Může mi někdo vysvětlit ty údaje co tam maj na tom rychloměru ?
Někdo tam z cvr zahlásí 250, přitom ručička na rychloměru je přes 2 (řekl bych tak 2,2) a ukazatel číslicový ukazuje 186 Takže který údaj platí ?
Já to z jednoho z posledních článků pochopil takto:
1) neměli tucha kolik to váží, proto špatně nastavený stabilizátor pro vzlet
2) přitahoval berany které však díky špatnému stab. vyvozovali velkou zpětnou sílu a proto
3) se zapřel do pedálu a začal to nechtíc přibržďovat
4) rozpor posádky v rozhodnuti jestli letět nebo přerušit start
Čerpám z článku na novinky.cz:
citace: "Nejprve zkušební pilot, napodobující počínání svého kolegy z osudového letu, během startu nechal nohy na brzdách a současně přitahoval k sobě knipl. K němu byl tentokráte připevněn přístroj, měřící sílu vyvíjenou rukama pilota. Ukázalo se, že k přitažení kniplu do úhlu 13 stupňů bylo zapotřebí již síly odpovídající 64 kilogramům - a tu zkušební pilot nemohl vyvinout bez toho, že by se vší silou opřel i do pedálů brzd.
Následoval pak poslední vzlet, kdy po nastavení klapky výškového kormidla do normálního úhlu pěti stupňů piloti sundali ruce a nohy z řízení stroje "a Jak-42 přesvědčivě vzlétl"
Čili hlavní chybu vidím ve špatném nastavení stabilizátoru. To brždění je až podružné. Nebo brzdil už od rozjezdu ??? |
|