| | | Inverze... 15. 11. 2011 / 10:52 | |
| | | |
|
| | | Inverze... 15. 11. 2011 / 11:02 | |
| | V Plzni se nam už mlha krásně rozpadá a začíná prosvítat slunko |
| |
|
| | | Inverze... 15. 11. 2011 / 11:04 | |
| | Máme, ale zase je zábava pozorovat na flightradaru, jak éra houfně holdujou a divertujou do Reichu. |
| |
|
| | | Inverze... 15. 11. 2011 / 11:18 | |
| | No.... inverze může být i poetická.
Záleží na úhlu pohledu a na tom, kam vedou okna z tvé "kanceláře".... |
| |
|
| | | Inverze... 15. 11. 2011 / 11:21 | |
| | Pár metrů od Labe ještě hůř |
| |
|
| | | Inverze... 15. 11. 2011 / 11:24 | |
| | V sobotu na LKPC nad inverzí naprosto parádní polítání.. |
| |
|
| | | Inverze... 15. 11. 2011 / 11:34 | |
| | V Praze se kvůli mlze flákají a my nemůžem jít ani na oběd, protože nám tady vysedávají ATRky ČSA a zbaběle nechtějí odletět 150m jim přece musí stačit |
| |
|
| | | | Inverze... 15. 11. 2011 / 14:01 | |
| | Asi to nebude tak hrozný, když stíháš sledovat i flightsim |
| |
|
| | | | | Inverze... 15. 11. 2011 / 14:18 | |
| | Ale oběd jsem skoro nestihnul |
| |
|
| | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 15:25 | |
| | Cituji aktualni ATIS LKPR:
GOOD AFTERNOON RUZYNE ATIS INFORMATION QUEBEC
1400 ILS APPROACH RUNWAY IN USE 24 LOW VISIBILITY PROCEDURES IN OPERATION
RUNWAY CONDITIONS RUNWAY 24 DAMP 100 PERCENT CONTAMINATION
BRAKING ACTION GOOD TRANSITION LEVEL 50 USE CATEGORY II AND III HOLDING POINTS
TAXI CAREFULLY
METAR PRAHA ISSUED AT 14,00 WIND VARIABLE 1 KNOT
VISIBILITY 150 METRES RVR RUNWAY 24 2 HUNDRED METRES NO DISTINCT TENDENCY RVR RUNWAY 31 2 HUNDRED METRES NO DISTINCT TENDENCY
FREEZING FOG VERTICAL VISIBILITY 1 HUNDRED FEET
TEMPERATURE MINUS 3 DEWPOINT MINUS 3 QNH 1023 HECTOPASCALS NOSIG
YOU HAVE RECEIVED ATIS INFORMATION QUEBEC
Chápu správně, že nyní mohou přistávat jen a pouze letadla vybavená (a posádky certifikované) na CAT-IIIB? Vycházím z toho, že ILS24 je CAT-IIIB a dohlednost je 150m, nejbližší vyšší CAT tj CAT IIIA má minimum 200m.
Pokud ano, pak by mně docela zajímalo, které typy to vůbec jsou.
Skoro bych řekl, že tam bude provoz jak ve fabrice o "celozávodní" dovolené.
|
| |
|
| | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 15:36 | |
| | Tak řekněme, že DHC-6 a 8 tam teď asi nesednou. |
| |
|
| | | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 16:22 | |
| | Tak to by nikoho ani nenapadlo Ale Boeingy a Airbusy tam normálně sedají. ATR od ČSA sedí v LKKV a LKTB. Posádky v Brně právě odjely na hotel, takže zlepšení se nečeká |
| |
|
| | | | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 17:55 | |
| | Luděk: Boeingy TVS či ČSA tam např. včera sednout v tuhle hodinu nemohly. |
| |
|
| | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 19:03 | |
| | Mě tam zaujalo: CATEGORY II AND III HOLDING POINTS. Oni jsou vyčkávací body rozděleny též podle dohlednosti? Nikdy jsem si v mapě STAR nevšiml, že by byly nějak označeny. Platí pro ně teda stejná kritéria jako pro přiblížení (CAT I, II, IIIabc), nebo ta Category II a III znamená něco úplně jiného?
Otázka 2: Proč řídící za LVP říká letadlu při povolení ke vzletu i dohlednost? Přece pilot vidí, že nic nevidí, ne? Navíc si pravděpodobně poslechnul ATIS, kde to je uvedený ne?
Díky |
| |
|
| | | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 19:06 | |
| | To jsou holding points u runwaye |
| |
|
| | | | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 20:40 | |
| | A jó, pravda. To mě vůbec nenapadlo. |
| |
|
| | | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 21:57 | |
| | CAT II a III holding points jsou tam proto, aby byla zajištěna ochranná zóna kolem antén ILS a nedocházelo k rušení, které je za LVP pochopitelně kritická záležitost pro autoland. Jsou prostě dál od dráhy, než normální holding pointy. Jinak to jsou holding pointy NA ZEMI před vstupem na dráhu
Pilot to vidí a ATIS si poslechnul, ale ty hodnoty se tak rychle mění a vzlet i přiblížení a přistání jsou na nich tak závislé, že je třeba je sdělovat aktuálně v čase povolení (při přiblížení i vícekrát, rozhodnutí o pokračování muže proběhnout několikrát v průběhu). Taky se většinou sdělují 3 hodnoty (začátek, střed a konec dráhy), protože pro vzlet i přistání je jinak kritické kde je hůř vidět - pro vzlet je kritický endpoint v případě brzdění při přerušení vzletu při vysazení motoru (nutnost udržet éro rovně), pro přistání zase místo dotyku.
Pozn.: vždycky mě překvapí, jak umí být v Praze hnusně Tady UK je mlhama pověstná, ale autolandem jsem přistával za ty 4 roky tak 5x...máme CAT IIIb povolení do 75m a 0ft DH, ale tohle jsem tady ještě nezažil...
|
| |
|
| | | | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 23:14 | |
| | Díky za objasnění. |
| |
|
| | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 20:45 | |
| | Já tam pořád čtu Inverze a mimina Promiň, já musel |
| |
|
| | | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 21:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Inverze a minima 15. 11. 2011 / 21:46 | |
| | | |
|
| | | | | | | Inverze a minima 16. 11. 2011 / 04:04 | |
| | Určující není dohlednost, ale RVR, Runway Visual Range, tu dávají 200m, tzn. stačí CAT IIIa, ale je to tak akorát "na hraně".
Je zajímavý, že CAT II má v Evropě min RVR 300m, ale třeba Kaďaňani mají 1200ft, což je asi 365m. Jiná země, jinej mrav... |
| |
|
| | | | | | | | Inverze a minima 16. 11. 2011 / 07:31 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Inverze a minima 16. 11. 2011 / 17:53 | |
| | A jak se RVR určuje? Čím se to měří? Nějaký bazmek přijímač /vysílač podél dráhy, který měří světelnou propustnost nebo tak něco? Nebo tam chodí maník z věžky na rauchenpause a počítá kolik vidí světel? |
| |
|
| | | | | | | | | Inverze a minima 16. 11. 2011 / 18:00 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Inverze a minima 16. 11. 2011 / 18:07 | |
| | Áha, takže automatické čumítko, čili bazmek. Díky |
| |
|
|