| | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 19:02 | |
| | Preco pri brzdeni nepouziva vonkajsie motory??? Ze by nova konstrukcia alebo tie dva to ubrzdia??? |
| |
|
| | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 19:24 | |
| | Z nějakého důvodu se Airbus rozhodnul u A380 udělat reverz jen na vnitřních motorech. Mám takový pocit, že to snad je proto, že krajní motory jsou příliš blízko okraje dráhy a při reverzu by se zvířily nečistoty mimo dráhu a mohly se dostat do motorů. |
| |
|
| | | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 19:59 | |
| | To možná, ale hlavní důvod je úspora A380 má brzdy silný, jako bejk |
| |
|
| | | | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 20:08 | |
| | A to víš nebo sis to teď vymyslel? Ano, nepochybuju, že A380 má silné brzdy, ale to mají všechna moderní letadla. Přesto se reverz montuje, protože 1) ty brzdy šetří a 2) pomáhá bezpečnému zabrždění na kluzké dráze. |
| |
|
| | | | | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 20:21 | |
| | Ne, to sem si nevymyslel U Airbusu se prostě spoléhá víc na brzdy |
| |
|
| | | | | | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 21:29 | |
| | Znovu opakuju, to sis vymyslel nebo to víš? A můžeš rovnou přidat odkud |
| |
|
| | | | | | | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 21:32 | |
| | To víš, od kamaráda Ale nechci se hádat... |
| |
|
| | | | | | | | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 21:47 | |
| | Aha, takže JPP (jedna paní povídala), jak jsem předpokládal |
| |
|
| | | | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 21:35 | |
| | Dle mého názoru čím více brzdných prvků bude letadlo mít a čím budou účinnější, tím lépe. Prakticky s dobrými brzdami se dá posunout rychlost V1 k vyšším hodnotám, což znamená více času k rozhodnutí. A jak píšou kolegové: na kluzké dráze jsou i sebelepší brzdy kol na 2 věci, reverzy motorů brzdí bez ohledu na to jestli jede letadlo po šmirgl papíru (tam se asi brzdí dobře) nebo po ledě. |
| |
|
| | | A380 landing, reverz 2. 11. 2011 / 22:29 | |
| | Je to kvůli ušetření mhmotnosti na těch motorech a ulevení napětí na křídlech. |
| |
|
| | | A380 landing, reverz 3. 11. 2011 / 08:47 | |
| | Zrejme by pri zapnuti reverzu vsetkych styroch motorov vznikla taka sila,ze by mu mohli upadnut kridla.Predsa len ta pevnost pri tak velkych rozmeroch uz nie je az taka ako u mensich./moj nazor/ |
| |
|
| | | | A380 landing, reverz 3. 11. 2011 / 09:20 | |
| | To snad ne, kdyz to kridlo drzi ve vzduchu cely letadlo. |
| |
|
| | | | | A380 landing, reverz 3. 11. 2011 / 09:49 | |
| | Já myslím, žeto je přijatelné vysvětlení (viz též ciki), i když by asi křídla neodpadla, mohla by být namáhána a strukturálně ohrožena (všechno je to stavěné tak, že motory tahnou dopředu). Případné zpevnění křídel pro zabezpečení tuhosti pro revers vnějšími motory by možná stálo peníze a přitom reverz obou vnitřních motorů je (třebas) výkonově dostatečný. Takže z mnoha důvodů "stačí" reversy vnitřních motorů, které si navíc necucnou humus a zajíce z trávy vedle RWY... |
| |
|
| | | | | A380 landing, reverz 3. 11. 2011 / 10:53 | |
| | Ale jo , křídlo je primárně stavěné na namáhání ve vektoru vztlaku, promítni si vektor při reverzu, pak si k tomu dej vzdálenost krajních motorů od uchycení křídla a vznikne ti páka jak prase.... Je to jako kdybys chtěl křídla vylomit směrem dopředu, k tomu hmotnost eroplánu a zmíněná páka... |
| |
|
| | | | | A380 landing, reverz 3. 11. 2011 / 13:17 | |
| | no, přikloním se k těm silám. Křídlo sice unese celé letadlo, ale třeba kdyby bylo na zádech (letadlo), tak už bych na to křídlo moc nesázel... To samé ve směru dopředu dozadu. |
| |
|
| | | | | | A380 landing, reverz 3. 11. 2011 / 19:04 | |
| | Tak jsem se dočetl, že je to z důvodu ušetření hmotnosti a taky proto, že krajní motory trpí nasáváním bordelu při použití reverzu. |
| |
|
| | | | | | A380 landing, reverz 3. 11. 2011 / 19:46 | |
| | Zrovna let na zadech by to po pevnostni strance melo vydrzet... |
| |
|
| | | | A380 landing, reverz 3. 11. 2011 / 18:07 | |
| | tak tohodle bych se fakt nebál |
| |
|
|