Ano. Míchat různá éra v jednom výcviku - někdo to nabízí a někdo to těžce nedoporučuje.
Já se u lidí kterých si vážím (nejen Radimmm tady nahoře, ale i další) setka spíš s negativním názorem - obvykle podepřeným snahou o pečlivější dopipúlání některých detailů, které, pokud je mysl míchána různými typy letadel, tak ttrochu upouvají na vedlejší kolej, což někteří instruktoři považují za škodu, když ne chybu.
Spíš si řekni - proč?
Pokud ti jde o uspoření peněz - O.K. Skonči cessnu, přeškol se na Z-142 a dokonči výcvik na Z-142. Tvůj instruktor ti žekne, co si o tom myslí (to je, myslím, dost podstatné - ve výcviku stejně nemáš šanci dělat nic jiného, než co ti schválí tvůj instruktor) - a taky ti řekne, o kolik hodin se prodlouží výcvik, pokud uprostřed výcviku budeš chtít přeškolení na jiný typ. Pak teprve počítej efektivitu takového kroku.
Pokud ti jde o pestrost létání a na penězích zas tak nezáleží - vyprdni se na to, dokonči co nejdřív výcvik - a jako pilot se bez problémů přeškol na jakýkoliv typ chceš. Přeškolení je piece-of-cake (pokud nejsi dřevo a rumpál) a dá s zvládnout za dvě odpoledne v absolutním klídku a pohodě. Doporučuju i tak mít před tím něco nalétáno, čím jsi rozlítanější, tím je přeškolení snazší (a bezpečnější). PO přeškolení doporuruju typ nějakou dobu lítat. Přeškolit se v řadě na více typů a nelítat je je na prd.
Takže takhle to asi vidím já... |
|