| | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 19:48 | |
| | | |
|
| | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 21:09 | |
| | | |
|
| | | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 21:18 | |
| | | |
|
| | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 21:37 | |
| | jako kdyby mel neco s motorem.
Husty |
| |
|
| | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 21:45 | |
| | Kdysi jsem to viděl, nevím jestli to bylo tady, je to možný...
Tady lítat musí být krásný, ale asi bych se bál, aby mi to tam nevysadilo, není prakticky možnost kam přistát, pilot si s tím evidentně nedělal hlavu a místy letěl tak nízko, že by mohl rukou sbírat šišky ze stromů.
V posledních 20 vteřinách letu [6:20] chtěl udělat zatáčku doprava a z nějakého důvodu jí chtěl přiostřit, asi tím zatáčením nechtěl strávit mládí. Ale neuvědomil si, že do ostré zatáčky potřebuje větší rychlost, kterou neměl. Ostrým točením se mu vytratila rychlost a postupně dotahoval až na kritický úhel náběhu - zde na něj začala Cessna ječet. On se zřejmě zalekl a místo toho, aby tam narval plný plyn, ještě více přitáhl, hned na to povolil a pak zase přitáhl (známé pumpování kniplem, kdy pilot hledá správnou polohu kniplu). Avšak po přitáhnutích se letadlo několikrát propadlo, kvůli ztrátě vztlaku vlivem překročení kritického úhlu náběhu a dostalo se do malé výšky na malé rychlosti a vysokém úhlu náběhu.
Bohužel jsme jen lidé a každý se jistě někdy přistihl, že v nečekané stressové situaci jedná úplně nesmyslně. On chtěl zatočit doprava a najednou na něj začalo ječet varování před pádem. On se lekl a díky pudu sebezáchovy, který říká "rychle nahoru" přitáhl, což se stalo osudným. |
| |
|
| | | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 22:09 | |
| | Takový rozbor je celkem zbytečný, ne? Navíc v popisu je napsané, že letěl 10000ft AMSL, byť byl jen pár stop AGL a to má na pístový motor ku*evský vliv. |
| |
|
| | | | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 22:15 | |
| | Aha, sorry, té výšky AMSL jsem si nevšiml, ale stejně, točil zbytečně ostrou zatáčku. |
| |
|
| | | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 22:32 | |
| | Pumpovani kniplem byva vetsinou proto, ze si pilot hleda nejaky "optimalni" uhel. Bud horizont, nebo nekde na sestupu ladi stupne apod.
Tajdle mu to proste jenom upadlo dolu a kdyz videl jak se ty veverky na stromech zvetsujou, tak to dotahl jeste vic. |
| |
|
| | | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 23:20 | |
| | | |
|
| | | | | poslední záběry 20. 12. 2011 / 09:45 | |
| | ...ano? |
| |
|
| | | | | poslední záběry 20. 12. 2011 / 15:29 | |
| | | |
|
| | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 22:02 | |
| | Posledních pár sekund z videa je v AOPA příručce pro lítání v horách. To letadlo letělo v 10,000ft AMSL, kde už máš o hodně nižší hustotu než u moře, pilot se dostal do údolí, odkud už nebylo návratu a letadlo mu spadlo. Akorát být na jeho místě, asi bych spíš točil doleva, kde měl víc místa a byl bych opatrnější s náklonem. |
| |
|
| | | | poslední záběry 19. 12. 2011 / 22:29 | |
| | spíš otázka jestli v těhlech situacích není lepší přistát na kopec před sebe - na videu to vypadá na nějaký mýtiny uprostřed |
| |
|
|