FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24 Jeden příspěvek | Celý strom
Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   20. 11. 2011 / 00:20
JoseFS9
Při sledování nočního leteckého provozu na fligtradaru24, mě zaujala zvláštní trasa letu LH782 B747 Lufthansy z Frankfurtu do Bangkoku 19. 11. od 01:00 do 02:50 - viz screen.
Doplňuji, že v Lipsku stroj nepřistál, pouze provedl ostrou zatáčku o 180st v hladině asi 6000ft.
Prosím někoho z fóra, kdo (možná i z ŘLP) vysvětlí příčinu nelogických změn kurzu DLH 782 ve tvaru 8, nad polovinou střední Evropy. Možná to bude zajímat i pár dalších nočních polétavců nebo simpilotů.
Omlouvám se za žádost o velmi jednostrannou informaci, pokud se na ni nenajde odpověď, příspěvek z fóra smažu.
33519 B / 600 x 373 / DHL782 19_11 02_55.jpg
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   20. 11. 2011 / 07:50
Premek
To by mě taky zajímalo, za tu odpověď se přimlouvám...

Jediné co mě napdalo, tak podobný případ, kdy při letu DLH z Toronta do Frankfurtu měl cestující infarkt, tak okamžitě točili na přistání na Island, nicméně asi po dvaceti minutách točil zpět na původní kurz - pán umřel a tím pádem mezipřistání ztratilo smysl...
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   20. 11. 2011 / 12:54
FSPilot   
No nevím, jak bych se cítil na takovém 12ti nebo kolikahodinovém přeletu, kdyby tam byl mrtvý pán... :/
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   20. 11. 2011 / 13:03
Lejzy
Pokud bys neseděl přímo vedle něj...
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   20. 11. 2011 / 13:12
Premek
Pán byl samozřejmě přemístěn do jedné z kuchyněk, která byla tímto uzavřená.
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   20. 11. 2011 / 14:02
FSPilot   
No nic, na co by člověk chtěl vzpomínat...
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   20. 11. 2011 / 22:32
Pilatus
Tak mě jako návštěvníka flightradaru tohle taky zajímalo. K tomu 2 poznámky:

1) Už několikrát se mi stalo, že jsem nad Evropou našel let, který tady neměl vůbec co pohledávat - tuším, že vzletové i cílové letiště bylo v Asii.

2) Kdyby šlo v tomhle případě o emergency - za jak dlouho od změny kursu z cca 090 na cca 150 by mohlo být Jumbo na zemi? Nebo ještě jinak - proč Lipsko? Proč ne Brno, Pardubice, Vídeň nebo Praha nebo něco v Polsku? Ostrava ne, ta je nejspíš moc blízko.

Díky za odpověď.
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   20. 11. 2011 / 22:45
Tragédie v JRD
K tomu prvnímu - to je úplně jednoduché. Součástí dat , která jdou z ADS-B, destinace nejsou. Co tam je, tak registrace letadla a/nebo číslo letu. A flightradar 24 (a další podobné) se snaží z čísla letu vyvodit destinaci z různých externích zdrojů. Čili důvody, proč se to děje , jsou jasné - chyba v databázi, špatný převod, špatně navolené číslo letu na straně letadla, atd atd.
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   21. 11. 2011 / 00:13
Rychlokvaška
Odpovím k té dvojce jenom tak obecně...

Normální přílet z hladiny až po přistání trvá zhruba 25 minut a vzdálenostně potřebuješ nějakých 120nm. Plus mínus. Pokud je opravdu potřeba tlačit na pilu a sednout s tím co nejdřív, dá se obojí stáhnout skoro na polovinu, ale je to teda hukot, i když pro cestující ještě pořád +/- nic zvláštního. Troufám si říct, že v případě krize (třeba masivní požár, který se nedaří uhasit) a v pěkném dni (visual app) bych to dostal na zem i za 10 minut na letiště přímo pod sebou, ale to by už nebylo nic příjemného pro nikoho....

Jinak pokud jde o ty letiště pro diverty - pro výběr platí hodně pravidel - od aktuálního počasí, přes navigační vybavení, povrch a délku dráhy, až po takové věci jako kategorie protipožárního vybavení, nebo třebas zastoupení dané aerolinky či maintenance možnosti...Navíc všechno rozhodování platí jen pro konkrétní situaci - jinam poletím v případě požáru, jinam při vysazení motoru nebo ztrátě hydrauliky, jinam při Medical. Po Evropě je vždycky dost letišť co by kamenem dohodil...A můžu ti říct, že spoustu letišť nemají aerolinky ani v FMC databázi...my třeba máme pro ČR jenom Prahu... Ne že by tam pak nešlo přistát, ale přece jenom je lepší, když ví kam letí i počítač.
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   20. 11. 2011 / 23:17
Tragédie v JRD
Nevím, jestli jsi na to koukal na živo, nebo jenom z replaye, ale když na to teď koukám v replayi, tak je jisté, že tam přistál.

Do Lipska přiletěl v 2345 a z lipska odletěl až po více, než hodině. Žádnou prudkou zatáčku tam neudělal, jen v cca 2345 přestal být v ADS-B vidět (bud nevysílal, a nebo byl příliš nízko a tak nebyl vidět přijmačem) a po vzletu cca v 0-50 začal zase být vidět.

Flightradar pak tuto "díru" zobrazí jako prudkou zatáčku.
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   21. 11. 2011 / 01:52
JoseFS9
Dík za opravu mé chybné interpretace přistání v Lipsku, které fligtradar v čase od 02:15 (na živo)zobrazil jako zatáčku o 180st.
Tomuto přistání v Lipsku předcházela zajímavá změna kurzu nad polským Rybnikem, směrem nad SR a zatáčka o 280st v prostoru Ružomberok, Martin, Vrútky o poloměu asi 8 km, při předpokládané rychlosti kolem 530kt.

Na základě této reálné situace chci poprosit "profíky" přítomné na fóru o technické vyjádření - je pro 747-460(M) poloměr zatáčky 8 km, při rychlosti 530kt, běžný, nebo to jde v reálu "utáhnout" na ještě menším poloměru?
32801 B / 600 x 384 / DHL782 19_11 zatacka u Vrutek SR.jpg
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   21. 11. 2011 / 11:58
Mike2811
Ono je ten flightradar obecně lepší brát s rezervou.

Čistě technicky - každé letadlo by mělo zvládat tzv. standart rate turn (netuší někdo, jak se to zove česky ? ), kdy letadlo točí 3°/s. Při TAS 500kts (530 je opravdu moc, 747 to sice dovede, ale nedovedu si při dnešních cenách ropy představit, že to někdo smaží na maximálku) mi vychází poloměr ani ne 5km. Wiki mi poradila, že pro letadla letící 250KIAS+ se používá poloviční verze - 1,5°/s i tak mi vychází 9,9 km, což při přesnosti FR mohlo přesně takto mohlo být.
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   21. 11. 2011 / 12:07
Lejzy
http://flying.medek.info/index.php/Standardn%C3%AD_zat%C3%A1%C4%8Dka_%28Rate_1_turn%29
A kdyby jó za to vzal, tak to určitě zvládne při emergu o dost rychleji.

Ale přesnost FR by přce měla být velmi vysoká, co se prostoru týče. Pochopitelně časové rozlišení je bídné.
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   21. 11. 2011 / 22:26
JoseFS9
Chlapi dík za vaše informace.
Ještě k poznámce o spotřebě při maximálce, mrkněte na výřez z prvního screenu kde je vidět, že ta 747 "upalovala" nad Ukrajinou dokonce 540kt ! - asi doháněli tu hodinu v Lipsku
A nebo pro "Speed: 540kt (1000 km/hod)" na fligtradaru asi platí: Ono je ten flightradar obecně lepší brát s rezervou.
30752 B / 417 x 429 / DHL782 19_11 Speed 540.jpg
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   21. 11. 2011 / 22:41
Lejzy
Stejně nevíš jakej foukal vítr. I když 540 je celkem dost, ale pokud bys měl 70 vítr do zadku, tak už to tak moc nebude.
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   22. 11. 2011 / 00:20
Teflon_490   
Podle mně to je vcelku normální rychlost, 747 na nějakých .82 M může v klidu dát cca 490 kts, no a 50kts vítr v hladině je taky poměrně běžný.
 

Jaké je vysvětlení 8 "urobené" 747dmou nad stř. Evropou - viz fligtradar24   22. 11. 2011 / 17:13
AJS
Ground speed 540 není nic neobvyklýho při normální cestovní rychlosti ani pro 737-800, natož pro Jumbo. Můj osobní rekord byl 600kts přesně, a to na 737-500, která platí za největšího šneka mezi dopraváky. Stačí mít jen dostatečně silný zadní vítr
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ