| | | Velmi poučné video o L-159 15. 12. 2011 / 21:31 | |
| | | |
|
| | | Velmi poučné video o L-159 15. 12. 2011 / 22:23 | |
| | LOL a ROFL |
| |
|
| | | | Velmi poučné video o L-159 15. 12. 2011 / 22:49 | |
| | Věta "Tím jak není to křídlo stavěné pro nadzvukovou rychlost tak tím jak nabírám rychlost tak to letadlo má tendenci letět nahoru" hovoří myslim za vše |
| |
|
| | | | | Velmi poučné video o L-159 15. 12. 2011 / 23:01 | |
| | Bol dlhý a mierne mu to vyplávalo. |
| |
|
| | | | | Velmi poučné video o L-159 15. 12. 2011 / 23:19 | |
| | Nevim, co se vám na tom jako nelíbí? Pán vám tam zadarmo sděluje takovou spoustu informací, až je z toho hlučnej i transfokátor na kameře, a vy jimi zcela opovrhujete! )))))) |
| |
|
| | | | | | Velmi poučné video o L-159 15. 12. 2011 / 23:36 | |
| | Tak tak, konečně jsem se něco dozvěděl o projektu L-159 A/B !
... že motor netáhne a když to spadne pod pádovou rychlost, tak jde jen pomalinku ...
... tahleta koncepce by neměla být ovladatelná, když letíš Mach, vlastně, ta tadyhleto křídlo by vůbec nemělo reagovat na pohyby kniplu...
To je cennej odkaz, tyhlety věci jsem se dozvěděl poprvý v životě, tak co se vám nelíbí, né?
|
| |
|
| | | | | | | Velmi poučné video o L-159 16. 12. 2011 / 00:31 | |
| | mě zase fascinuje, že se vlastně ty 159 dělaly na koleni |
| |
|
| | | | | | | | Velmi poučné video o L-159 16. 12. 2011 / 01:38 | |
| | Jojo, ruční výroba, ručně se ohýbaly plechy - a že se to těm vodochopdskem docela dařilo, co?
|
| |
|
| | | Velmi poučné video o L-159 16. 12. 2011 / 11:19 | |
| | V tomto prípade nutná zmena priezviska na "Kecalík" Hanuš
Má to chlapec zmáknuté "dáme si pááár výkrutúú" evidentne si to pred pred kamarádom užíval
|
| |
|
| | | Velmi poučné video o L-159 16. 12. 2011 / 17:11 | |
| | Vy jste to někdo dokoukal do konce? já to nezvládl |
| |
|
| | | | Velmi poučné video o L-159 16. 12. 2011 / 18:31 | |
| | já jo, páč jsem chtěl vědět jestli Fishbedovi hrabe nebo ne |
| |
|
| | | Velmi poučné video o L-159 16. 12. 2011 / 18:56 | |
| | Udělalo se mi mdlo |
| |
|
| | | | Velmi poučné video o L-159 16. 12. 2011 / 20:30 | |
| | ...nejhorší na tom je, že ten kluk něco málo o tom ví v náznacích, ale pak to zazdí totální ptákovinou a neznalostí a vzhledem ke svému "okolí" bude ve své partě brán jako borec a tím pádem mínkotvorný a to se pak občas člověk dozvídá věci, že nestačí valit bulvy Já si tuhle jednou vyslechl (od člověka, co má nalétáno 1600 hodin na tralala) že v MiG-23 je přestavování křídla mechanické! A když jsem mu řekl, že tedy určitě ne, že je tam kurevsky silná hydraulika, aby to vůbec zvládla, tak mi bylo řečeno, že první série to stopro měly mechanické... |
| |
|
| | | | | Velmi poučné video o L-159 16. 12. 2011 / 21:58 | |
| | Jo, mechanicke... a ovladalo se to stouchnutim levym loktem do takovy maly packy
I kdyz takhle nejak, jako je videt na videu, si predstavuju praci vUZPLN, pripadne odhady rychlosti (hodnoceni nebezpeci) dopravnich letadel po vzletu se silnym protivetrem a dalsi perlicky |
| |
|
| | | | | Velmi poučné video o L-159 - Mechanické přestavování křídla MiG23 17. 12. 2011 / 08:33 | |
| | Teda typovku na MiG23 jsem nikdy neměl, ale jestli se dobře pamatuju - byla tam šroubovice (nikoliv hydraulický válec) posunovaná hydraulickým motorem (něco jako pístkové hydraulické čerpadlo jenže obráceně). Myslím že dokonce byla jen jedna pro obě křídla, asi aby se hýbaly naprostosto stejně.
Takže to je vlastně mechanické přestavování. I když pojem "mechanické" se asi dá vztáhnout na jakýkoliv mechanismis a nezáleží na tom čím je poháněný.... Nakonec i samotný hydraulický válec je nějaká mechanika ne?
Ale to vlastně vůbec nesouvisí s původním tématem co? |
| |
|
| | | | | | Velmi poučné video o L-159 - Mechanické přestavování křídla MiG23 17. 12. 2011 / 08:45 | |
| | nesouvisí ale neva On ten člověk to myslel tak, že je tam přímo jen pákový převod, bez jakéhokoli posilovače - snad to bylo pochopeno jak jsem to napsal a předpokládám, že inteligent to tak pochopí a dojde mu i souvislost. Po této jeho interpretaci jsem už do detailů jít nechtěl a tudíž jsem mu řekl "silná hudraulika" což i hydraulický motor je, takže je to hydraulický Mechanika je nějaká skoro všude, takže jestli chceme vytrhávat z kontextu a chytat se za slovíčka pojďme do toho - i když pointu prvního příspěvku to nezmění. |
| |
|
| | | | | | | Velmi poučné video o L-159 - Mechanické přestavování křídla MiG23 17. 12. 2011 / 09:49 | |
| | no já jsem reagoval proto že pojem "silná hydraulika" ve mně (a nepochybuji o tom že i v mnoha ostatních) evokuje představu hydraulického válce. A přitom to řešení je daleko zajímavější a ne úplně obvyklé. Tak si zkouším představovat jak velký by asi musel být hydraulický válec.
Taky si zkouším přestavovat jak pilot táhne (tlačí) pákou křídla do přistávací konfigurace
a nechci chytat za slovíčka, jen mi to připadlo zajímavý a chtěl jsem ukázat že taky něco vím
mír bratře |
| |
|
| | | | | | | | Velmi poučné video o L-159 - Mechanické přestavování křídla MiG23 17. 12. 2011 / 10:10 | |
| | já o tom přece nikdy nepochyboval že něco víš
Chtěl jsem popsat, jak i lidi, kteří lítají dokážou plácnout totální píčovinu a okolí to bere jako pravdu - viz mechanické přestavování atd,.... Dovedu si představit, že kdyby kamarádi toho kluka na videu viděli, že si z něj děláme prdel tak blbci jsme my a ne on - tyto "všeobecně známé omyly" mi nějak vadí, protože už jsem se potkal i s tím, že ten "s tím mechanickým přestavováním měl pravdu, protože má odlítáno přes tisíc hodin, má svpje letadlo a tudíž tomu asi rozumí, nééééééééééé?" A tenhle borec pozná rozdíl mezi nadzvukovým a podzvukovým křídlem, v Aeru byl aspoň třikrát na exkurzi a jelikož umí udělat výkrut, tak ho kamarádi žeróóó...
Takže takovýmto lidem pojem "silná hydraulika" stačit musí a pokud ne, tak s tím nic neuděláš
Peace, pavelBa |
| |
|
| | | | | | | | | Velmi poučné video o L-159 - Mechanické přestavování křídla MiG23 17. 12. 2011 / 19:45 | |
| | jo a v Žatci bylo podzemní letiště,... |
| |
|
| | | | | | Velmi poučné video o L-159 - Mechanické přestavování křídla MiG23 17. 12. 2011 / 11:22 | |
| | | |
|
| | | | | | Velmi poučné video o L-159 - Mechanické přestavování křídla MiG23 17. 12. 2011 / 21:10 | |
| | Je jedno jestli tam je hydrogenerátorem živený hydromotor přímočarý, nebo rotační. Pořád jde o hydrauliku Když k tomu přidáš nějakou mechanickou část jako třeba páku, nebo šroubovici už by mělo jít spíš o hydromechanický systém ne?
Tonde specifikuj co jsi myslel tím výrokem "je tam jéminánku silná hydraulika" |
| |
|
| | | | | Velmi poučné video o L-159 17. 12. 2011 / 11:33 | |
| | Tak proto pajloti od 3advacítek chodily do předčasné výslužby s tenisovým loktem
Jo utáhnout ty křídla klikou je fuška. To tam asi byl převod jako na starým železničním přejezdu se závorama néééé?
Ale vážně: V několika článcích jsem četl ,že pilot nastavoval křídlo manuálně!!! Takže někdo ,kdo si nepředstaví tu sílu potřebnou pro ten pohyb za letu ,může vydedukovat ,že je převod mechanický.
Inu Turecko... |
| |
|
| | | | | | Velmi poučné video o L-159 17. 12. 2011 / 12:58 | |
| | Ručně přestavované křídlo - pro upřesnění se myslelo to, že to nepřestavuje automat, ale pilot dle potřeby pro jednotlivé režimy letu.
Jinak ta mechanika byla něco na způsob trapézového závitu, kde místo posuvových matek byly klece kuličkami. Mělo to velkou sílu, takže na demontovaném mechanizmu při zatočení rukou za mrkev náhonu vstupního pastorku převodovky se v pohodě zvedal náklaďák. Jinak šroubové machaniky se používají i na klapky velkých letounů. Teda pokud se nepletu. To by museli potvrdit ti co s tím pracují. |
| |
|
|