Tak to vem na vědomí, už jsem tu jednou měl něco na to téma napsané, pak jsem to smázl. Pro tentokrát souhlasím s FSPilotem a dalšími, vítr ti skutečně naráz neustane, s výškou se měnit může, třeba před hodinou v CYQB jsme měli v 4000ft 41kts tailwind, ve 3000 37kts, 2000 20kts, v tisíci už pět do čumáku a u země 15, ale to je pořád příliš malá změna na to, aby tě "shodila". Pokud nebudeme brát v potaz kopcovitý terén, ale rovinu (to v tom videu byla), tak nad určitou výšku nad zemí taková ta běžná nárazovost, kterou známe, už nebývá (tvoří jí víry u země, je to jako s vodou), a nebudeme-li v potaz brát silně termické jevy (na ty to tady taky nevypadá), tak vítr ti zničeho nic neustane a zničeho nic z něj ve výše uvedeném případě nevylétneš. Já v tomhle kousku, co předvedli, žádné nadměrné riziko nevidím, nota bene s A330, jeho ochranami a velkém přebytku tahu při prázdné mašině.
P.S. 1 běžná turbulence, kterou už lidi vnímají jako nepříjemnou, je způsobena změnami rychlosti proudění vzduchu, ať už horizontálně, či vertikálně, skutečně v řádu jednotek knotů...!
P.S. 2 tohle nemám vycucané z prstu, ale před časem o tom vyšel krásný článek v časopise Professional pilot |
|