FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
A380 landing, reverz Jeden příspěvek | Celý strom
A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 19:02
sander
Preco pri brzdeni nepouziva vonkajsie motory??? Ze by nova konstrukcia alebo tie dva to ubrzdia???
 

A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 19:24
Luděk Ch.
Z nějakého důvodu se Airbus rozhodnul u A380 udělat reverz jen na vnitřních motorech. Mám takový pocit, že to snad je proto, že krajní motory jsou příliš blízko okraje dráhy a při reverzu by se zvířily nečistoty mimo dráhu a mohly se dostat do motorů.
 

A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 19:59
Darkner (OKNED)
To možná, ale hlavní důvod je úspora A380 má brzdy silný, jako bejk
 

A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 20:08
Luděk Ch.
A to víš nebo sis to teď vymyslel? Ano, nepochybuju, že A380 má silné brzdy, ale to mají všechna moderní letadla. Přesto se reverz montuje, protože 1) ty brzdy šetří a 2) pomáhá bezpečnému zabrždění na kluzké dráze.
 

A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 20:21
Darkner (OKNED)
Ne, to sem si nevymyslel U Airbusu se prostě spoléhá víc na brzdy
 

A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 21:29
Luděk Ch.
Znovu opakuju, to sis vymyslel nebo to víš? A můžeš rovnou přidat odkud
 

A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 21:32
Darkner (OKNED)
To víš, od kamaráda Ale nechci se hádat...
 

A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 21:47
Luděk Ch.
Aha, takže JPP (jedna paní povídala), jak jsem předpokládal
 

A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 21:35
Jakub Edr
Dle mého názoru čím více brzdných prvků bude letadlo mít a čím budou účinnější, tím lépe. Prakticky s dobrými brzdami se dá posunout rychlost V1 k vyšším hodnotám, což znamená více času k rozhodnutí. A jak píšou kolegové: na kluzké dráze jsou i sebelepší brzdy kol na 2 věci, reverzy motorů brzdí bez ohledu na to jestli jede letadlo po šmirgl papíru (tam se asi brzdí dobře) nebo po ledě.
 1x  

A380 landing, reverz   2. 11. 2011 / 22:29
Ciki   
Je to kvůli ušetření mhmotnosti na těch motorech a ulevení napětí na křídlech.
 

A380 landing, reverz   3. 11. 2011 / 08:47
dandee
Zrejme by pri zapnuti reverzu vsetkych styroch motorov vznikla taka sila,ze by mu mohli upadnut kridla.Predsa len ta pevnost pri tak velkych rozmeroch uz nie je az taka ako u mensich./moj nazor/
 

A380 landing, reverz   3. 11. 2011 / 09:20
Lejzy
To snad ne, kdyz to kridlo drzi ve vzduchu cely letadlo.
 

A380 landing, reverz   3. 11. 2011 / 09:49
kuma   
Já myslím, žeto je přijatelné vysvětlení (viz též ciki), i když by asi křídla neodpadla, mohla by být namáhána a strukturálně ohrožena (všechno je to stavěné tak, že motory tahnou dopředu). Případné zpevnění křídel pro zabezpečení tuhosti pro revers vnějšími motory by možná stálo peníze a přitom reverz obou vnitřních motorů je (třebas) výkonově dostatečný. Takže z mnoha důvodů "stačí" reversy vnitřních motorů, které si navíc necucnou humus a zajíce z trávy vedle RWY...
 

A380 landing, reverz   3. 11. 2011 / 10:53
tonde   
Ale jo , křídlo je primárně stavěné na namáhání ve vektoru vztlaku, promítni si vektor při reverzu, pak si k tomu dej vzdálenost krajních motorů od uchycení křídla a vznikne ti páka jak prase.... Je to jako kdybys chtěl křídla vylomit směrem dopředu, k tomu hmotnost eroplánu a zmíněná páka...
 

A380 landing, reverz   3. 11. 2011 / 13:17
MzM   
no, přikloním se k těm silám. Křídlo sice unese celé letadlo, ale třeba kdyby bylo na zádech (letadlo), tak už bych na to křídlo moc nesázel... To samé ve směru dopředu dozadu.
 

A380 landing, reverz   3. 11. 2011 / 19:04
Kachna   
Tak jsem se dočetl, že je to z důvodu ušetření hmotnosti a taky proto, že krajní motory trpí nasáváním bordelu při použití reverzu.
 

A380 landing, reverz   3. 11. 2011 / 19:46
Lowmick   
Zrovna let na zadech by to po pevnostni strance melo vydrzet...
 

A380 landing, reverz   3. 11. 2011 / 18:07
Cirrus/Pindra
tak tohodle bych se fakt nebál
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ