, ale šel by jim motor (o vysazení motoru se nikde nepíše).... tak přistávali na volnoběhu a houkačku neslyšeli? A když už vzdali všechna jiné možnosti (sedání na břicho na trávu atd.) - pokud tedy o (?) závadě na podvozku věděli - proč ten chudák motor nevypnuli, vrtule se mi zdá docela škoda... Ale možná si to představuju moc jednoduše... |
| |
|
| | | | | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 14:26 | |
| | Letadlo je Socata a jako spousta jiných když stáhneš na volnoběh a nemáš kolečka začne houkat - to bylo slyšet. Jelikož jsem nečetl ty komenty a podobné, tak nevím co se stalo a proč ho neměli, jen podle úhlu sestupu nám to připadalo, jakokdyby nacvičovali nouzák a na kolečka zapomněli - i se na sebe nějak divně podívali po přistání.
Nedávný případ nejmenovaná cessna - tak dlouho mu houkal nevysunutý podvozek, až si myslel že je to pádovka a poznal to až podle ohnuté vrtule, že to pádovka nebyla. |
| |
|
| | | | | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 16:50 | |
| | Mě zase přijde, že si to představuješ až moc složitě, většina těhle případů sednutí na břicho má naopak až příliš banální příčiny. Kupříkladu dva mí známí posadili asi rok po sobě Trenéry při výcviku na břicho (oba v pozici instruktra) prostě proto, že celý den nacvičovali nouzáky a tak si na ten zvonek zvykli, že ho ignorovali.
Z toho důvodu si vždycky při cvičení nouzáků na 326/526 v hlavě říkám "kola, kola, kola, kola", dokud nesvítí dvě zelený. Děsím se okamžiku, kdy sednem na břicho za zvuku zvonku a mých slov "kola, kola, kola..." |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 14. 1. 2012 / 11:16 | |
| | Dík, tomuhle rozumím! ) |
| |
|
| | | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 21:55 | |
| | kumo,
muzu rict, ze ti dva nejsou zadny orezavatka. Pilot ma podle me nalitano vic, nez ma vetsina osazenstva peraku najezdeno v aute a instruktor stravil cely svuj zivot letanim v Alpach - budto posazovanim Jodelu na airsurfaces nebo ledovce a nebo v helikoptere SAR.
O zadnou poruchu neslo (to se da pochopit i z tech komentaru, ktere delal instruktor, az vylezli z letadla - napr. "ty jsi nevytahnul podvozek?" a nebo "to pak jde velmi rychle, rychle, rychle, eh?" atd), zapomenli proste na podvozek.
V teto souvislosti se mi vzdycky vybavi rceni: There are two types of retractable aircraft pilots - those who had already landed gear-up and those who will. (neco podobneho se rika i o taildraggers a groundloopingu ).
Co se tyce behu motoru - rekl bych, ze to meli na volnobeh, protoze jinak by to nehoukalo. Jestli byli prilis vysoko nebo ne, to se neodvazuju soudit. Ona ta draha do kopce muze dost zkreslovat. |
| |
|
| | | | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 14. 1. 2012 / 00:02 | |
| | Orezavatko jak orezavatko.Tam u nich ani jeden nerobil ukony pred pristatim. Mozno sa to vola teraz nejak inak,ale ako pilot v cinnej sluzbe som si vzdy recitoval ukony,aj ked som bol sam,a s instruktorom povinne. Myslim,ze zasuvaci podvozok u papierakov nebol moc dobry vynalez.
A ked uz zasuvaci podvozok,tak by bol automaticky vysuvany pri stiahnuti otaciek pod urcity limit.To ma napadlo,ked som pozeral na tych dedkov,ktori maju tie obrovske nalety hodin a nevedia si povedat,ze uz by hadam aj stacilo.Ono jedna nepozornost u oboch pilotov uz nieco znamena.
Kedysi u vojenskeho letectva si pilot zavrel podvozok u Sucka na zemi pred startom,kedy este stal,a nesposobil ziadnu skodu/skoro/ a isiel od lietania.
Neurazil som snad niekoho starsieho dufam? Kazdy nech si lieta kolko vladze,ale ak uz to pre niekoho zacina byt taka rutina,ze nevnima zivotne dolezite varovania a signaly,mal by si povedat , ze je najvyssi cas,aby s tym nieco robil. |
| |
|
| | | | | | | Nudzove pristatie-video - svet je maly 13. 1. 2012 / 13:09 | |
| | | |
|
| | | Nudzove pristatie-video 13. 1. 2012 / 04:45 | |
| | Nojo, tohle se stává, varování podvozku ječí tak dlouho, že ho přestanou lidi vnímat a pak s tím přistanou na břicho. To je riziko zejména pro instruktory při nácvicích vynucených přistání. |
| |
|
| | | | Nudzove pristatie-video 13. 1. 2012 / 11:25 | |
| | Jak tam čtu informace o tom náletu pilota a instruktora... Nedávno jsem zaregistroval v jedné pilotní knize moc pěkný citát (parafrázuji, nemám to po ruce):
"Ať máš nalítáno hodin kolik chceš - stovky, tisíce, desetitisíce, žádná z těchto hodin se nepočítá. Jediné, co se počítá, je tvá příští hodina."
Ta kniha se jmenuje The Next hour od Richarda Collinse. Přiléhavé, ne? |
| |
|
|