FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kaciřská otázka Jeden příspěvek | Celý strom
Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 08:07
Medcin
Proč se nevzlétá při plných klapkách?

Dovedu si představit spoustu důvodů - ekologických (spotřeba, hlučnost), ekonomických (spotřeba, zátěž motorů), konstrukčních (plné klapky na křídle plné paliva), aerodynamických (ale proč?).
Určitě by se dalo vymyslet spousta dalších.

Mě, ale zajímá ten hlavní.

Díky

P.S. Předpokládám proudové civilní letadlo (třeba oblíbené 738) a ne letadla se dvěma polohami klapek.

 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 08:16
Vita Zenisek
Protože velký klapky na jakémkoli letadle mají už tak velkej odpor, že to s nima sotva letí v horizontu, natož, aby to stoupalo.

V.
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 08:49
tonde   
amen, bratře.
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 09:06
OK-Milda (BHA410)   
No ono by to možná i stoupalo, kdyby k tomu byl i dost silnej motor, ale potíž je i v tom, že se tím mění úhly náběhu a dost citelně (jestli se nepletu) se i zvyšuje klopivý moment (těžký na čumák), na čež je pořeba to srovnávat přitažením (u B737 tohle částečně kompenzuje tah motoru) a tím se opět zvyšuje čelní odpor.
Prostě vzlet na plnejch je jako hospnout na ženskou s příliš pokrčenejma nohama ....
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 09:49
happypetr   
Nádherný přirovnání,ještě teď se chechtám,když si to představím....
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 10:15
Aldaran
Snažím se si to představit, ale nějak mi to nejde. Podle mých zkušeností nezáleží ani tak na ÚP (úhlu pokrčení) ale zejména na ÚR (úhlu roztažení). Pakliže že se ÚP i ÚR bude limitně blížit nule, tak stejně budeš muset udělat TOGA, jinak si zlomíš podvozek. Z toho plyne, že jakmile je ÚR větší než cca 45 stupňů, pak je hodnota ÚP libovolná. (myšleno z pohledu "standard procedure" nikoli dislpeje, či Bush flying )
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 10:22
OK-Milda (BHA410)   
Někdy je lepší nechat vědu v zadnici a místo toho používat přirození, jestli mi rozumíš ....
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 10:38
Lejzy
Nebo obráceně?
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 10:23
skyfly
asi tak... v pripade RC modelu ktory je extremne premotorovany je to uplne jedno - dam plne klapky pridam plyn a miesto obvyklych 2 metrov odstartujem na 1 metri
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 11:53
Medcin
A co GA - tam přece nejdřív roštuju, pak stoupám a nakonec začišťuji. I když v tomto případě při krapet jiné hmotnosti.
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 12:34
Vita Zenisek
Jsme li u těch malých, oroštuješ, ono to malinko začne stoupat, opatrně přivíráš klapky na T/O, a na nich teprve stoupáš.

U velkejch je to v podstatě to samý. Jako letící zařveš GA, oroštuješ, současně s tim si řekneš o klapky (podle typu), orotuješ na GA pitch a stoupeš.

S plnejma klapkama nikdo nestoupá. Při GA máš ještě oproti TO výhodu v tom, že máš počáteční energii.

V.
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 09:26
MzM   
...takže kačíř, upálit....
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 18:55
Helicopter pilot
Co jsou to prosímtě klapky?
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 19:28
Fabo™   
to jsou takovy veci co pouzivaj letadla, to neres
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 19:59
tonde   
...very good answer
 

Kaciřská otázka   16. 12. 2011 / 23:02
kuma   
No, tady by snad měl každý vědět, co to jsou KLAPKY, ne?
A kdo to neví, dočte se tady:
http://www.zpevnik.wz.cz/?id=17910

PS: dlouhé roky v jednom nejmenovaném okresním městě funguje výborná očařka - a jmenuje se dr. Klapková ! Takže kdyby nepomohl odkaz tady nahoře, můžete se zkusit zeptat této paní doktorky!

PPS: v jiném městě byl gynekolog jménem dr. Láska, kožní odbornice dr. Škrabalová... jó, život si umí vymýšlet náhody! Akorát proč se jeden zubař jmenoval Jebavý, na to jsem zatím nepřišel!

Béke, burárum!
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ