FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 1. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Přeškolení na Z-142 Jeden příspěvek | Celý strom
Přeškolení na Z-142   25. 12. 2011 / 18:51
Peter HK
Přeji hezký vánoční večer. Mám malej dotaz ohledně lítání. Dodělávám PPL chybí mně asi 6hod. na typech Cessna 152 a 172 a mám za slušnou cenu možnost rozšířit na Z-142 a netuším kolik hodin je potřeba nalítat abych to mněl v papírech jako další typ a zda to můžu udělat i když nemám ještě praktickou závěrečnou zkoušku. Děkuji za odpovědi.
 

Přeškolení na Z-142   25. 12. 2011 / 19:09
AJS
Jestli ti můžu doporučit, doraž nejdříve PPL. Ve výcviku se doporučuje lítat dva typy, a třetí ani nevím, jak by ÚCL zkousla, pokud by k tomu nebyl pádný důvod (jako třeba nedostupnost původního typu)
Po dokončení PPL je přeškolení v rámci třídy (SEP land) jen otázkou rozdílového výcviku, který je velice krátký. Zpravidla ale, zejména jako málo zkušený letec, budeš mít výcvik delší, záleží na provozovateli a tvých schopnostech.

Pokud však daný typ spadá do dalších, dílčích opravnění pod SEP (VP, RU, T, TW... ), vyžaduje se jako rozdílový výcvik minimálně hodina. Z-142 pro tebe bude obsahovat dvě tyto "sub-kvalifikace", VP - stavitelná vrtule a T - kompresor/turbokompresor, takže očekávej minimálně jednu hodinu, možná více.

Kdyby ses přeškoloval na ostruhu (TW), aniž bys předtím třeba plachtil nebo lítal Vivata, očekávej klidně několik hodin přeškolení, to je normální
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 08:47
Milan Mikulecky
Nevím zda došlo k nějakým změnám proti době kdy jsem dělal PPL, ale během výcviku bylo možné létat jen na dvou typech. Osobně bych ti během výcviku, který jak píšeš lítáš na Cessnách, přeškolení na Z 142 určitě nedoporučuju. Třeba jsi pilot od pánaboha a nic by se nestalo, ale obecně 142 má natolik odlišné letové vlastnosti, že riziko průšvihu (pokud nejsi vylítanej a to při vší úctě asi ještě nebudeš) zejména ve fázi přistání je hodně velké. Ber to jako dobře míněnou radu, ne jako machrování a do budoucna ti přeškolení na 142 určitě přeju, je to zase hodně jiné létání.
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 08:58
ulitej
přispěji do diskuze s opisel z WWW stránek

Na čem budu létat?

Letecká škola Aeroklubu Hodkovice nad Mohelkou používá pro základní výcvik pilotů osvědčený letoun americké výroby CESSNA 172. Jedná se o jednomotorový letoun s uspořádáním sedadel vedle sebe. Dále je možné se v průběhu výcviku přeškolit na letoun Zlín Z-142 nebo Zlín Z-226MS s uspořádáním sedadel za sebou s ostruhovým podvozkem.
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 09:13
kuma   
Ano. Míchat různá éra v jednom výcviku - někdo to nabízí a někdo to těžce nedoporučuje.
Já se u lidí kterých si vážím (nejen Radimmm tady nahoře, ale i další) setka spíš s negativním názorem - obvykle podepřeným snahou o pečlivější dopipúlání některých detailů, které, pokud je mysl míchána různými typy letadel, tak ttrochu upouvají na vedlejší kolej, což někteří instruktoři považují za škodu, když ne chybu.

Spíš si řekni - proč?

Pokud ti jde o uspoření peněz - O.K. Skonči cessnu, přeškol se na Z-142 a dokonči výcvik na Z-142. Tvůj instruktor ti žekne, co si o tom myslí (to je, myslím, dost podstatné - ve výcviku stejně nemáš šanci dělat nic jiného, než co ti schválí tvůj instruktor) - a taky ti řekne, o kolik hodin se prodlouží výcvik, pokud uprostřed výcviku budeš chtít přeškolení na jiný typ. Pak teprve počítej efektivitu takového kroku.

Pokud ti jde o pestrost létání a na penězích zas tak nezáleží - vyprdni se na to, dokonči co nejdřív výcvik - a jako pilot se bez problémů přeškol na jakýkoliv typ chceš. Přeškolení je piece-of-cake (pokud nejsi dřevo a rumpál) a dá s zvládnout za dvě odpoledne v absolutním klídku a pohodě. Doporučuju i tak mít před tím něco nalétáno, čím jsi rozlítanější, tím je přeškolení snazší (a bezpečnější). PO přeškolení doporuruju typ nějakou dobu lítat. Přeškolit se v řadě na více typů a nelítat je je na prd.

Takže takhle to asi vidím já...
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 10:26
Lowmick   
Ja v PPL letal 4 typy (no, paklize Z43 a Z142 bereme jako dva rozdilne). UCL s tim nemelo problem. Nekde jsem snad dokonce videl zminku, ze doporucene jsou max 3 (mam pocit, ze vazne bylo pouzito slovo "doporucene").
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 10:52
Kachna   
Dovol mi tě zasvětit do 3 slovíček. 1) Option/open 2)Mandatory/doporučené 3)Required/požadované

1) můžeš si s tím dělat co chceš
2) měl by jsi to splnit, ovšem úřad ti může udělit vyjímku, pokud to uzná za vhodné
3) přes to nejede vlak,...
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 12:41
Gonzo
drž sa toho, na čom si začal výcvik a dokonči to, vyhneš sa tak potenciálnym chybám / preškolenie na iný typ si nechaj na čas po pilotných skúškach, dokonca by som ti odporúčal sa preškoliť aj na iné typy ! v mojom prípade, keď som prešiel zo Z-142 na Z-226 , tak som chvíľu myslel, že začínam znovu

ale preškolenie na bolo to najlepšie, čo som zažil , začneš lietať ďalšie typy a môžeš začať posudzovať , lietanie na Cessne je fajn / ale sú aj lepšie lietadlá

maj sa
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 13:45
mano
ked este bolo mozne robit vycvik na Z126 cize na 105ke tak vraveli piloti ze kto spravil vycvik na 105 tak vie lietat na vsetkom! ale to je trosku OT
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 15:22
Lowmick   
Vycvik na 105ce je stale mozne delat.

Jinak omezeni poctu typu v JARu zda se neni a v AK-MOTu uz ho taky nevidim :-/
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 16:55
pawlick
jj, stopětka, není lepší letadlo na výcvik Ale ne v zimě
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 17:04
MiG-21MFN
ale vedro jí zrovna taky moc nedodává
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 17:14
pawlick
Jí ne, ale pilot alespon nezmrzne
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 17:33
Lowmick   
U stopetky bych to definoval tak, ze pilot citi pohodli zhruba podle rucicky teploty oleje V lete z nej leje a v zime se skoro nemuze zahrat

Ted nevim, kde jsem videl takovy krasny stopetkovy PFko porizene v lete... na rychlomeru 120 km/h, na variu 1,5m/s a teplota oleje 100°C
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 22:19
Peter HK
Děkuji všem za názory.
 

Přeškolení na Z-142   27. 12. 2011 / 08:46
Milan Mikulecky
Nemáš vůbec zač. Každopádně pokud ta možnost typovky na Z 142 nemáš časově omezenou, určitě do ní jdi. Oproti cessnám je to hodně jiné létání, kromě toho, že to není tak tupý, můžeš potrénovat glizády na finále a spoustu dalšího, tak tohle éro tě naučí co to je letět v letadle, které má bez motoru letové vlastnosti asi jako hozená cihla Ve srovnání s tím vůbec nechápu ty borce, kteří dokázali přistát bez motoru s něčím takovým jako je MiG 21.
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 22:42
MiG-21MFN
co se týče například MFX, tak jsem se vždycky potil strachy
 

Přeškolení na Z-142   26. 12. 2011 / 23:14
Lowmick   
hehe, pri vzletu teda rozhodne. Ale ten olej bejval lepsi, ne?
 

Přeškolení na Z-142   27. 12. 2011 / 07:18
MiG-21MFN
jo to jo, když jsem s ní začínal, tak to bylo jen při touch and go takový... no měl jsem strach ale pak jsem měl strach i při rovným letu ovšem nic nemá na MFP, kdy byl nízký tlak oleje, tak si musel mít trošku vyšší otáčky, ale když si měl trošku vyšší otážky, tak se ti strašně hřály hlavy
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ