| | | Začínající letec 5. 1. 2012 / 10:31 | |
| | Dobrý den,
před časem jsem tu psal prosebný příspěvěk, zda by mi nějaký "zkušenější" letec nemohl malinko vysvětlit základy letu atd. Odpovědí přišlo více než jsem čekal, a tímto bych chtěl všem autorům mnohokrát poděkovat.
Z odkazů v odpovědích jsem se lecos dozvěděl, a před pár dny přestal s létat s letadly typu Cessna, a vrhl se na svůj životní sen, Boing 737. Ačkoli je mi jasné, že pro začátečníka jako jsem já je to stroj nadměrně složitý, a že časem se stejne budu muset k té své Cessně vrátit (pokud se budu chtít opravdu něco naučit) nyní bych se s dovolením trochu vydováděl
A hned můžu začít formulovat své otázky ještě předtím bych chtěl nastínit způsob, jakým letadlo ovládám (vzhledem k tomu, že jsem ho jako absolutní lajk nastavoval sám, může být "trochu" exotický )
Vlastním beran Saitek. Pohyb beranem je jasný, dále mám 3 páky. 2 Pákami ovládám plyn motorů (1. pákou 1.motor a 2. pákou 2.motor). Třetí páku ovládám Spoilery. Na beranu posuvnými "čudlíky" ovládám klapky, hor. trim a ver. trim. Další funkce vezmu zjednodušeně: světla, landing světla, podvozek
Není toho moc, ale zatím mi to ke vzletu a následnému přistání (po 10 min letu) stačí. Otázek mám spousty, tak je očísluji
1. Jaké jsou ideální rychlosti pro B737 při
a)vzletu (moment kdy se zadní kola odlepí od ranveje)
b)normální cestovní rychlost
c)těsně před přistáním
2. Jaká je odhadem nebo intervalem klasická výška, ve které B737 létá?
3. Je nějaká důležitá věc, která mi chybí v nastavení ovládání
4. Při přistání letadlo neustále hlásí "Pool up". Dělám nějakou ovládací chybu, nebo to je způsobeno "jen" nekomunikací s dispečerem popřípadně nenastavení navádecích přístrojů?
5. Při přistání mám plně vytáhlé klapky, spoilery a motory jsou na nule. Ze začátku to celkem brzdí, ale od 80mil/hod to více méně brzdit přestane. Mají letadla typu B737 nějakou manuální brzdu?
6. Kdyby měl například tento týden někdo čas, a na multypleru mi trosicku vysvětlil navádění a komunikaci (AJ zvládám, teorii znám) byl bych hroooozně moc rád
Za každou odpověď mockrát děkuji. S pozdravem Jan Oktábec
|
| |
|
| | | Začínající letec 5. 1. 2012 / 11:03 | |
| | | |
|
| | | Začínající letec 5. 1. 2012 / 11:04 | |
| | 1a) záleží na typu (B737 je strašně široký pojem), hmotnosti atd
1c) záleží na typu, hmostnosti atd
2) záleží na typu, hmostnosti, vzdálenosti, ceně paliva
5) jo. klasická brzda na pedálech (ve flightsimu simulováno tečkou nebo firem na joysticku). k tomu mají automatickou brzdu (autobrake) a nebo mužeš brzdit reversy
|
| |
|
| | | Začínající letec 5. 1. 2012 / 11:32 | |
| | Ahoj, nepíšeš zda máš FS9 nebo FSX a jaký B 737 používáš, jestli default nebo jiný, ale použij hned vedle na stránce červené tlačítko ČLÁNKY a tam jsou popsané různé postupy na ILS ,atd, od Iva Pořického. To by ti mohlo hodně pomoci. |
| |
|
| | | Začínající letec 5. 1. 2012 / 13:08 | |
| | Většinu odpovědí ohledně rychlostí najdeš v checklistech a referencích (SHIFT+F10 nebo jen F10 v FSX)
nebo třeba tady:
http://www.atlanticsunairways.com/training/checklist_b737.pdf
4) letíš s tím moc prudce k zemi nebo nemáš venku kola. Není to "pool up" ale "Pull Up" - přitáhni!
5) spojlery venku mít nemáš, proto ti to asi padá. 80kt je hodně pod pádovkou, já sedám (pokud to nemám spočítaný přesně) cca při 130.. Přiblížení letím rychlostí nějakejch 145 kts. |
| |
|
| | | | Začínající letec 5. 1. 2012 / 16:33 | |
| | 5 to je uz na zemi, to je pak zpravne. I to chovani bez brzd. |
| |
|
|