| | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 13:02 | |
| | | |
|
| | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 13:07 | |
| | prekérka |
| |
|
| | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 13:25 | |
| | Docela by mě zajímalo, jestli by ten FO otevřel onomu pasažérovi, kdyby neměl přízvuk |
| |
|
| | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 13:39 | |
| | Asi by neměl. Spíš to chtělo řešit s letuškama. |
| |
|
| | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 14:00 | |
| | Tak. V tý zprávičce o tom píšou prd, kde byly v tý době letušky ?? byla tam vůbec nějaká - nebo byla s kapitánem zamčená v "quarters" ?? (Mile High Club - že by?)
Jinak jakmile se cestující zvedne z křesla a jde jakkoliv komunikovat s posádkou, musí to dle mého soudlu být vždy stevardka/stevard, s kým cestující hovoří - a ten pak komunikuje s piloty. Pokud to bylo jinak, myslím, že to bylo špatně... |
| |
|
| | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 14:03 | |
| | Jen taková poznámka: byla to regionální linka - co když tam letušky vůbec nebyly? |
| |
|
| | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 14:05 | |
| | Asi šlo o ERJ145, tam by měl jeden letušák být.
|
| |
|
| | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 14:13 | |
| | Hmmmm.... v době současných bezpečnostních opatření se mi zdá, že by to muselo být fakt malé letado, aby tam byli jen zamčení piloti v kabině - a jinak cestující úplně bez dozoru, dělají si co chtěj, kouřej, nejsou připoutaný, mobilujou při vzletu a přístání... Jsou vůbec ještě nějaké takové lety (nemyslím ve Venezuele či Ugandě - to letadlo letělo na La Guardii) |
| |
|
| | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 14:23 | |
| | když mluvíš o bezpečnostních opařeních řekl bych že TUNISAIR žádné nemá,když jsem se vracel z prázdnin v Tunisku tak měli piloti otevřený kokpit při přistání,kdokoliv tam mohl vlítnout |
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 15:25 | |
| | Tak to vypada jako vnitropodnikove pravidlo ....
Kdyz sem v 97 letel s Tunisair 737/200 v noci (byl to muj prvni let dopravakem) a sel na zachod ....byl bych se i pocural ...byl totiz otevrenej kokpit a jak je to hned vedle hajzliku nejaka mala potreba me ihned prestala zajimat ...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 15:53 | |
| | Taky kdo by unášel téměř arabské letadlo...
Drží se toho dodnes ? Najednou jsem dostal velkou chuť někam vyrazit.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 16:06 | |
| | já vím taky je u nich zavedenej standart že Ctp vyleze s kokpitu a baví se témeř celej let s letuškama |
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 16:09 | |
| | To samozřejmě má logiku....
Už jsi viděl amerického studenta historie, že by ověšen bombami vtrhl do islámského kokpitu a s výkřikem "Washink)gton je velký!!" tahal za rozbušku? Já si to teda předstait nedovedu...
béke, burárum! |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 16:26 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 18:00 | |
| | No, Breivik to měl všedhcno jinak - a myslím, že proji vyšinutým jedincům se společnost eochráni nikdy... pokud má život zůstat životem.
Bezopečnostní opatření v letecké dopravě jsou více méně kvůli organizovanému zločinu (terorismu, chete-li) ne kvůli blbcům, co z kufru auta střílej lidi, jak jdou do sámošky... |
| |
|
| | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 15:31 | |
| | Například v linkách, které létá Loganair pro British Airways ve skotsku žádny stewardi nejsou. Po zavření letadla udělá bezpečnostní instrukce druhý pilot, pak vysvětlí ovládání exitu, a pak zaleze do kokpitu. Tam teda jsou otevřené dveře (nezamykají se). |
| |
|
| | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 15:36 | |
| | Záleží, podle jakého předpisu by létali.
Podle FAR Part 121 (scheduled air carrier) musí být jeden FA (flight attendant) nad 9 pasažérů.
Podle FAR Part 91 (general operating rules) musí být jeden FA nad 19 pasažérů.
Pod tyto hodnoty být může, ale nemusí (takže většinou není).
Aspoň to jsem vygooglil.
Já si pamatoval těch 19. Některé z mých letadýlek totiž normálně mělo větší kapacitu (21? 24?) a do USA se dodávala jen ve verzi pro 19 lidí, což mně při shánění podkladů pořád mátlo, proč si někdo úmyslně snižuje počet lidí na palubě. A nejsem si jist, jestli tam také není i nějaký fígl s počtem pilotů (1/2), ale to už bych kecal.
|
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 16:11 | |
| | hehe - stejná pštrosí politika, jako nedávnej USA zákon "zbraň je povolena pouze, pokud se prodává se zásobníkem o maximální kapacitě 10 nábojů" ! |
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 16:15 | |
| | Záleží podle předpisu
Podle EU-OPS musí být jeden stevard na 50 instalovaných sedaček, bez ohledu na počet lidí, minimálně jeden však v letadle s více než 19 sedačkami. Pod 19 nemusí být žádný
Jiné země to ale mají jinak. Transort Canada vyžaduje jednoho stevarda na 40 PAX (nikoliv sedaček), minimálně však u B 737-800 musí dva.
Jak je podle FAA to z hlavy nevím, nicméně určitě to nebude podle FAR 91, to je všeobecné letectví, buď to bude FAR 121 (pravidelka) nebo FAR 135 (charter, commuter)
Letěl jsem řed nedávnem EMB-140 a byli tam tedy stevardi dva (záleží na společnosti, na ATR 42 taky stačila podle počtu míst jedna letuška a lítaly dvě, jedu jsem zažil v poslední době jen v Dash 8-100) |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 16:25 | |
| | Máš pravdu (jako vždy), nicméně se to trefilo i na požadavky toho FAR91:
FAR 135.107:
No certificate holder may operate an aircraft that has a passengers seating configuration, excluding any pilot seat, of more than 19 unless there is a flight attendand crewmember on board the aircraft.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | OT: Absurdní situace 18. 11. 2011 / 21:32 | |
| | Pockej to s tim 40PAX, to je zajimavy... to vam jako treba jedna letuska z peti utece na SXM a vy si reknete nevadi, nazpatek mame jen 140, tak muzem i bez ni? |
| |
|
|