No, i ve skutečnosti letadlo v režimu VOR/LOC houpe trochu ze strany na stranu, pokud letí na VOR. Hlavně u starších letadel s analogovými autopiloty. Stejně tak s tím bojují když letí po trati z GPS. Takže třeba na Turboletu jsme radši lítali v HDG aby lidi (nebo cargo) neblinkali. Boeing už to umí líp. Jinak ale kdykoliv, když letíš ve VOR/LOCu (nebo NAV, podle toho, jak se to u konkrétního typu jmenuje) a ladíš jinou frekvenci, či se blížíš k radiomajáku (do kuželu nejistoté indikace, nebo jak se tomu říká) tak vždycky musíš přejít do modu HDG. Jinak ti to éro může vzít dráhu.
Jo a nezapomeň, že DME ti meří přímou vzdálenost, takže když ti ve FL350 ukazuje vzdálenost 8NM, tak tvoje vodorovná vzdálenost od majáku je zatraceně malá, plácnu třeba 2NM. Takže platí, když se k VORu přiblížíš, nesledovat tupě břevno na přístroji, ale letět posledním kursem a tak nějak plus mínus autobus to přeletíš přeně. A když přes maják nebudeš chtít letět přímo, nezapomeň na nadběh zatáčky. |
|