FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Začínající letec Jeden příspěvek | Celý strom
Začínající letec   5. 1. 2012 / 10:31
oktabja
Dobrý den,
před časem jsem tu psal prosebný příspěvěk, zda by mi nějaký "zkušenější" letec nemohl malinko vysvětlit základy letu atd. Odpovědí přišlo více než jsem čekal, a tímto bych chtěl všem autorům mnohokrát poděkovat.

Z odkazů v odpovědích jsem se lecos dozvěděl, a před pár dny přestal s létat s letadly typu Cessna, a vrhl se na svůj životní sen, Boing 737. Ačkoli je mi jasné, že pro začátečníka jako jsem já je to stroj nadměrně složitý, a že časem se stejne budu muset k té své Cessně vrátit (pokud se budu chtít opravdu něco naučit) nyní bych se s dovolením trochu vydováděl

A hned můžu začít formulovat své otázky ještě předtím bych chtěl nastínit způsob, jakým letadlo ovládám (vzhledem k tomu, že jsem ho jako absolutní lajk nastavoval sám, může být "trochu" exotický )

Vlastním beran Saitek. Pohyb beranem je jasný, dále mám 3 páky. 2 Pákami ovládám plyn motorů (1. pákou 1.motor a 2. pákou 2.motor). Třetí páku ovládám Spoilery. Na beranu posuvnými "čudlíky" ovládám klapky, hor. trim a ver. trim. Další funkce vezmu zjednodušeně: světla, landing světla, podvozek

Není toho moc, ale zatím mi to ke vzletu a následnému přistání (po 10 min letu) stačí. Otázek mám spousty, tak je očísluji


1. Jaké jsou ideální rychlosti pro B737 při
a)vzletu (moment kdy se zadní kola odlepí od ranveje)
b)normální cestovní rychlost
c)těsně před přistáním

2. Jaká je odhadem nebo intervalem klasická výška, ve které B737 létá?

3. Je nějaká důležitá věc, která mi chybí v nastavení ovládání

4. Při přistání letadlo neustále hlásí "Pool up". Dělám nějakou ovládací chybu, nebo to je způsobeno "jen" nekomunikací s dispečerem popřípadně nenastavení navádecích přístrojů?

5. Při přistání mám plně vytáhlé klapky, spoilery a motory jsou na nule. Ze začátku to celkem brzdí, ale od 80mil/hod to více méně brzdit přestane. Mají letadla typu B737 nějakou manuální brzdu?

6. Kdyby měl například tento týden někdo čas, a na multypleru mi trosicku vysvětlil navádění a komunikaci (AJ zvládám, teorii znám) byl bych hroooozně moc rád

Za každou odpověď mockrát děkuji. S pozdravem Jan Oktábec





 

Začínající letec   5. 1. 2012 / 11:03
Algy   
Projdi si ještě tyhle stránky: http://www.kolmanl.info/index.php?show=FSIM
Najdeš tam spousty užitečných informací o FS a o létání B737 od PMDG. (viz levý sloupeček)
 

Začínající letec   5. 1. 2012 / 11:04
Tragédie v JRD
1a) záleží na typu (B737 je strašně široký pojem), hmotnosti atd
1c) záleží na typu, hmostnosti atd

2) záleží na typu, hmostnosti, vzdálenosti, ceně paliva

5) jo. klasická brzda na pedálech (ve flightsimu simulováno tečkou nebo firem na joysticku). k tomu mají automatickou brzdu (autobrake) a nebo mužeš brzdit reversy

 

Začínající letec   5. 1. 2012 / 11:32
flaxa
Ahoj, nepíšeš zda máš FS9 nebo FSX a jaký B 737 používáš, jestli default nebo jiný, ale použij hned vedle na stránce červené tlačítko ČLÁNKY a tam jsou popsané různé postupy na ILS ,atd, od Iva Pořického. To by ti mohlo hodně pomoci.
 

Začínající letec   5. 1. 2012 / 13:08
Blackrat
Většinu odpovědí ohledně rychlostí najdeš v checklistech a referencích (SHIFT+F10 nebo jen F10 v FSX)

nebo třeba tady:

http://www.atlanticsunairways.com/training/checklist_b737.pdf

4) letíš s tím moc prudce k zemi nebo nemáš venku kola. Není to "pool up" ale "Pull Up" - přitáhni!
5) spojlery venku mít nemáš, proto ti to asi padá. 80kt je hodně pod pádovkou, já sedám (pokud to nemám spočítaný přesně) cca při 130.. Přiblížení letím rychlostí nějakejch 145 kts.
 

Začínající letec   5. 1. 2012 / 16:33
Fabo™   
5 to je uz na zemi, to je pak zpravne. I to chovani bez brzd.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ