| | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 08:07 | |
| | Proč se nevzlétá při plných klapkách?
Dovedu si představit spoustu důvodů - ekologických (spotřeba, hlučnost), ekonomických (spotřeba, zátěž motorů), konstrukčních (plné klapky na křídle plné paliva), aerodynamických (ale proč?).
Určitě by se dalo vymyslet spousta dalších.
Mě, ale zajímá ten hlavní.
Díky
P.S. Předpokládám proudové civilní letadlo (třeba oblíbené 738) a ne letadla se dvěma polohami klapek.
|
| |
|
| | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 08:16 | |
| | Protože velký klapky na jakémkoli letadle mají už tak velkej odpor, že to s nima sotva letí v horizontu, natož, aby to stoupalo.
V. |
| |
|
| | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 08:49 | |
| | | |
|
| | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 09:06 | |
| | No ono by to možná i stoupalo, kdyby k tomu byl i dost silnej motor, ale potíž je i v tom, že se tím mění úhly náběhu a dost citelně (jestli se nepletu) se i zvyšuje klopivý moment (těžký na čumák), na čež je pořeba to srovnávat přitažením (u B737 tohle částečně kompenzuje tah motoru) a tím se opět zvyšuje čelní odpor.
Prostě vzlet na plnejch je jako hospnout na ženskou s příliš pokrčenejma nohama ....
|
| |
|
| | | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 09:49 | |
| | Nádherný přirovnání,ještě teď se chechtám,když si to představím.... |
| |
|
| | | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 10:15 | |
| | Snažím se si to představit, ale nějak mi to nejde. Podle mých zkušeností nezáleží ani tak na ÚP (úhlu pokrčení) ale zejména na ÚR (úhlu roztažení). Pakliže že se ÚP i ÚR bude limitně blížit nule, tak stejně budeš muset udělat TOGA, jinak si zlomíš podvozek. Z toho plyne, že jakmile je ÚR větší než cca 45 stupňů, pak je hodnota ÚP libovolná. (myšleno z pohledu "standard procedure" nikoli dislpeje, či Bush flying ) |
| |
|
| | | | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 10:22 | |
| | Někdy je lepší nechat vědu v zadnici a místo toho používat přirození, jestli mi rozumíš .... |
| |
|
| | | | | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 10:38 | |
| | | |
|
| | | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 10:23 | |
| | asi tak... v pripade RC modelu ktory je extremne premotorovany je to uplne jedno - dam plne klapky pridam plyn a miesto obvyklych 2 metrov odstartujem na 1 metri |
| |
|
| | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 11:53 | |
| | A co GA - tam přece nejdřív roštuju, pak stoupám a nakonec začišťuji. I když v tomto případě při krapet jiné hmotnosti. |
| |
|
| | | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 12:34 | |
| | Jsme li u těch malých, oroštuješ, ono to malinko začne stoupat, opatrně přivíráš klapky na T/O, a na nich teprve stoupáš.
U velkejch je to v podstatě to samý. Jako letící zařveš GA, oroštuješ, současně s tim si řekneš o klapky (podle typu), orotuješ na GA pitch a stoupeš.
S plnejma klapkama nikdo nestoupá. Při GA máš ještě oproti TO výhodu v tom, že máš počáteční energii.
V. |
| |
|
| | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 09:26 | |
| | ...takže kačíř, upálit.... |
| |
|
| | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 18:55 | |
| | Co jsou to prosímtě klapky? |
| |
|
| | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 19:28 | |
| | to jsou takovy veci co pouzivaj letadla, to neres |
| |
|
| | | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 19:59 | |
| | | |
|
| | | | Kaciřská otázka 16. 12. 2011 / 23:02 | |
| | No, tady by snad měl každý vědět, co to jsou KLAPKY, ne?
A kdo to neví, dočte se tady:
http://www.zpevnik.wz.cz/?id=17910
PS: dlouhé roky v jednom nejmenovaném okresním městě funguje výborná očařka - a jmenuje se dr. Klapková ! Takže kdyby nepomohl odkaz tady nahoře, můžete se zkusit zeptat této paní doktorky!
PPS: v jiném městě byl gynekolog jménem dr. Láska, kožní odbornice dr. Škrabalová... jó, život si umí vymýšlet náhody! Akorát proč se jeden zubař jmenoval Jebavý, na to jsem zatím nepřišel!
Béke, burárum! |
| |
|
|