| | | JAK -42 CRASH 10. 11. 2011 / 00:19 | |
| | | |
|
| | | JAK -42 CRASH 10. 11. 2011 / 09:25 | |
| | | |
|
| | | | JAK -42 CRASH 10. 11. 2011 / 12:20 | |
| | Ten záznam letu se smíchem letušky atd... to je nějaká nová verze ne???Pokud vím tak se povídalo že záznam z kokpitu neexistuje to se jen někdo baví nebo je to real záznam??? |
| |
|
| | | | | JAK -42 CRASH 10. 11. 2011 / 12:24 | |
| | To, že neexistuje byla "fáma" nějakýho bulváru, odkud to před časem všichni přebrali. |
| |
|
| | | | | | JAK -42 CRASH 10. 11. 2011 / 15:54 | |
| | Aha tak pokud je ta korespondence real tak to je docela síla |
| |
|
| | | JAK -42 CRASH 10. 11. 2011 / 18:35 | |
| | | |
|
| | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 07:09 | |
| | Překlad tedy z hlediska letecké terminologie dost šílený, ale aspoň něco. |
| |
|
| | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 07:18 | |
| | ...v televizních novinách byl překlad ještě lepší věž mu dává pokyn na zvednutí příďáku atd... |
| |
|
| | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 09:26 | |
| | Tie otacky motoru na slabych 90 % na vzlet,to su teda kowboji......boli.....
Inac hodne podobna crash ako MD-83 , co startovala bez klapiek kedysi v Amerike.
/stranka v jednom nedavnom prispevku/ |
| |
|
| | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 09:27 | |
| | někde jsem si všiml tří ruček na otáčkoměrech - k čemu slouží ta třetí? |
| |
|
| | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 09:43 | |
| | Ja nevim čeče. Myslis , ze oni vedeli? |
| |
|
| | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 21:09 | |
| | 42ka ma trojhridelovy motor (jako jsou treba i nektery RR) |
| |
|
| | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 21:37 | |
| | Proč? S Boeingem, není-li naložený, startujeme i na 83% To je v civilní dopravě naprosto běžné |
| |
|
| | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 09:33 | |
| | mně přijde že byli normální vožralí )) ale první věc která je napadla- špatně nastavený stabilizátor což by vše vysvětlovalo ale těsně před koncem říkal tomu druhýmu "co to děláš...?" no zajímavý |
| |
|
| | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 09:42 | |
| | Proč zase vožralí? Jen proto, že jsou to Rusové? |
| |
|
| | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 09:46 | |
| | memorex když to psal, byl asi taky ožralej. |
| |
|
| | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 10:17 | |
| | na to je ještě brzo...až v 11:11 |
| |
|
| | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 09:47 | |
| | nevim ...necekal bych pri takovem zaznamu cenzura v kazde vete nekdy i dvaktrat za veu
|
| |
|
| | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 09:58 | |
| | To je bohužel obvyklý letecký ruský žargon... bljaď (kurva) za každou větou, někdy i slovem. Poslechni si CVR "doněcké" TU-154. To o ožralosti nic nevypovídá. |
| |
|
| | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 10:12 | |
| | joj, pijou vodku místo vody třeba si jen spletli lahve |
| |
|
| | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 10:17 | |
| | Promiň, jsi o pár let starší, asi bych Ti měl vykat, nicméně - opravdu máš svět tak jednoduchý, že máš rovnítko mezi "Rus" a "chlastá"... |
| |
|
| | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 10:25 | |
| | po tom co jsem viděl filmy Svéráz národního rybolovu a Svéráz národního lovu by se tam hodily i dvě rovnítka )) pro neznalce tyto filmy vřele doporučuji |
| |
|
| | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 10:31 | |
| | No, já ho sice viděl taky - a moc se mi líbil.
Nicméně, to ještě nedokazuje, že chlastají všichni a všude...
Mimochodem, ve světě mají taky všichni pocit, že každej Čech je ožralej z piva..... Jak se Ti líbí tenhle názor? |
| |
|
| | | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 10:34 | |
| | však je to skoro pravda takže se mi líbí a souhlasím ) to asi ta stařecká demence |
| |
|
| | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 09:52 | |
| | To hovoril,ked stiahol otacky,ked chcel prerusit vzlet. |
| |
|
| | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 10:15 | |
| | takže příčina havárie - jeden chtěl vzlítnout a druhej chtěl radši přerušit start (ikdyž bylo pozdě) proto skončili tam kde skončili...to ale nevysvětluje to, proč došlo k tomu že se jim to nechtělo odlepit... |
| |
|
| | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 10:17 | |
| | vzdyt ta verze, ze jeden z nich stal omylem na brzdach, uz byla potvrzena, nebo ne? |
| |
|
| | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 11:13 | |
| | Ty voe. ty jsi se ted narodil, nebo co to tady trepeš za hovadiny. Ty jsi se o te nehode Jaku dozveděl dneska? Nebo co jsi dělal poslední dva měsíce? Proležel jsi je na záchytce? |
| |
|
| | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 11:27 | |
| | byl jsem v americe kde mi dávali novější protézu.... |
| |
|
| | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 12:32 | |
| | No fajn.. tak pak to beru zpet. Ehm... |
| |
|
| | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 12:18 | |
| | Myslím, že šlápnutí na brzdy docela dobře vysvětluje, proč se letadlo nechce odlepit Vážně mám pocit a nejsem asi sám, žes ty roky byl někde úplně mimo. Zřejmě v kómatu )) |
| |
|
| | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 12:32 | |
| | Hlavne jim take asi neprospelo to stažení plynových pák potom co přejel okraj RWY. |
| |
|
| | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 15:27 | |
| | tak ja jestli to dobre chapu tak: nemohli se odlepit a ted byly dve moznosti - bud brzdit co to da nebo to zkusit....jeden to zkousel a druhej brzdil.....ale proc se nemohli odlepit ? Prece neni mozny aby jeden hned od zacatku brzdil a druhej vzletaval...jejich protichudne jednani beru jako primou pricinu toho ze to dopadlo tak jak to dopadlo....ale kde je ta prvotni pricina diky ktere se dostali do situace kde se museli rozhodnout zda brzdit nebo vzlitnout.......jestli me chapate |
| |
|
| | | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 15:31 | |
| | Důovd , proč jeden z ních brzdil už v průběhu rozjezduje ten, že díky odlišné konstrukci pedálů od jiného typu, se kterým často lítal, jeden z těch pilotů brzdil nevědomky v průběhu vzletu (na pedálech nožního řízení máš jak ovládání SOP tak brzdy). |
| |
|
| | | | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 15:36 | |
| | Ono podla tej poslednej animacie tam moc toho brzdenia nebolo.Obcas zelenym oznacene vysliapnutie pedalu , ako opravu smeru.Brzdenie by bolo cervenou farbou.Či? |
| |
|
| | | | | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 15:40 | |
| | Nejspíš ne. Podle toho, co kde psali, jejich FDR brždění vůbec nezaznaménává.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 15:50 | |
| | Jo. Tak to by sudruhovia mali dat hlavy dokopy a zmenit to. Ono by stacil snimac brzdoveho oblozenia, ktory by snimal teplotu. Kua, to je hlava...... |
| |
|
| | | | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 17:06 | |
| | díky |
| |
|
| | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 17:33 | |
| | Jj, to se taky blbě vzlítá Škoda toho zmatku v kabině, kde si místo spolupráce dělal každý co chtěl. Při to stačilo se dohodnout na přerušení vzletu, což je asi standardní postup když letadlo neletí a nepokoušet se ho zvedat někde z oraniště. Mohli všichni žít. |
| |
|
| | | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 18:21 | |
| | Ak sa nemylim,tak prerusenie vzletu je sucast predletovej pripravy osadok.Takze vyraz "dohodnut sa" sa mi zda dost liberalny . Podla nejakych vypocitanych udajov pre vzlet z hladiska hmotnosti, poveternostnych podmienok a bla bla bla sa stanovi hranica prerusenia vzletu.Co je u dopr.lietadiel asi hoodne vyznamna zalezitost. U tryskacov sa takato vec vypustala,pač dlhodobym skusanim bolo dokazane,ze poriadny tryskac odstartoval aj z travy,a aj na kazdom normalnom letisku,kde bola draha aspon 2 km. |
| |
|
| | | | | | | | | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 19:21 | |
| | Problém je v tom, že oni nevěděli jak jsou naložení a nespočítali si rychlosti pro bezpečne přerušení vzletu a vlastně vůbec nic. To je v dnešní době u dopravního letadla dost nepochopitelné, až neuvěřitelné. |
| |
|
| | | JAK -42 CRASH 11. 11. 2011 / 23:14 | |
| | Může mi někdo vysvětlit ty údaje co tam maj na tom rychloměru ?
Někdo tam z cvr zahlásí 250, přitom ručička na rychloměru je přes 2 (řekl bych tak 2,2) a ukazatel číslicový ukazuje 186 Takže který údaj platí ?
Já to z jednoho z posledních článků pochopil takto:
1) neměli tucha kolik to váží, proto špatně nastavený stabilizátor pro vzlet
2) přitahoval berany které však díky špatnému stab. vyvozovali velkou zpětnou sílu a proto
3) se zapřel do pedálu a začal to nechtíc přibržďovat
4) rozpor posádky v rozhodnuti jestli letět nebo přerušit start
Čerpám z článku na novinky.cz:
citace: "Nejprve zkušební pilot, napodobující počínání svého kolegy z osudového letu, během startu nechal nohy na brzdách a současně přitahoval k sobě knipl. K němu byl tentokráte připevněn přístroj, měřící sílu vyvíjenou rukama pilota. Ukázalo se, že k přitažení kniplu do úhlu 13 stupňů bylo zapotřebí již síly odpovídající 64 kilogramům - a tu zkušební pilot nemohl vyvinout bez toho, že by se vší silou opřel i do pedálů brzd.
Následoval pak poslední vzlet, kdy po nastavení klapky výškového kormidla do normálního úhlu pěti stupňů piloti sundali ruce a nohy z řízení stroje "a Jak-42 přesvědčivě vzlétl"
Čili hlavní chybu vidím ve špatném nastavení stabilizátoru. To brždění je až podružné. Nebo brzdil už od rozjezdu ??? |
| |
|
|