| | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 17:18 | |
| | mám dotaz ohledně letání na větroni při nížších venkovních teplotách, co jsem vygooglil tak naznačuje že větroň nemá žádné topení ,platí to pro všechny bezmotorové letadla ,nebo existují nějaká výjimky ,,třeba nějakej elektro ohřev ..Děkuji předem za odpověď
|
| |
|
| | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 17:29 | |
| | nevím o tom, že by měl nějakej větroň přímotop nicméně jsou všechny možný části oblečení vyhřívaný. v praxi ale stačí třeba jen speciální botičky a pořádný oblečení. popřípadě vyhřívaný ponožky. |
| |
|
| | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 17:32 | |
| | díky za odpověď ,takže špatně zvolené oblečení a pajlot se asi trápí co?? |
| |
|
| | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 17:38 | |
| | no záleží, jak moc velkej je to srdcař. loni jsme jednoho kamaráda po desíti hodinách museli vyndávat z cirra a asi tři dny rozmrzal |
| |
|
| | | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 17:41 | |
| | Raz kamoš v lete sadol do blaníka len v tričku kraťasoch a sandáloch. Skončil v bavlnke v 3600m. Drkotal zubami ešte týždeň. |
| |
|
| | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 17:46 | |
| | Trápí.
Zejména je to důležité pro létání "ve vlně", protože v těch vejškách (6km...) už je to docela znát - a taky se tam člověk těžko dostává, takže i lety bývajcí dlouhé (i 4-6 hodin). A za tu dobu člověk docela promrzne.
Takže podle možností pajlota jsou to buď jen pasivníí prvky (nabalenej jak pumpa, případně jak střelec v zadní věži Liberátora) nebo aktivní - zmíněné elektricky vyhřívané vložky do bot nebo rukavice. To samozřejmě chce baterky, který musej bejt přijatelných rozměrů a hmotnosti - na druhou stranu aby vydržely. Žádná sranda.
Proti tomu běžné zimní létání v AK, létání "na sněhu" - kdy jdeš do letadla jen na chvilku, nahoru, dolů - aby byl zážitek, ale aby se dostalo i na ostatní - to nemusí být problém, stačí punčocháče, oteplováky, stará zimní svazarmovská bunda, kulich a rukavice...
Ale lítání v zimě je jinak BÁ-JEČ-NÝ !!!
|
| |
|
| | | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 17:51 | |
| | Buďte rádi že na vás aspoň nefouká Co máme říkat my, padáčkáři.. |
| |
|
| | | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 18:08 | |
| | takže klidně může být několik hodin v hodně mínusovejch hodnotách s malou možností pohybu ,tak to smekám. A ještě jeden dotaz musí být nějaká přípusť venkovního vzduchu do kokpitu z důvodu mlžení překrytu kabiny ? |
| |
|
| | | | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 19:16 | |
| | Větrání patří ke slušnosti každýho letadla, akorát že ve větroních to nabírá v létě trávu a v zimě sníh... Ale odmlžit kabinu se s tím dá přijatelně |
| |
|
| | | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 21:01 | |
| | A nebolí vás v tý vejšce trochu hlava? Já tam byl jen pěšky a bolela mě ukrutně několik dní. |
| |
|
| | | | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 21:37 | |
| | Do vlny jsem se nedostal, sám za sebe nejvejš 2800 m v termice, cca po 3 hodinách mne hlava nebolela... Ale bylo to v létě a měl jsem sebou flašu s pitím, kterou jsem celou vyžah, dehydratace je asi v takovým režuimu nejhorší nepřítel... Po zemi nejvejš 3000 m autobusem a pak pěšky (Vichren BG), tam jsme byl jeden celej den a hlava mne taky nebolela... |
| |
|
| | | | | | | zimní létání ve větroni 29. 11. 2011 / 08:27 | |
| | Na to aby si v pohode ustál také vysoké výšky to chce postupný tréning a aj prípravu pred samotným letom.Telo si časom zvykne. No musíš poznať svoje limity, inak to môže skončiť zle. Chce to byť zdravý bez upchatých dutín, bez zažívacích problémov. Tak deň pred letom nejesť žiadne veci ktoré by mohli spôsobovať plynnatosť a tak podobne. Dogdor to keď tak upresní. |
| |
|
| | | | | | | | zimní létání ve větroni 29. 11. 2011 / 08:52 | |
| | Jojo, taky se člověk nesmí do luftu vydat po předchozím bujarém večírku (na letišti či kdykoliv jinde). Myslím, že to je jedno z velkých rizik, ustát druhý den to, že kolegové (co nepařili) jdou létat a pilot po pařbě jen obchází a závistivě metabolizuje "silent-killer-a" zbytkový alkohol. |
| |
|
| | | | | | | | | zimní létání ve větroni 29. 11. 2011 / 12:06 | |
| | Ono nemusíš ani chľastať, stačí byť nnevyspatý. Vlastná skúsenosť. Asi 5h spánku, rozbitá svaho-termika a výsledok dva plné sáčky. |
| |
|
| | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 17:44 | |
| | Ono takovy navigacni v zime s Zx26 taky nic moc, co? |
| |
|
| | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 17:48 | |
| | zvlášť když ti na bagančata tiše kape benzin... |
| |
|
| | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 18:02 | |
| | To mi povídej, dnes nemrzlo, ale i tak jsem za ty dvě hoďky zmrznul na kost a je mizima ještě teď |
| |
|
| | | | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 22:13 | |
| | To máš za to, že provokuješ )) Když už provokovat, tak musíš teplem |
| |
|
| | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 19:24 | |
| | A netvoří se námraza na křídlech? vždyť v ty výšce musí být aspoň -15. |
| |
|
| | | | zimní létání ve větroni 28. 11. 2011 / 19:34 | |
| | Tvoří za podmínek námrazy to neznamená že je -15 že se ti bude na křídle tvořit led! Vždy záleží na složení atmosféry z hlediska malých vodních částic a to % vlhkosti a tlaku pokud se nepletu... samozřejmě o oblačnosti se nebavím... |
| |
|
|