| | | Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 12:43 | |
| | Ahoj.
Na tohle jsem se zeptal uz v jinem foru, ale zatim mi nikdo neodpovedel, tak to zkusim tady. Takze letim ILS priblizeni s jednim autopilotem. Kdyz potom zmacknu tlacitko TOGA, autopilot se vypne. Proc je to tak? Proc nemuze zustat zaply a zaletet go around?
Diky za pomoc.
Radek |
| |
|
| | | Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 12:54 | |
| | Vzdyt jsi si odpovedel sam .)) aby jsi mohl udelat go-around v tomhle rezimu (na autopilota podle procedury v FMSce) musis mit zaply dual autopilota .) Pokud toto neni splneno, tak muzes go-around udelat pomoci FD |
| |
|
| | | | Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 13:07 | |
| | Jojo, to vsechno je mi jasny. A vidis vlastne o to mi jde. Proc, abych mohl udelat GA na autopilota, musim mit zaply oba a nestaci jen jeden. No nic, to asi tezko zjistit, asi jedine napsat do Boeingu))) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 13:20 | |
| | Psat do Boeingu nemusíš. To už tak v letadlech chodí že jsou zdvojený systémy. A musej být oba zaplý. Prostě to tak je. To jsou v týhle plechovce daleko větší vychytávky a maj logiku. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 13:23 | |
| | Neni to tezke zjistit ))) Duvod proc to je i dokonce celkem logicky .)))) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 13:26 | |
| | Napises mi ho teda prosim? Zase budu o neco moudrejsi. Dik. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 13:48 | |
| | zkus pohledat zdejsi diskuzi, konkretne prispevky od A.J. Scandalla.Ten to tu nekde moc pekne popsal.Osobne doporucuju vsechny jeho prispevky, protoze to je neuveritelny zdroj informaci |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 13:51 | |
| | Krome bezpecnosti (fail-safe) je jeste jeden duvod , ktery souvis s tim, ze autoland muzes delat jenom na dva autopiloty... souvisi to s tim, jak ty dva a/p ovladaji letadlo, trim atd...
Bohuzel mi presna definice vypadla z hlavy a ani v manualu ji ted nemuzu najit |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 14:11 | |
| | Diky za odpovedi. TvJZD, kdybys nahodou nasel neco na to tema v manualu, muzes se mi ozvat na ICQ. Takze ode mne zatim vsechno, ale klidne sem muzete jeste prispet, pokud vas neco napadne.
Out
Radek |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 18:49 | |
| | 737 single AP G/A neumí, protože je to dinosaurus z doby ledový, sestrojený americkými odborníky tak, aby ho snadno mohl provozovat a opravovat nejen německý důstojník od Lufthansy, ale i černoch s kostí v nose. Jinak Jhieminga na PPRUNe ti podle mě odpověděl celkem správně.
Čus
dnes již bývalý (bůůůůůůůůů) pilot 737 AJS
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 19:16 | |
| | ze by jsi se zacal ucit litat s joystikem? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 19:20 | |
| | Jestli jo a jestli jsi Boeingovec, což asi jsi, tak to upřímnou soustrast... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 19:36 | |
| | Kuš, jdu lítat pořádný letadlo. Liberátor se dvěma motorama a jednou směrovkou. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 28. 1. 2005 / 08:44 | |
| | Tak to zlom vaz
Edit: Ne vazne, jdes na ATR? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 14:55 | |
| | Můžeš sedat i na jeden, ale zapínají se oba, kdyby jeden vypadl. Tak to je ten fail-safe.
Jinak se A/P vypíná při přistání vždy, pokud tedy se nedělá přímo autoland, který se občas musí udělat. Každý pilot si s tím raději sekne o zem sám. Za něco ty peníze brát musí ne? ))) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 15:54 | |
| | Hele, Latome nezacinej zase ) debata o tom, jestli autoland s jednim nebo dvema autopilotama uz byla, dost bourliva ...
pokud si dobre vzpominam, tak dva autopiloti se nezapinaji JEN kvuli tomu aby to bylo bezpecne.... byla tam jeste jedna vec souvisejici s trimovanim a podobnymi vecmi .... jenom ta skleroza, kdyby nebyla v tak pokrocilem stavu ... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 20:08 | |
| | OK. Mlčím. )) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se vypíná AP při go around u B737? 27. 1. 2005 / 15:55 | |
| | Pointa je, že se dá bez problému přistát "single chanel" tj. za použití jednoho autopilota. Aktivací druhého autopilota a tím přepnutím do režimu "dual chanel" se však navíc provede autoland, tj. že si letadlo "samo" podrovná. To ale nemá nic společného s fail-safe.. (podle mně) |
| |
|
|