FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vor to Vor Jeden příspěvek | Celý strom
Vor to Vor   29. 1. 2005 / 20:38
Rosta
Mužete mi někdo poradit jak se líta podle vor nebo kde bych to našel. Dik
 

Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 00:10
Tommy   
Jednoduché VOR je stručně radiomaják na který po naldění správné fregvence ukazuje ručička budíku co máš v kabině Takže když letíš VOR to VOR stačí zjistit všechny fregvence VOR majáků na trati a pak stačí jen přelaďovat fregvence po přeletění A ještě příklad: Startuješ z Vodochod a naladíš si OKL 112.600MHz když ho přeletíš tak naladíš VLM 114,30MHz a letíš k němu a zase když ho přeletíš tak naladíš třeba BNO 113,90MHz a letíš na Brno a tak dále a tak dál
 

Re: Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 00:17
Tommy   
A ještě maličkost, spousta VOR majáků je vybavena zařízením které se jmenuje DME to zase umí ukazovat vzdálenost od tohoto zařízení! Na mapě to najdeš označený jako VOR/DME a vzdálenost se ukazuje v majlích!!! Doufam že ti to trochu pomůže. Tommy
 

Re: Re: Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 02:33
Rosta
Co vše musim udělat aby to fungovalo skoušel jsem to a nic
 

Re: Re: Re: Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 08:13
Tommy   
Stačí do NAV 1 naladit fregvenci požadovanýho VOR/DME majáku a když si v dosahu tak se ti zachytí a začne ukazovat Pokud chceš letět přímo VOR to VOR tak otačiš kolečkem course nebo jak se to jmenuje dokud se ti nesrovná ručička radiokompasu do roviny a kurzem který ti ukáže letíš. Fungu je to v FSku cca na 100 majlí! Jakym typem létáš? Jesti chceš tak se ozvi a ICQ a mužem to probrat Tommy
 

Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 00:18
Sněhulák   
Třeba vždy skus školičky na Ivau či Vatsimu.... .-)

např http://ivao.edunet.cz/Training/ a sekce Tutorialy, Pro piloty i ATC CZ a radionavigace.... (http://www.lkpr.info/takeoff/skolka/radnav.htm )
 

Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 10:33
Ondra OK-MIK   
Přidal bych bl*ou otázku, ale zajímá mě, jestli se vám daří přesně dodržovat trať VOR to VOR u defaultu bez GPS. Jestli máte na A/P HDG nebo NAV. NAV se mi někdy houpe ze strany na stranu. Boční vítr, gyro drift, atd. prostě se mi nikdy nepodaří na maják nalítnout přesně, vždy ho minu bokem a to někdy o pořádný kousek . Tak by mě zajímalo jak to přesně provádíte při výměně majáků, jstli rovnou naladím druhý, nebo změním jenom course a druhý naldím potom, udělám zatáčku ručně, HDG, NAV, prostě jak se to dělá ve skutečnosti.
 

Re: Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 11:51
A.J.Scandall   
No, i ve skutečnosti letadlo v režimu VOR/LOC houpe trochu ze strany na stranu, pokud letí na VOR. Hlavně u starších letadel s analogovými autopiloty. Stejně tak s tím bojují když letí po trati z GPS. Takže třeba na Turboletu jsme radši lítali v HDG aby lidi (nebo cargo) neblinkali. Boeing už to umí líp. Jinak ale kdykoliv, když letíš ve VOR/LOCu (nebo NAV, podle toho, jak se to u konkrétního typu jmenuje) a ladíš jinou frekvenci, či se blížíš k radiomajáku (do kuželu nejistoté indikace, nebo jak se tomu říká) tak vždycky musíš přejít do modu HDG. Jinak ti to éro může vzít dráhu.

Jo a nezapomeň, že DME ti meří přímou vzdálenost, takže když ti ve FL350 ukazuje vzdálenost 8NM, tak tvoje vodorovná vzdálenost od majáku je zatraceně malá, plácnu třeba 2NM. Takže platí, když se k VORu přiblížíš, nesledovat tupě břevno na přístroji, ale letět posledním kursem a tak nějak plus mínus autobus to přeletíš přeně. A když přes maják nebudeš chtít letět přímo, nezapomeň na nadběh zatáčky.
 

Re: Re: Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 14:15
Ondra OK-MIK   
dík za vyčerpávající odpověď : )
Ale chtěl bych se ještě zeptat, jestli radiály VOR jsou shodné s magnetickými, nebo se zeměpisnými kurzy?

( doufám že jsem nenapsal blbost )
 

Re: Re: Re: Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 14:27
A.J.Scandall   
Blbost jsi nenapsal, naopak to je docela zásadní dotaz (hlavně pro země, kde je deklinace třeba 16stupňů). Shodují se s magnetickými kurzy. I v mapách je všechno magnetické. Stejně jako VPD. Výjimkou snad jsou mapy v polárních oblastech, ale to jsem slyšel jenom na půl ucha. Boeing 737 totiž přes 73stupeň severní a 60jižní šířky letět stejně nesmí.

Perlička: když ATC dává přízemní vítr na vzlet/přistání, mluví o mag.směru. Když to dávají meteorkáři do přípravy, je to zeměpisné. V našich oblastech, kde je deklinace v řádu jednotlivých stupňů, tohle málokdo ví. Já to vím taky jenom asi týden.
 

Re: Re: Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 16:01
Hoaker
Ja jenom odbocim... rikas HDG u Turboletu. Podle toho, co se tady uz rozebiralo, tak nekdo tvrdi, ze klasickej UVP A/P nema, ja si myslim, ze A/P ma... tak jak to je? Ten model od Panon Wings tusim A/P nema... je to chyba?
 

Re: Re: Re: Re: Vor to Vor   30. 1. 2005 / 20:01
milan
takmer do kazdeho turbika sa da dat A/P
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ