FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
zase rc vrtulník Jeden příspěvek | Celý strom
zase rc vrtulník   3. 1. 2012 / 19:48
jose75
Prosím o radu ohledně walkery ufly s . Máte ho někdo? popřípadě můžete někdo skritizovat chyby tohoto modelu? A ještě bych se chtěl zeptat,jestli by jste někdo měl zájem o rtf merlin tracer 240. Cena dohodou. Nevím jestli to sem mužů psát . Kdyžtak se omlouvám . Děkuju
www.rc-modely-outlet.cz/cz/detail/rc-vrtulnik-walkera-ufly-s-rtf-2-4ghz-postovne-zdarma/4-a-vice-kanalove/
 

zase rc vrtulník   4. 1. 2012 / 15:23
MzM   
Taky si koupím RC 4ch. Až ho rozbiju, napíšu.

Přílipek: rotor ve střídavém motoru pro vrtulníky má uvnitř kotvu na krátko nebo permanentní magnet? Jinými slovy je to synchronní nebo asynchronní motor?
 

zase rc vrtulník   4. 1. 2012 / 16:03
JM   
Je to BLDC motor, takže vlastně není vůbec střídavý... ale spíš bezkartáčkový stejnosměrný
 

zase rc vrtulník   4. 1. 2012 / 17:37
MzM   
Jako krokový? Tak to tam ten magnet být musí. Takže vlastně synchronní střídavý.
 

zase rc vrtulník   4. 1. 2012 / 19:57
jose75
A jaký je rozdíl ve strídavém motoru a stejnosměrném a kartáčovém a s magnetem ?
 

zase rc vrtulník   5. 1. 2012 / 08:29
MzM   
No, střídavý motor nepotřebuje kartáčky, potažmo živit proudem rotor. Pak může být střídavý s magnetem, který se točí tak rychle jak se točí točivé pole uvnitř, nebo bez magnetu, ten má v rotoru jako cívku, kde se indukuje proud následně to mg pole vznikne a tak se to vrtí. Akorát pomaleji jak točivé pole uvnitř motoru.
A stejnosměrný motor musí mít komutátor, alias kartáčky (uhlíky) + ty měděné dělené plíšky na rotoru a tak se do rotoru dovává proud. Pokud je kartáčkový motor sériový (místo magnetu je cívka sériově spojená s rotorem), tak takovému motoru je jedno jestli jede na ss nebo střídavý proud (viz mixéry, vrtačky...

Jakmile tam nejsou kartáčky, tak tam nic nejiskří, nešoupe se a nemusí se to tolik udržovat.

Regulace rychlosti otáčení je u bezkartáčkového se děje zmenou kmitočtu, u kartáčkového změnou napětí.

V kostce.
 1x  

zase rc vrtulník   5. 1. 2012 / 18:51
jose75
Z Fy ve škole o konstrukci drobet vím a jestli sem to dobře pochopil,tak střídavý je lepší:nemusí se tolik udržovat a má rychlejší reakce ? Díky
 

zase rc vrtulník   6. 1. 2012 / 08:41
MzM   
No, já jsem motory ve škole neměl, takže akorát samostudium. S rychlostí reakce bych byl opatrný.
Z principu u kartáčkového (dc) rychlost otáčení závisí na napětí, točivý moment na proudu.
Bezkartáčkový (ac) rychlost závisí na frekvenci, točivý moment na proudu. Plus u obou, pokud jsou to ty malé, tak na "síle" magnetu. Zrychlit se asi dají stejně, zpomalit asi taky (u dc klidně reverzním napětím, zkratem).

Krása toho ac, co jsem četl je, že menší motor má větší kroutivý moment, neprská (rušení), údajně se i lépe chladí, méně hlučí a ta téměř bezůdržbovost je asi jasná.
Problém je, že potřebuje bazmek, který z dc dělá ac potřebné frekvence.

 

zase rc vrtulník   9. 1. 2012 / 15:39
MzM   
Jak se má chovat seřízený vrtulník? (ve vzduchu to udržím, ale je to hokna)
A když je ten kroužek uprostřed rovně, vyrovnání ocasní vrtulky se dělá trimem?
Co se stane, když listy nemají těžiště stejně (ale nehází)?

Asi to sem moc nepatří, co?
 

zase rc vrtulník   6. 1. 2012 / 08:48
MzM   
Tak jsem to toho praštil (Walkera V200D01). Zatím jsem neletěl. Ale už mám dotazy, jestli někdo víte:

- zatím jsem ho roztočil akorát doma v pokoji (žena brblala, že se nechce nachladit, tak jsem toho nechal)
- při výkonu, který už je těsně před vzletem se vrtulník okamžitě klopí (serva úplně vpředu a vpravo)- Umělá inteligence něco nezvládá, někde se dá něco nastavit? V manuálu tvrdí, že se na elektronice přepne přepínač a je to v režimu nastavení. Víc tam toho není, ještě pohledám, ale kdybyste někdo náhodou věděl....
- při nastavení jsem musel nastavit reverzní elevator. Je to normální nebo je něco s elektronikou?

Už jsem stihl urazit jen jeden list.
 

zase rc vrtulník   6. 1. 2012 / 09:01
kuma   
Tvoje paní mi svým postojem připomněla jednu letošní novoročenku - kvíz, v čem je hlavní výhoda letounů s rotující nosnou plochou proti fix-wing... Seriál pohyblivých obrázků z kvízu sem namontovat neumím, proto sem dám pouze poslední obrázek - odpověď.

Jestli to u vás doma vypadá takhle, pak se obavám Tvé paní nedivím



.
22626 B / 357 x 500 / rotary wing.bmp
 

zase rc vrtulník   9. 1. 2012 / 17:17
jose75
já to poprvé zkoušel ve sklepě a divil jsem se, že je neovladatelný,ale pak sem ho vzal do haly a až Tam se dá pořádně seřídít. Jde o to , že u země (níž než poloměr rotoru) je nestabilní. Ideál je kolem 1,5 m nad zemí. Doporučuju jít na pelikándaniel.cz - podpora a najdi si tam článek o létání s rc vrtulníkem elektro. Precti si to celé. Hodně věci to objasní. Teď se těším na ufly s . Tak jsem na to zvědav.
 

zase rc vrtulník   9. 1. 2012 / 19:49
smiglovec
Mám ji taky, a jsme na tom úplně stejně. Zatím jsem se jen smýkal po linoleu v předsíni, taky hned utíká do strany. Zkušení mi důrazně doporučili simulátor, nejlépe Phoenix. A za každý karambol ať udělám čárku za 500,- no a už bych měl možná na skutečný vrtulník. Každopádně to je pořádná fuška. Po cca měsíci to jakž takž mám pod kontrolou, ale vytáhnout ho ven bych si asi ještě nedovolil.

Elevator mám myslím taky na reverz, ale teď mám vysílač nastavený na ten sim, tak si nejsem jist.
Na vysílači lze nastavit funkce NORMAL - REVERZ na jednotlivé funkce, omezení výkonu - přepínač a točítko na levé straně, omezení výchylek - přepínač na pravé straně.
Řídící jednotka vrtulníku pak umožňuje plynulou regulaci výchylek ocasní vrtulky a cykliky, dále pak nastavení citlivosti gyroskopů, to jest jak moc budou gyra kecat do řízení. Vrtulník bude buď "hodný", ale na povely bude reagovat vláčně, nebo se vliv gyroskopů omezí, a potom to bude divoch, který bude vyžadovat plné soustředění a neustálé zásahy do řízení. Z fabriky je to myslím nastaveno spíše na hodný.

Tolik mé dosavadní poznatky, snad ještě na první let vybavit vrtulník tréninkovým křížem, zabrání takovým těm drobným klopýtnutím, které by způsbili zbytečné škody. Letu zdar!
 

zase rc vrtulník   9. 1. 2012 / 20:52
MzM   
Už letěla. Akorát to byla hokna. Vzal jsem ji ven, zkoušel cosi jako visení. Když se ublalo citlivosti aileron a elev gyra, tak už to i trochu viselo (ještě mi to ve vzduchu nedrželo ani jednu baterku). Pak jsem zkusil zavrtět ocasem. Hrábl jsem do plynu, vyletělo to nad sousedčinu švestku. Polil mě pot, nechtěl jsem to nechat padnout. Už proto, abych nemusel přes plot. Tak jsem se s tím pral. Pak fouklo, ještě jsem to jakš takš navedl nad zahradu, ale tam jsem trefil náš ořech. Tak jsem stáhl plyn, aby se to nepotrhalo a tak nějak to spadlo na relativně měkkou hlínu asi ze 6m (občas brnklo o větev). Na katastrofu, kterou to mohlo znamenat úplně super výsledek. Akorát ulomený list, lehce odřená vrtulka a lehký zásek na hnacím kole. List jsem vyměnil a ještě chvilku "skákal".

Pak jsem si přečetl, že se seřízeným strojem to jde lépe. Tak jsem to seřídil a čekám na vhodné počasí.

Nejvíc se mi líbila věta na webu, co radí jak vrtulník seřídit. Cituji:
"Správně seřízený stroj je základem úspěchu. Samozřejmě že se dá létat i s neseřízeným, ale hlavně pro začátečníka to znamená velmi nerovný souboj. "
( http://azheli.ic.cz/serizeni.htm )


V tu chvíli jsem si vzpomněl na ořech...
 

zase rc vrtulník   9. 1. 2012 / 22:24
smiglovec
Tak právě tuto zkušenost bych si rád odpustil, proto jsem investoval do RC sim Phoenix. Pokud znáš někoho kdo jej má, tak si to zkus. Já byl dost nemile překvapen. Nicméně nějakému nastavení se asi budu muset pověnovat, o tom pan prodavač "taktně" pomlčel.
 

zase rc vrtulník   9. 1. 2012 / 23:11
Swordfish   
Pokud mohu malinko poradit.Většina RC modelů jednorotorových vrtulníků je u země hodně ovlivněna ("přízemním efektem") tzn. po přidání otáček na hlavním rotoru má tendenci klopit a sunout se bokem.Pokud dáte kontra náklon a rázným přidáním otáček utrhnete vrtulník do cca 1-1,5m výšky vrtulník se rázem uklidní a snaha o bočení úplně zmizí.
Určitě je dobré startovat z hladké plochy.Na trávě nebo jiném hrubém povrchu hrozí bez zkušeností
převrácení vrtulníku a zničení minimálně......... listů rotoru.
 

zase rc vrtulník   10. 1. 2012 / 13:02
MzM   
Tohle můžu potvrdit. Lyžina se zasekne do trávy, když se vrtulník sune vrtulkou (třeba) a už nemusí jít odstartovat vůbec. Mám na start asi 80x80cm sololit. A přesně v metru se to chová mnohem klidněji. Jak píšou odborníci, ground efekt se projevuje od průměru rotoru níže. Pokud je to níž, tak to na té bublině plave, kam chce. I tak se to dá udržet, ale je to složitější.

Ještě mě napadá, že pokud rotor není semi-rigid (ala Bell 206), tak se na tom hladkém povrchu sunout stejně musí (pokud se celý vrtulník nenakloní). Ne? Takže co nejrychleji aspoň kousek nahoru a pak bojovat.

Listy už takhle neničím. S tím koaxiálem jsem se naučil stahovat plyn za méně než tisícinu sekundy na nulu. Takže přežívají listy i hlavní ozubené kolo.

V prodejně mi nabízeli alternativní (měkčí) listy, ale pouze v setu s listy opačnými (já jim říkám ruské a americké ). Napadlo mě, že by se reverzoval motor a ovládání vrtulky a mohlo by se lítat po americku. Prodejci sice tvrdí, že s tím má elektronika trochu problém, ale to by se snad vyřešilo. Nemáte někdo zkušenost?
 

zase rc vrtulník   19. 1. 2012 / 12:44
MzM   
..tak ty měkčí listy jsou tak měkké, že to sice lítá, ale jak splašený vrabec. Nebrat. Ještě mě napadlo vyztužit je, ale raději je střelím. Americký vrtulník zatím nebude...
 

zase rc vrtulník   1. 3. 2012 / 09:26
MzM   
Já jsem zase utrácel..
Pokud byste někdo chtěl tu walkeru (žlutá), je na aukru. ( http://aukro.cz/walkera-v200d01-rtf-i2170512029.html )
14796 B / 600 x 444 / DSC_2017.jpg
15107 B / 600 x 350 / DSC_2015.jpg
20910 B / 600 x 403 / DSC_2016.jpg
26069 B / 335 x 500 / DMP_1768.jpg
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ