FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 28. 12. 2024, svátek má Bohumila Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zkraceni startu b737 Jeden příspěvek | Celý strom
Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 13:34
dan21
Ahoj,

mam kratky dotaz. RWY v Innsbrucku ma 2000m (dle wiki) plne nalozeny b737 potrebuje dle wiki 2300m pro start. I v FSX mi to vychazi tak, ze se zvednu tesne za prahem.

Takze jak se to resi v realu? Zkousel jsem i stat na brzde dokud motory nenabehnou na cca 90%, pravdou je, ze klapky jsem mel na 5°...

diky za postrehy

dan
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 13:35
Tragédie v JRD
No, to je jednoduché Nenaloží se tolik ... Ono těch boingů zas do toho inssbrucku moc nelítá .. je to doména turbopropů..
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 13:39
dan21
to me taky napadlo, ale proc tam potom litaji, kdyz by stacilo mensi letadlo (asi i s mensi spotrebou atd)?
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 13:41
Teflon_490   
No, treba ze tam potrebuji letet, a mensi letadlo nemaji?
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 14:15
Tragédie v JRD
Vzdyt ti rikam, ze zas tolik boeingu tam nelíta... Snad jen easyjet to tam honí airbusem... no, a lítá tam s tím hlavně teda proto, že jiný letadlo nemá...
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 15:11
Kendy   
jiný nemá??? Jsi si jistý? těch bulíků, tam lítám zrovna celkem dost a nejen EasyJet ...

http://www.airliners.net/photo/EasyJet-Airline/Boeing-737-73V/2031673/&sid=e0f5837cc7de5de.....


http://www.airliners.net/photo/EasyJet-Airline-%28Titan/Boeing-757-256/1742674/&sid=9eaf68.....
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 15:50
Tragédie v JRD
Boeingy easyjet vyřazuje k letošnímu roku.

757 byla pronajatá na wet leasing na loňskou letní sezonu kvůli nedostatku vlastních strojů a/nebo posádek.
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 16:01
Kendy   
tak, tak ale zatím bez nich uplně není. Jen sem se snažil to více doplnit
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 16:04
Tragédie v JRD
Momentálně má easyjet papírově 3 NG. 2 jsou uzeměná od listopadu, jeden byl sešrotován v létě.
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 19:00
FSPilot   
Tééda, ty seš fakt borec! To všechno píšou na gůglu?
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 20:17
Mike2811
Jo jo, píšou, taky bys to občas mohl zkusit...
 

Zkraceni startu b737   20. 12. 2011 / 23:20
Koprik
1) Není to doména turbopropů, mrkni na fotky na airlines.net co tam všechno lítá
2) Např. ...dušínoj tam lítal s B757, s kteroužto se žádný aerobus výkony nemůže rovnat
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 15:10
Kendy   
Zvládaji to v poho i větší éra
http://www.airliners.net/photo/Thomas-Cook-Airlines/Boeing-757-28A/2013321/&sid=b46b8bef4ecf2969449a8f459e2b8848

http://www.airliners.net/photo/Martinair-Holland/Airbus-A310-203C/2002263/&sid=b46b8bef4ecf2969449a8f459e2b8848

http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=Boeing%20737-800%20%28BBJ2%2FC-40%2FP-8%29&distinct_entry=true
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 15:30
Fabo™   
Tak ja nevim, zrovna B757 je sice vetsi, ale s tema jeho motorama... ne zrovna najlepsi priklad

A310 to uz jo.

Jinak teda pro Dana: Ono to jinak tedy zalezi i od pocasi, nejvic asi vetru, tak se na to podivame pro 737-800 jak to vypada ted (temer bezvetri)

Plny, ~80t 737 skutecne neodleti. Resp. mozna by i odletel, kdyby se nic nestalo, ale draha potrebna pro vzlet se pocita pro nejhorsi moznou zavadu a to je ztrata kriticke pohonne jednotky pri V1.

Aby byl vzlet povolen, muze vazit 737-800 s 26K motorama ted, tzn, vitr 1m/s ve smeru drahy, teplota 0, Q1017 maximalne 71 799kg (proti MTOW 78 471). Pro ilustraci v opacnem smery by to bylo 70 015kg. Nicmene to ti zaruci i pri plnem nalozeni (max hmotnost bez paliva 61689) pres 10 tun paliva, coz by melo stacit v klidu na cca 3h let. Pro ilustraci se do toho vejde temer cele Spanelsko, cela Britanie, temer cela Ukrajina a jizni casti Finska Norska a Svedska.


Nicmene v techto podminkach se nevzleta na klapky 5, ale az na klapky 25! To umozni zkratit drahu potrebnou na vzlet za cenu horsiho stoupani po vzletu (pozor na hory kolem).

 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 15:33
Kendy   
Já to taky neuváděl jako příklad ale holou skutečnost, fotky snad nekecaj ne? 757ek tam lítá víc i od jiných společností.
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 15:45
FSPilot   
Vzlet 737 na 25° klapkách?

Nevím jak NG, ale classicy (300-500) mají vzlet 5° nebo 15°.

S tím palivem počítáš čistě palivo na let do té destinace, ale takhle se to neplánuje
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 16:00
Fabo™   
Ivo, kdyz nevis jak NG, tak se do NG debaty nezapojuj, skutecne vzlet na 25 na NG je mozny.

Co se tyce classicu, jses si jist, nebo tyka se to obecne, nebo jen CSA? Treba Continental na 300 pouziva klapky 1 bezne. Vetsi nez 15 nevim, to asi ne.

co se tyce paliva, staci pro trihodinovy let i s rezervou. Osmikoule zas tolik nezere ;o)
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 16:14
Tragédie v JRD
OT: asi mu to říkal instruktor z čsa.
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 18:59
FSPilot   
zase máš potřebu ze sebe dělat "machra" stejně jako u lítání v mraku na zatáčkoměr a vario?
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 19:11
Tragédie v JRD
No .. asi si to špatně pamatuješ, ale tos byl ty, kdo tam machroval, jak to v mraku dáš jen s koulí a váriem...
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 19:29
FSPilot   
Však jo, to si vzpomínám velmi dobře a po té debatě jste mě znejistili, tak jsem se ptal pajlotů a potvrdili mi, že s variem, zatáčkoměrem a příčným sklonoměrem (ne jen s koulí, to si špatně pamatuješ ty ) to v pohodě jde, ale je to trošku náročnější a pravda - pro někoho, kdo nezná víc než GPSku zhola nemožné
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 18:58
FSPilot   
Mám QRH z ČSA a tam jsou tabulky a popis vzletu jen pro 5° a pro 15°. Ve wilcu tuším nejde zadat do Takeoff ref jiné hodnoty než 5 a nebo 15, takže předpokládám, že jde o obecnou záležitost, nebo možná danou výrobcem, kterou si pak nějak upravil např. ten Continental, to nevím.

Těch 25 mě překvapuje proto, protože při klapkách víc jak 15 (na CL) a zasunutém podvozku řve výstraha.
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 20:51
Fabo™   
A napadlo te u ty vystrahy pridat plyn? Nevis ze letadlo neni blby a pozna kdy se snazis pristat a kdy se snazis dostat do pryc?
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 21:11
FSPilot   
TO/GA je málo...?
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 21:13
Fabo™   
ono to na klasiku rve i s togou?
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 21:15
FSPilot   
Tak jsem se kouknul na google (dík Mike2811, bez tvé rady by mě to nikdy nenapadlo!) a u NG by to mělo dělat při klapkách nad 25°.
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 22:13
Lowmick   
Nektery eroplany to maji nastavene i tak, ze pokud prekrocis danou hranici klapek a nemas podvozek, tak ti to zacne blikat/houkat/mlatit te do xichtu bez ohledu na nastaveni vykonu.
Dalsi typ varovani je zminene stazeni plynu bez otevreneho podvozku, nebo i nastaveni polohy UP v pripade ze stojis na zemi apod.
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 22:55
Fabo™   
na NGckach je pri POMce pres cca 20° nad volnobehem Gear Warning potlacen, minimalne na klapkach pouzitelnych pro vzlet, tj. vcetne 25.

Divam se do FCOMu a pravda u Classicu je to do 15.
 

Zkraceni startu b737   20. 12. 2011 / 22:50
AJS
Není to moc často, ale na klapky 25 737NG skutečně může vzlétat. U TVS jsem to dělal jen jednou, na Lanzarote při zadním větru při vzletu na dráze 21, směrem na moře, když byla 03 pro vzlety zavřená (z důvodů, které znají jen Španělé...). A třeba kanadský Sunwing má jako SOP na kontaminovaných dráhách zásadně vzlet bez bleedů na klapkách 15 nebo 25, tak očekávám, že si to vyzkouším víckrát, až přijde opravdová zima.

Problém klapek 25 je, že sice výrazně sníží délku rozjezdu a rychlosti pro vzlet (což se přesně hodí pro ten zadní vítr a kontaminované dráhy), ale na druhou stranu se tím sníží gradient stoupání po vzletu v případě vysazení motoru. Což omezuje použití tam, kde jsou po vzletu překážky. A dále to snižuje možnost redukce tahu při vzletu, tudíž se to za normálního provozu neoužívá

A naopak, 737-300 a 500 opravdu můžou na klapky 1, má-li to provozovatel v postupech
 

Zkraceni startu b737   20. 12. 2011 / 23:05
FSPilot   
Díky za info.
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 15:34
Balooo   
Větší letadlo = víc lidí a omezení délkou dráhy tak sice limituje palivo + cargo, ale pro bližší destinace to nevadí - viz Fabo.
 

Zkraceni startu b737   19. 12. 2011 / 19:11
jsabo
Nenaloz to uplne do plna, z Innsbrucku do vetsiny evropy ti s 737 budou stacit leve a prave nadrze, takze stredni muzes nechat klidne prazdnou. Na RWY to drz na brzdach do asi 90 procent, a klapky 5.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ