| | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 08:40 | |
| | Zdravím.
Pred pár minútami mi skončila hodina lietadiel.A prešli sme mimo tému o Tupláku.
Ako je to s tým že pre úsporu paliva sa za letu (na hladine) vypína 3 motor.. je to pravda ?
Po pristáti sa to tiež vypína tiež z tohto dôvodu ale za letu ? Matelko |
| |
|
| | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 10:05 | |
| | Hodně velká blbost Při pojíždění na zemi je to možé, ale za letu jedině při závadě. Navíc je téměř jisté, že by se to letadlo bez jednoho motoru v hladině neudrželo a muselo by klesnout níž. |
| |
|
| | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 11:15 | |
| | tak ako potom Tuplák môže splnat certifikáty .. ked sa na jednom motore neudrží na hladine ? potom vo vzduchu nemá čo robiť. učitel nám povedal že čítal článok kde to bolo písané, mne sa to zdala blbosť.. preto som sa opýtal sem a nerobí sa toto ani na Jaku-40tke ?? |
| |
|
| | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 11:18 | |
| | myslel som tak že s jedným prac. motor sa lietadlo (teda malo) aspoň čiastočne udržať .. (čiastočne znamená-schopné pri jednom pracujúcom motore doletieť na letisko a sadnúť .. |
| |
|
| | | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 11:50 | |
| | No ono nema problem s prizemnym letom na dva motory, pristane aj na jeden urcite, ale neudrzi 11 kilometrov... |
| |
|
| | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 12:51 | |
| | On se samozřejmě ve vzduchu bez problému udrží, ale ne v běžných cestovních hladinách 10 a více km, na to potřebuje všechny motory. Je to fakt blbost, ani učitel nemá vždycky pravdu |
| |
|
| | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 14:21 | |
| | Jan Čech o Jaku 40 ve svých Čechovinách č. 100 mimo jiné píše, že:...Dokonce se našli tací, kteří tvrdili, že zabudováním třetího motoru se eliminoval odpor, vzniklý jeho zabudováním. |
| |
|
| | | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 15:05 | |
| | Čeče,nejsi daleko od pravdy.
A tento basnicky obrat je znamy hooodne dlho.
|
| |
|
| | | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 17:35 | |
| | L-29 Delfín spotřebuje 80% výkonu motoru na pískání....
|
| |
|
| | | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 17:44 | |
| | to mi připomíná vtip.. proč má jak-40 tři motory? aby překonal velkej aerodynamickej odpor danej jeho tlustým profilem křídla. a proč má tak tlustej profil křídla? aby se do něj vešlo hodně paliva. a na co potřebuje hodně paliva? aby to stačilo pro ty tři motory |
| |
|
| | | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 18:45 | |
| | ...pan Čech je hospodský mluvka a podle toho ty jeho Čechiviny vypadají.Pokud se chceš o Jaku něco dočíst, přečti si i toto:
http://www.planes.cz/cs/clanky/502/
To je co se týče přístupu a serióznosti úplně někde jinde!HOWGH! |
| |
|
| | | | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 18:50 | |
| | Vidíš to, a přesto si Čech vybudoval na planes takovou pozici, že i jen pokus o drobnou a slušnou korekci způsobí vypískání ze strany jeho milovníků a obdivovatelů... a děsí mě, jak často se setkávám s tím, že ty jeho "pravdy" lidi skutečně mají za pravdu. Přitom drtivá většina těch, co se u létání pohybují a aktéry příběhů znají, ví, že to celé bylo, či je, úplně jinak... už jsem rezignoval |
| |
|
| | | | | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 18:54 | |
| | Já se u Čechovin alespoň zasmál. Že to bylo jinak je mi celkem jedno.
|
| |
|
| | | | | | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 19:56 | |
| | ...díky náčelníku že ses mě zastal. Jsem rád, že to nejen já vidím jinak! V posledním díle Ptákovin už to vážně přehnal a rekcí byli ty Rusoviny. |
| |
|
| | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 10:22 | |
| | Při pojíždění po přistání je možné z důvodu úspory paliva vypnout motor č.2.
Při letu se motor z důvodu úspory paliva nevypíná (i když je TU-154M dost přemotorovaná). |
| |
|
| | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 10:25 | |
| | A ještě doplnění. Při pojíždění před vzletem se taky motor č.2 nevypíná. Před vzletem se musí 8 min. prohřívat a při jeho spouštění až na "holding point" po pojíždění by bylo nutné stejně tuto dobu čekat na prohřátí motoru. |
| |
|
| | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 10:43 | |
| | A nedošlo k omylu? Při tlakování a klimatizaci letounu lze po vzletu a nastavení nominálního režimu vypnout odběr vzduchu z motoru č. 2 a zbývající dva výkonné motory konstrukce Solověva to zvládnou samy - tak je uvedeno v Tutoriálu Tu-154M, verze 1, 1.2.2008 od autorů tutoriálu Jiřího Baláka a Vojtěcha Veverky. Že by se snad vypínal za letu třetí motor z důvodu úspory paliva jsem nikde nečetl ani neslyšel. |
| |
|
| | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 16:06 | |
| | U dopraváku jsem o tom neslyšel, z důvodů v tomhle tématu již uvedených to považuji za blbost, ale je pravda, že třeba BAe Nimrod aka přestavěný Comet při patrolách skutečně dva motory z důvodu úspory vypínal, leč bylo to v přízemních výškách. Stejně tak mě tuhle překvapilo, psal dispaly pilot Glosteru Meteor, že při přeletech taky jeden motor vypíná |
| |
|
| | | | Tu-154 vypínanie motoru 24. 11. 2011 / 17:37 | |
| | Ještě jsem někde četl, že P-3 Orion na patrole vypíná vnější motory taky... holt námořnící... |
| |
|
|