FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 10. 11. 2024, svátek má Evžen Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D Jeden příspěvek | Celý strom
Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 15:46
tonde   
http://euroseptik.cz/michael-oleary-ryanair-rika-aparatcikum-z-evropske-komise-co-si-o-nich-mysli/

doporučuji shlédnout celé, nemá to chybu
 3x  

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 16:07
Tragédie v JRD
Nidky bych neřekl, že je to takovej šoumen Pěkné, zábavné ... ale má chlapec taky trošku máslíčko na hlvaě .)))
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 17:04
Lejzy
Dobry Sice se s nimi letet nechystam, ale ma to hlavu a patu. Akerat nevim, jestli kdyz nestoji o nas batoh, jestli stejne nestoji o to, abych pouzil jejich WC.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 17:36
FSPilot   
Ono to nejde brát příliš vážně, protože celé to jeho vystoupení je víceméně o zakřivování faktů tak, aby Ryan vyšel jako nej nej nej - však to je logické, když to je reklama... je to dobrý šoumen
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 17:43
tonde   
a co zakřivoval? Vždyť přesně popsal jak to u nich funfuje, mám s nima nalítáno celkem dost...
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 17:59
Tragédie v JRD
Kdo ví, co FSPilot zakřivoval...
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 18:29
Helicopter pilot
Ty aby sis nerýpnul že? Zameť si před vlastním prahem!
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 18:48
Kachna   
Tragéd, manuálně pracovat?
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 20:49
FSPilot   
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 21:01
FSPilot   
Ano popsal, ale vyvyšuje se nad jiné společnosti a porovnává neporovnatelné (a lidi mu to žerou). Jde o to, jak se chvástá, že xx% jejich linek lítá na čas a jak málo oproti BA nebo jiným společnostem, kterým se vysmívá, poztrácejí zavazadel, atd. Ale ona je to hodně zakřivená skutečnost... málokdo si totiž uvědomuje, že Ryan nezajišťuje oproti těm, které popisuje, přestupy (nevím o tom, že by zajišťoval návaznost mezi svými lety - prostě nestihneš letadlo, tvoje smůla ) a tam je v podstatě hlavní háček. Zpoždění často vznikají vlivem čekání "přípoje" a ztráta zavazadla je taky zapříčiněna mnohem častěji tím, že někdo letí z místa A na místo B přes místo C nebo víc přestupů, kde právě existuje větší pravděpodobnost, že se zavazadlo z letadla z A dostane do nesprávného letadla a neodletí do B... Tohle Ryanair úplně vylučuje tím, že nemá přestupy a tak si každý nosí svoje zavazadla sám.

Když pojedeš z nějakých kotěhulek do práce do prdelovic autobusem, který bude jen pendlovat mezi kotěhulkama a prdelovicema a tam auto potkáš jednou za uherský rok, tak se provozovatel toho busu může stejně tak chvástat jako tenhle šoumen, jak jezdí na čas a jak nikomu neztratí zavazadla a jak je na tom skvěle oproti např. velkému dopravci, který jezdí mnohonásobně víc vozů, na mnohem větší vzdálenosti a do velkoměst, kde je hodně silný provoz a který garantuje svým cestujícím návaznost některých spojů. To se prostě nedá srovnávat Ale Ryan má na tomhle postavenou celou tuhle blamáž

Neříkám, že všechno, co říká je blbost, to ne, ale interpretaci mnoha faktů si takhle zakřivuje ve svůj prospěch.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 21:32
Tragédie v JRD
Jaká blamáž? Jaké pokřivení faktů? Vždyť on nic z toho netají. A na tom, že on tvrdí, že lítá víc načas, než "legacy carriers" (pokud tomu tak je) není žádné pokřivení faktů a jen konstatuje fakta...
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 21:36
FSPilot   
achjo...
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 13:25
Luděk Ch.
Ach jo co??? On jen řekl, jak to je. Taky řekl, že žádné přestupy ani manipulace se zavazadly nezajišťují. A výsledek je ten, že lítají na čas a neztrácejí zavazadla. Je to 100% pravdivé konstatování skutečnosti. Ty ostatní společnosti nikdo nenutí, aby dělaly ty věci navíc, které způsobují zpoždění, ztráty zavazadel a vysoké ceny letenek Já osobně mám s Ryanairem už něco nalítáno a jsem rád, že dojdu na letiště půl hodiny před odletem rovnou na bezp. kontrolu, že si vezmu zavazadlo sebou na palubu sám, nemusím se bát, že mi ho někdo rozmlátí a mám ho po dobu letu k dispozici u sebe. A že nedostanu kafe zadarmo, ale velké 3dcl kapučíno si koupím za 2€, to mě vzhledem k cenám letenek a spolehlivosti spojení vůbec netrápí. Vadí mě u Ryanairu jediná věc, že palubní personál velkou část letu předvádí naživo TV shop a pořád nabízí různé produkty a služby. Na druhou stranu vím, že taky díky tomu jsou ceny letenek tam, kde jsou. Mimochodem, největší svinstvo u "normálních" společností je ten palivový příplatek. Nevidím jiný důvod, než snaha podrazit zákazníky a tvrdit jim, že jsou levnější, než ve skutečnosti jsou. Neexistuje žádný jiný druh dopravy, ve kterém by se palivo počítalo zvlášť mimo cenu dopravy. To je prostě podraz, protože příplatek je povinný, bez něj se služba poskytnou nedá a proto by měl být bez rozlišení započten v ceně letenky. Za toto taky má Ryanair u mě velké plus.

P.S. ty máš obecně velký problém s úspěšnými podnikateli, takže podobnou reakci jsem očekával Nemůžu se zbavit dojmu, že za tím je v těchto případech vždycky skrytá závist.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 13:38
Lejzy
A kdo ti brani si ten kufr vzit sebou na palubu i jinam? Nemel jsem problem krome ATR a podobnych, kde mi ho vratili zase hned u letadla. A to krome nej nesu leckdy jeste nacpanej kufrik s notebookem a metr a pul dlouhej poster.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 13:40
Lejzy
(Jasne ze jsou limity na vahu cabin bagu, ale leckde stejne jako Ryanair a zatim ve 100% pripadu u normalnich spolecnosti primhourili oko, pokud jsem nemel zapsane zavazadlo.)
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 14:48
Luděk Ch.
Hmotnostní limit kabinového zavazadla
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 15:04
Lejzy
Jak rikam, chodim oveseny jak vanocni stromecek a jeste jsem nemel problem. Oni treba i zvazi ten hlavni bagl, ale primhuruji ocko a ze ma kufr na notas dalsich 5 kilo je jim jedno. V dalsi ruce pak mam metr a pul dlouhou plastovou trubku. Minimalne overeno u CSA, Lufthansa, Air Tyrol, Aeroflot, Aegean, TVS a dalsich.

Ve Vladivosoku jsem si schvalne zvazil hmotnost baglu a kufriku, se kterymi me v pohode pustili na palubu. Bylo to 15 kg.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 16:04
Luděk Ch.
Jj, věřím, že většinou to tolerovat budou. Nicméně bych asi nerisknul vypravit se na letiště už s tím, že jsem hodně nad limit. Taky bych mohl jet zase domů U Rýny (jak jim v LKTB říkáme ) vím, že na běžnou evropskou cestu budu v pohodě v limitu a nemusím se bát.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 13:53
Tragédie v JRD
Proč je palivový příplatek "svinstvo"? Sice by si to mohli odpustit, ale - technicky vzato to pro cestujíciho neznamená nic. Výslednou cenu letenky zaplatíš stejnou, at uz je palivovy příplatek v ceně letenky, nebo jako příplatek, výslednou cenu se dozvíš včas ještě před placením, a všechny obecně používané vyhledavače letenek třídí při cenovém kriteriu ceny podle finální ceny, a nikoli ceny bez poplatků.... Takže je to jen technická záletitost, jak je zobrazena cena v detailu letenky.

Jediný, kdo by mohl na "palivový příplatky" nadávat, tak ´ti, kteří zrovna letí na bonusový letenky - ke kterým většina (ne-li všechny) do poplatků započítává i palivový...takže bonusová letenka po evropě vyjde cca tak o tři stovky levnější, než normální levný tarif...

Mimochodem, ty "pseudo" výhody Ryanairu cos vyjmenoval ... jaksi ti nebrání nic v tom, aby jsi se stejně choval i s klasickým dopravcem když letíš s "klasickým" dopravcem, tak ti taky nic nebrání v tom přijít na letiste půl hodiny pred odletem, na palube si koupit něco k pití atd

PS: hlavně, že ti nevadí další "skryté" poplatky Ryanairu za online checkin, za platbu kartou a podobné věci, když tak horuješ proti paliváči Neměly by tyhle poplatky taky započteny v ceně letenky?
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 14:53
Luděk Ch.
Máš recht, že poplatek za kartu by taky měl být v ceně. Ale ten se liší podle typu karty. S klasickým dopravcem není vždy možnost on-line checkinu, zvlášť na charterové lety, takže nestačí přijít půl hodiny předem. Taky hmotnostní limit kabinovky je u klasických dopravců menší, takže pokud letím na dovolenou, u klasiky se těžko obejdu bez odbaveného kufru. Ale samozřejmě hlavní důvod nepodporování klasických dopravců je cena letenky
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 18:01
Medcin
Mohu zaplatit jinak než kartou? - mohu, proto to není nedílnou součástí ceny
Mohu letět bez zaplaceného palivového příplatku - nemohu, proto je to součástí ceny.

Takhle mohu mít letenky po celém světě za 1$ s tím, že si cestující zaplatí pronájem místa, opotřebení letadla, pojistění, letecký poplatek, ŘLP, příspěvek na palubní personál apod.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 15:36
FSPilot   
Vidno, že jeho show funguje dokonale
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 16:02
Luděk Ch.
Jsi poněkud mimo časoprostor Jeho show jsem viděl poprvé až teď S Ryanairem létám od té doby, kdy přišel do Brna a nabídl na rozdíl od polostátních molochů přijatelné ceny za poskakování po Evropě. Nic víc jsem v té době neřešil a naopak jsem od té doby neměl důvod od něj odcházet Nějak mě nenapadá, proč bych za stejnou základní službu, tj. přepravu z bodu A do bodu B stejným typem letadla měl platit někomu několikanásobně víc. To kafe na palubě si fakt můžu dovolit zaplatit sám
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 21:58
kuma   
Bacha, jo, o "pokřivení" tu přece dosud nebyla řeč, jen o "zakřivení" - to je rozdíl!
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 22:01
Tragédie v JRD
Me se z toho fspilotova zakřivení ... pokřivilo
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 22:45
FSPilot   
Ty to máš celé v hlavě nějaké pokřivené
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 23:05
tonde   
Ryan prodává přesně to, co nabízí. Ber, nebo nech být. Leť za 500GBP a dej si oschlej rohlík a instatní kávu a počká na tebe další spoj když budeš mít zpoždění, nebo leť za 50GBP, kup si ve free shopu vodu a toast za 3,80GBP a na palubě panáka za 2,50GBP.
Vo tom to je, o tom, co chtějí lidi a já teda chci určitě lítat za co nejmíň peněz a je mi šumafuk, jestli to bude mít hodinu zpoždění nebo ne a to jsem fakt s low costama nalítal hodně, nejen s Ryanem. Je fakt, že když jsme letěli do Paříže z ČSA tak to byl rozdíl, ale to si třeba já osobně můžu dovolit jednou za dlouhý čas koupit letenku "ne low cost", jinak mi na přepravu po evropě low costy se svými cenami 80GBP za zpátečku Londýn - Praha naprosto vyhovují. A když mi ztratí tašku, tak to je holt blbý a riziko, proto mám cenný věci vždy v zavazadle do kabiny A před 8mi roky mi tašku z Londýna ztratili i ČSA a přivezli mi ji druhý den
Podle mně nezkreslil ani ťuk, popsal po pravdě jak to funguje a dal základ dalším low costům
Takže, Ivo, až někdy pojedeš na simbeer do Prahy (konečně!!! ) tak nejezdi ani vlakem, ani prndolínem, hezky si objednej rollse a přifrč Řidič na tebe počká i když se půjdeš cestou zpět osmkrát vyčůrat. A pokud mi napíšeš že tohle přece nechceš, tak já zas nechci ty ostatní věci v letadlech - přesně jak o tom mluvil A vvvvvo tttttommmmm ttttto jéééééééé.......
Brou noc, brothers!
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 23:53
Lejzy
No jo, ale nech zkrachovat normalni spolecnosti a s kym pak poletis pres ocean? Tam uz tu bez vecere fakt nejde. Navic nesmis zapomenout ze velikou skupinou cestujicich jsou lidi na pracovni ceste. Ja taky vetsinou litam pracovne. A pak jsem rad, ze mas jak z ty rite, kde prestupuju, jak letet dal, kdyz se neco posre.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 00:09
Tragédie v JRD
Taky tu roli a význam "klasických" dopravců nikdo nezpochybňuje

A mimochodem, low-costy na dálkovkách už máme, že.. Air Asia X nedává jídlo na palubě gratis - musíš si ho zaplatit.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 00:29
FSPilot   
Zpoplatněné jídlo na palubě = lowcost?
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 00:51
Tragédie v JRD
Ne. Proč?
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 00:57
FSPilot   
Já jen, že jsi to tak napsal.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 01:00
Tragédie v JRD
Asi by jsi se měl naučit číst.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 01:07
FSPilot   
já? http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=431930&lan=0
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 17:45
Balooo   
"By ses" je správně. Já jen že už tady dlouho nebyla pérácká jaziková poradna.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 18:28
Kendy   
"jaziková"? tady většinou je jebavá..
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 18:29
tonde   
.... nikoli, "by ses" není kodifikovaný výraz, jest akceptován toliko v češtině hovorové, nikoli ve spisovné.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 22:49
Balooo   
http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=575
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 15:54
com304
Tady by všichni chtěli na palubě žrát a jak nic nedostanou tak je to tragédie. Zaleťte se proletět do USA, tam běžně jídlo nedostanete ani u velkých dopravců typu Delta, United, Continental..
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 14:16
Ciki   
Jet2 si taky nechává platit za jídlo...ale to je taková pseudonízkonákladovka...
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 07:25
tonde   
proto lítáš normálníma linkama a proto já lítám low costama Nekupuj si ferrari když chceš jezdit v terénu A nekupuj si jeep, když chceš jezdit 300 Low cost přece přes oceán nelítá a já bych se bez toho jídla klidně obešel, když už jsme u toho .
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 13:02
FSPilot   
No vidíš to a teď se dostáváš k pudlovi jádra

Pak řeči O'learyho, že oni jsou lepší a nejlepší jsou, jako bys tvrdil (za každou cenu), že jeep je prostě nejlepší a všechno ostatní je fuj
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 17:43
Tragédie v JRD
To si pis, ze nestoji .. vyprazdňování hajzlíku na letišti není zadarmo
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 18:00
jsabo
Nejlepsi je to o Sabene
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   27. 12. 2011 / 21:26
Swordfish   
Díky za poučný odkaz
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 07:18
Vita Zenisek
Odkaz přišel pozdě. Kalendář už je vyprodanej
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 07:29
Gunterr   
No, proti gustu žádnej dišputát, ale co jsem tak viděl fotky, tak teda musím říct, že jako nic moc, už jsem od ajrolinek viděl hezčí. A věšet si na zeť šéfa Ryanairu v trenclích (i když v obklopení bab)...

Btw. nevíte, zda tam byla i nějaká Češka?
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 16:59
XEOL
Jednou tu zbyde jedina aerolinka a tou bude Ryanair

Uz ted, kdybychom nakoupili dalsich 600 letadel, tak jsou okamzite pres leto vsechny plne obsazeny a ostatni "klasicti" dopravci budou postupne vymirat.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 17:12
Tragédie v JRD
To je zase hloupost mesice...
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 17:22
AJS
Chce to trošku nadhled, ale neboj, to přijde
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 18:09
Fabo™   
no to jo, jenom jestli to bude i vydelavat. I kdyz jsou naklady na sedacku treba 45 eur, tak 180 letadel nebo kolik je ted aktivnich za 50 eur prumer naplnis, ale 780... to bych chtel videt.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 22:13
Habrysym
Kurňa hoši,
co tu řešíte?
To jste si nečetli žádnou knížku o marketingu?!
Tady v tom videu vystupuje prostě profík, co umí žertovat a podat "správně natočené" fakta.
Akorát prostě neřekl ty záporné. (určitě jich bude taky dost )
No protože jak známo, k podnikání stačí selský rozum a pevná víra
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 22:44
FSPilot   
Já sice o marketingu nic nečet, ale příjde mi, že většina mu to vystoupení sežrala i s navijákem a budou ti tu tvrdit, že nic nenatáčel a že jsou to stoprocentní a správně interpretovaná fakta a všechno je to stoprocentně tak jak to řek....
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 22:58
Tragédie v JRD
Ty jsi ještě tupější, než se zdáš Ty si fakt myslíš, že na péráku (alespoň z těch, kdo se v tomto vláknu zapojili) jsou všichni tak tupí, že neví, že je to jen další PR grátis?
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   28. 12. 2011 / 23:17
Habrysym
Nemyslím, že by tady byl někdo tupý. Já bych třeba nerozpatlával co ten maník řekl. Stejně hezky by se zvládly - po krátké přípravě - odprezentovat i konkurenti...
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   29. 12. 2011 / 11:35
FSPilot   
Já o voze, ty o koze... a pořád dokola. Co na plat... hlavně, jak si jde rýpnout
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   29. 12. 2011 / 12:02
tonde   
já toho o marketingu četl dost a to vystoupení jsem mu sežral taky, protože přesně to chci já - přijít s malým kufrem, sednout do éra, odletět za pár šlupek, vystoupit a nazdar, nic víc mně nezajímá Jo až poletím do ameriky, to bude něco jiného, to bude buzynezklás, whisky zadarmo a tak Ale na skákání po evropě využívám jen low costy. U ryanu mi vadilo jediný a to systém nastupování - kdo dřív příjde, ten sedí na lepším místě. Ale už jsem s nima dýl neletěl, třeba to změnili. U ostatních low costů se dá určité místo koupit, u Sky Europe jsem se vždy na slečnu usmál a zeptal se, zda je ještě volné 4A nebo 4F podle směru letu
A navíc - on ty marketingový kecy převedl do praxe a úspěšně je aplikuje už 25 let či kolik a myslím, že si žije líp než my všichni na peráku dohromady
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   30. 12. 2011 / 14:52
AJS
Osobně Ryanair považuju za jeden extrém, který určuje vymezuje jeden "hardcore" limit letecké dopravy, což je dost důležité. Druhý extrém jsou třeba Emirates, zbytek je někde mezi a my máme možnost výběru . To je největší přínos RYR.

Osobně mám nejradši na krátké lety to, čemu říkám "rozumný lowcost" - easyJet, Southwest, WestJet, JetBlue, abych jmenoval ty větší. Nejen kvůli ceně, ale kvůli solidnímu servisu (myslím v širším měřítku, nikoliv žrádlo na palubě, to mě na letech do tří hodin fakt nezajímá) a slušnému, nevtíravému vystupování

Je to stokrát lepší, než většina tzv. vlajkových a "legacy" dopravců, u některých, jako American Airlines, se už mimochodem za bagáž platí taky (!), 25 USD za kus. Ty se sesypaly do nižších levelů, aniž by však provedly změny, které jsou zrovna na low-costech to dobré. Výsledek je dost rozpačitý.


 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   29. 12. 2011 / 02:54
Ciki   
No ty vole....já normálně na Tvoje příspěvky nereaguju, ale tohle je síla!
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   29. 12. 2011 / 07:50
kuma   
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 16:45
yvan2000
http://ekonomika.sme.sk/c/6214428/ryanair-presunie-naklady-za-emisie-na-cestujucich.html
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 16:52
Tragédie v JRD
tak na tom není nic překvapivého. od začátku bylo jasné, že tím, kdo tuto "daň" zaplatí, nebudou letecké společnosti, ale cestující....
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 17:03
Fabo™   
Ostatne kdo jiny. A to nejen u FR.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 17:12
Tragédie v JRD
No .. samozřejmě ta reakce byla myšlena obcně na všechny do-EU létající aerolinky
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 18:25
Luděk Ch.
Je prostě potřeba víc peněz na úředníky EU
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 20:33
Rychlokvaška
Zatím to spíš vypadá na celosvětový ne-EU-aerolinkový bojkot a doufám, že z toho nakonec bude taková ostuda, že to z toho i EU úředníky bude bolet hlava.

Princip poplatků za emise není nic jiného než daň a ta je, v případě že není globální, v rozporu s Chicagskou konvencí. Už je konečně na čase, aby se začal letecký zákon brát vážně.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 20:43
Tragédie v JRD
To by byly anglický odletový taxy taky v rozporu s chicagem, ne? .) A taky se svět nezřítil...

Proč by měla být v rozporu s Chicagem? Jsou / budou vyžadovány po každé společnosti, co bude létat / létá do EU. To proti chicagské úmluvě není.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 21:09
Rychlokvaška
Nejedná se o libovolné taxy, ale taxy palivové. A i když záleží na výkladu, podle mého je spalování paliva nerozlučně spjaté s jeho nákupem a tím pádem se jedná o daň, kterou se navyšuje cena paliva a tím pádem je podle Chicagské úmluvy (nejen té z roku 1944 ale i následných dodatků) nelegální. A právě proto, že by měla být vyžadována od všech společností co létají z/do EU je nelegální - protože ona Chicagská úmluva právě primárně řeší zdanění paliva na mezinárodních linkách. Nastává tak situace, kdy EU aerolinky (z důvodu závazného EU práva a od ICAO stále se vzdalujících EU-OPS) budou znevýhodněné vůči zahraničním operátorům litajícím do EU. Dvojnásobně, pokud se rozhodnou ignorovat EU nařízení, každopádně minimálně z 50%, pokud EU nějakou neuvěřitelnou berličkou donutí zahraniční operátory platit emisní daň aspoň za uplift provedený v EU na sektor zpět mimo EU. Nehledě na to, že ne-EU operátorům může být nějaká EU daň úplně ukradená. Taky taková drobnost - co emisní poplatky za přelety? Nad EU se spálíhymny paliva, které z EU nepochází, ani v ní nebylo nakoupeno....V rozporu s Chicagskou úmluvou už je mimochodem i to, že některé země zdaňují palivo pro své vlastní operátory na mezinárodních linkách...ale to je onen dlouhodobý problém laxního přístupu ICAO, jejich omezených pravomocí a agresivních nenežraných úředníků jednotlivých zemí (a speciálně EU) na straně druhé. A tak doufám, že plánovaný bojkot ne-EU dopravců s významným potenciálem tak trochu zamete s Bruselem/Štrasburkem.

Vzniká totiž významná nerovnováha a to je ten základní problém s Chicagskou úmluvou, která se tomu už od začátku snažila zamezit. Pominu taky onu drobnost, jakou entitou v rámci ICAO je vlastně třeba EU jako taková, že si úředníci dovolují takhle svévolně někomu v letectví něco globálně nařizovat.

Britská APD je kapitolou samou pro sebe a to je už letitý lokální boj mezi úředníky co umí jen utrácet a vymýšlet nesmyslné dopravní projekty a leteckým průmyslem, který se naopak snaží šetřit kde se dá (a např. takové emise snižovat i bez nějakých nesmyslných emisních poukázek). To že APD existuje, neznamená že je košer, nebo že není v rozporu s Chicagskou úmluvou...
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 21:22
Tragédie v JRD
Článek 15

Letištní a podobné poplatky.

Každé letiště ve smluvním státě, přístupné veřejnému užívání domácími letadly, bude s výhradou ustanovení čl. 68 taktéž přístupné za stejných podmínek letadlům všech ostatních smluvních států. Stejné podmínky budou rovněž platiti pro užívání veškerých leteckých pomocných zařízení, zahrnujíc v to služby radiové a povětrnostní, jež by byly určeny k veřejnému užívání pro zabezpečení a urychlení létání, letadly všech smluvních států.

Veškeré poplatky, které by smluvní stát ukládal nebo dovolil, aby byly ukládány, za použití těchto letišť a leteckých pomocných zařízení letadly kteréhokoli jiného smluvního státu, nebudou vyšší,
a.pro letadla nekonající pravidelné mezinárodní letecké dopravní služby, než ony, které by byly placeny jeho domácími letadly téže skupiny, konajícími podobný provoz, a
b.pro letadla konající pravidelné mezinárodní letecké dopravní služby, než ony, které by byly placeny jeho domácími letadly, konajícími podobné mezinárodní letecké dopravní služby. Veškeré tyto poplatky musí býti uveřejněny a sděleny Mezinárodní organizaci pro civilní letectví, s výhradou však, že na základě přednesu interesovaného smluvního státu budou poplatky, ukládané za používání letišť a jiných pomocných zařízení, předmětem zkoumání Rady, která o tom vydá zprávu a učiní doporučení k úvaze příslušného státu nebo států. Smluvní stát nesmí vybírati žádné dávky, daně nebo jiné poplatky, postihující výhradně právo transitu, vstupu nebo výstupu z jeho území kterýchkoliv letadel smluvního státu nebo na nich se nalézajících osob nebo majetku.

-----
Nic o palivových poplatcích a podobném v tom nevidím. Ale co tam právě vidím, tak (zjednodušeně) - můžou si vybírat jakýkoli poplatek, ale ten poplatek musí účtovat všem. Proti úmluvě by bylo, pokud by si EU vymyslela, že non-EU letadla budou platit nějaký speciální obulus, zatímco letadla z EU ne.

A co v ní tedy (nikde) nevidím, že by regulovala nějaké daně z paliva Pouze tvrdí (čl. 24) že palivo na palubě letadel nebude zdaněno, pokud se letadlo podvolí celním předpisům dané země.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 21:52
Rychlokvaška
Tak ještě jednou a polopatě...

EU může nařídit EU-based dopravcům emisní daně. To je smutná realita stále více svazujících EU zařízení. Ale co jsme si odhlasovali v EU Treaty, to máme (máte ).
EU NEmůže nařídit emisní daně dopravcům létajícím Z EU bázovaným MIMO EU, protože by tím porušovala bilaterální dohody jednotlivých zemí uzavřených na základě Chicagské úmluvy (mimochodem, zkus si přečíst někdy i Preamble a aspoň jednu bilaterální smlouvu s USA nebo Austrálií, kteří jdou v té spravedlnosti ještě trochu nad rámec). Díky těmto dohodám EU dopravci podobné daně NEplatí mimo EU.
Díky tomu by existovalo rozdílné zdanění mezi EU a non EU dopravci operující na stejných linkách.
Z toho plyne rozpor s Chicagskou úmluvou.

Pořád nejasné?

EU je daňově nenažraná (pochopitelně, neumí šetřit a utrácí za nesmysly nesmyslné částky) a letecká doprava je snadný zdroj okamžitých příjmů. Bohužel výsledkem je čím dál menší konkurenceschopnost EU dopravců (vynucená, jimi nezaviněná) vůči zbytku světa (který tak zatizený není).

Zkus se na letectví dívat trochu globálněji, to v tom nadhledu pomůže
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 22:41
Rychlokvaška
Tak zase něco se sepisuju půl hodiny a pak mi to vyhodí chybu, že původní příspěvek na který odpovídám neexistuje...ještě, že před odesláním kopíruju do clipboardu...
Co kdybys zkusil zařadit do svého publikačního systému filtr, který propustí až definitivní variantu? )

A protože už jsem to sepsal, tak to nebudu vyhazovat a postnu, přestože to teď asi nebude dávat smysl...

—————

Věcí které neznáš a nepotřebuješ je k životu je asi spousta, přesto se k nim opakovaně vyjadřuješ To je to co mně na těch našich debatách o letecké dopravě a daních vždycky tak vadí, už se kolem toho motáme po bůhvíkolikáté - já tu trávím zbytečný čas vysvětlováním a ty řekneš "nevím, neznám, nepotřebuju", ale stejně argumentuješ dál...

K Chicagské úmluvě - je to úmluva, obecný rámec... ICAO jak známo vydává doporučení, ne zákony a země mají možnost požádat o výjimku. Bez bilaterálních smluv (kterých jsou řádově tisíce) je to jen cár papíru. Je to ale cár papíru, kteří signatáři podepsali, následně se ním řídili a sepsali závazné dohody, který onen spravedlivý rámec udržují. To je to, čemu se říká "Chicago Convention". Ne úvodních ustavujících 40 stránek, které si najdeš na internetu a pomocí CTRL+F prohledáš na klíčová slova "fuel" a "tax", ale celá konference a následné smlouvy. Pro téma daní se např. konkrétně odkazují na Preamble, Article 15 a Article 24. Tam uvedené principy rozvíjí pak vpodstatě každá bilaterální dohoda. A v oněch principech je jasně uvedeno co jsem sepsal v minulém příspěvku - jedna země nemůže zavést daň, kterou na stejný typ dopravy nezavede země druhá a nemožnost zdanění paliva jako takového v mezinárodní dopravě. Emisní daň (ať tomu říkají jak chtějí, kličkují kolem toho jak chtějí, volají po revizích úmluvy a bilaterálních smluv, vymlouvají se na to, že nesouvisí s nákupem paliva, apod.) je prostě pořád daň, je to daň na palivo a v takovém případě je v rozporu s Chicagskou úmluvou (výše uvedené články a na jejich základě uzavřené bilaterální dohody, abys mě nechytal za slovo).
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 23:08
Tragédie v JRD
Jo, smazal, protože ta debata nemá smysl. Jeden o voze, jeden o koze.

Jo, třeba něco neznám (protože je k životu nepotřebuju) - ale taky o bilaterálních a jiných smlouvách nemluvím a nediskutuji o tom, jestli to nějaké z nich odporuje nebo ne. Kdyby jsi ale od začátku pořád neremcal, že to odporuje chicagské úmluvě, ale bilaterálním smlouvám mezi někým a někým - tak se není o čem bavit a tahle debata tu není. To, že něco odporuje bilaterální smlouvě, která vychází z něčeho, ještě automaticky neznamená, že to odporuje i tomu, z čeho ta bilaterální smlouva vychází.

PS: Ale opravdu nechápu, proč se odvoláváš zrovna na tyto dva články - které naopak to, co ty kritizuješ, nijak nezakazují, a článek 15 to naopak umožňuje. O preambuli raději ani nemluvě.
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 23:25
Rychlokvaška
Trocha toho čtení, abys neřekl, že si to myslím špatně sám:

- Komentář ABTA k Emissions Trading Scheme (ETS): http://www.abta.com/about/lobbying_and_government_affairs/emissions_trading
- Komentář IATA k debatě v USA: http://globalwarming.house.gov/files/LTTR/ACES/IntlAirTransportAsscn.pdf
- Proces schvalování zákona v USA (European Union Emissions Trading Scheme Prohibition Act of 2011): http://www.opencongress.org/bill/112-h2594/show
- Alibistické rozhodnutí Court of Justice of EU (se vskutku vtipnou výmluvou, že EU není signatářem Chicagské úmluvy a tak se jí nemusí řídit a že ETS není defacto tax) - http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2011-12/cp110139en.pdf

Rád bych podotknul (kdyby nebylo jasné náhodou, na které straně stojím ), že jsem odpůrcem oteplovačských teorií a ETS a jiných globálních snah o vypíchnutí CO2 jako obchodovatelné položky, ze které budou jen z velmi malé části (jestli vůbec) použity prostředky na nějaké pozitivní klimatické změny. Stejně tak jsem odpůrcem nefér zdanění letecké dopravy a zejména neustálého poukazování na její globální dopad na klima, bez ohledu na to, jak zanedbatelnou položkou je a jak se významně sama o sobě (bez ohledu na nesmyslné ETS) snaží o omezování všech druhů emisí (ne jen CO2). A taky nesnáším, když si úředníci v Bruselu hrají na to, že EU je nějaký nově zrozený stát, na který se nevztahují mezinárodní dohody a který svým členům může nařizovat zákonem co je napadne. K tomu imho nemají mandát.

Howgh
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   13. 1. 2012 / 23:35
Tragédie v JRD
A když jsi proti takovým daňovým oklikám apod., jaký je tvůj názor na osvobození leteckého paliva od spotřební daně? Nebo třeba osvbození letenek v mezinárodní dopravě od DPH? Taky bys to zrušil, když už jsi se tak rozjel - přeci jen, je to zvýhodnění jednoho trhu oproti ostatním. Nebo vlastně tyhle výhody jsou fajn, takže by bylo vhodné je zachovat? .)

Ale jinak jako se shodneme v tom, že celý cirkus kolem CO2 je ... cirkus.
 

CO2 pozitivní, nebo negativní externalita,...   14. 1. 2012 / 00:19
Kachna   
no vidíš to. máme zajímavou debatu. Je CO2 pozitivní, nebo negativní externalita? Na jednu stanu pý zapříčiňuje skleníkový efekt, na stranu druhou podporuje fotosyntézu,... Tak pánové, na co přijdeme?
 

CO2 pozitivní, nebo negativní externalita,...   14. 1. 2012 / 00:24
Tragédie v JRD
Hlavně, CO2 je dobrý v kokakole. Ja bych ho nechal.
 

CO2 pozitivní, nebo negativní externalita,...   14. 1. 2012 / 00:31
Rychlokvaška
Nojo, ale správně bys měl zaplatit daň za konzumaci kokakoly, protože se jí sice napiješ, ale CO2 vykrkáš a vyprdíš do atmosféry a zabiješ kytičku někde na druhé straně zeměkoule.
 

CO2 pozitivní, nebo negativní externalita,...   14. 1. 2012 / 00:35
Tragédie v JRD
nemluvě o novozélandkých a australských ovcích, že .)
 

CO2 pozitivní, nebo negativní externalita,...   14. 1. 2012 / 00:38
Rychlokvaška
Přesně tak...za konzumaci steaku z mladých by měl člověk dostat vlastně bonus, protože do budoucna omezil produkci CO2 a metanu.
 

CO2 pozitivní, nebo negativní externalita,...   14. 1. 2012 / 05:33
ulitej
spočítal někdo kolik CO2 "vyrobí" jeden člověk za 24 hodin , nedej bože když bude zdravě žít t.j. sportovat- je nás pár miliard a mohl by se na nás začít praktikovat ten - CJOTSTÝ protokol (nevím jak se píše)
nebo budem, sami cpát CO2 do vody a výrobci sodovek zkrachujou
 

CO2 pozitivní, nebo negativní externalita,...   14. 1. 2012 / 11:27
Tragédie v JRD
No jasně budeme přdět a krkat do vody
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   14. 1. 2012 / 00:26
Rychlokvaška
Můj idealistický názor je takový, že jakýkoliv druh mezinárodní dopravy, který probíhá za hranice nějakého státu v rámci tzv. high seas by měl být osvobozený od jakýchkoliv lokálních daní (podotýkám i těch negativních v podobě různých subvencí). Jen díky tomu je zajištěná transparentnost a spravedlnost pro všechny země a v nich působící operátory vzájemně. Za high seas tak trochu považuju i vzdušný prostor, přestože to tak v reálu bohužel už hodně dlouho neplatí, ostatně i ke škodě nás všech. Obecně jde o to, že High seas doprava probíhá point-to-point způsobem a nevyužívá tak po celou dobu transportu lokální infrastrukturu vyžadující investice většinou se státní podporou (silnice, železnice, ... ). Souhlasím s placením poplatků za služby jejich poskytovatelům - což je využití dopravního uzlu (letiště, přístav, odpalovací rampa, ... ) a s ním spojených služeb (handling, přibližovací a letištní ATC, ... ), v omezené míře za služby spojené s transportem v rámci "high seas" (jako je např. přeletové ATC, dokud bude existovat). Tyto služby jsou zdaněné jako služby, stejně jako zisk daných provozovatelů.
Se skřípěním zubů bych byl ochoten akceptovat i jakousi globální daň za proletěný kilometr, pochopitelně spočtenou z reálných čísel s ohledem na spotřebu a emise na km vs přepravovaná hmotnost v kg. Ale to pouze v případě, že by platila pro všechny stejně a vytěžené prostředky by nešly do kapsy úředníkům, ale na mezinárodní programy, které se zabývají vývojem technologií, které do budoucna umožňují onu spotřebu a emise snižovat. A to nejen CO2, ale všechny ostatní plynné, částicové a hlukové. To je totiž jediný způsob, jak globálně získávat prostředky, které budou globálně využité pro nějaký udržitelný rozvoj. To co existuje teď je jenom snadná daň, použitá na ucpávání černých děr různého původu.

Ale jsem tak trochu idealista, v roce 1944 by mě třeba ještě někdo bral vážně
 

Šéf Ryanairu - nedá se nelinkovat :D   14. 1. 2012 / 01:37
Praktik
je to týpek....to se nedá nedokoukat do konce....ten člověk tě nenechá...má tolik argumentů že na to nikdo nemůže říct nic..až na stání v letadle a druhy pilot mi donese pivko
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ