| | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 16:37 | |
| | | |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 16:47 | |
| | Zase nedáváš pozor soudruhu. Počkej, až přijde Kendy... |
| |
|
| | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 17:41 | |
| | Kendy už nepříjde...
A na co nedávám pozor? |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 17:45 | |
| | | |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 18:24 | |
| | | |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 18:24 | |
| | To je smula, ze neprijde... |
| |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 17:02 | |
| | ad "Pokud by byly totální sračky až na zem, jak by probíhala poslední fáze":
Letuska by cestujicim rekla, at si utrhnou z pasu stranku s fotkou, smotaji ji do rulicky a strci si ji do zadku, anzto je pak identifikace jednodussi ;o) |
| |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 17:07 | |
| | Jestli si mohu tipnout, než to nějaký specialista určí definitivně:
podle mně je v takovém případě autoland zakázaný. Buď se letí jinam ( pokud to vyjde ), nebo se přistává pod minima ručně. |
| |
|
| | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 17:34 | |
| | ....sice se jedná taky o poláky......(jako loni s Tůčkem), ale LOT pod minima nepřistává, neb na rozdíl od vojenské VIP letky má zkušený personál (toho kapitána jsem potkal osobně).Soukromě si myslím, že v případě takové závady jako měli by museli divertovat kamkoliv, kde je počasí v limitech už jen kvůli letištním bezpečnostním opatřením. (v mlze by je mohli těžko hledat hasiči, sanitky apod.....).
Až přijde Míra Dušínůj tak bych se zeptal, jak je možný že ty kola nejde poslat ven nouzově? |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 17:49 | |
| | já se rovněž divím tomu že nouzově nevysunul podvozek. Dvě hlavní podvozkové nohy se vlastní vahou vysunou a zajistí ale ten přední je moc lehký na to. Nebo né?? Mohlo to být rozhodnutí kapitána že nebude nouzově vysouvat kolečka? Jak to je...
(hmm moc koukám na letecký katastrofy to se pak nedivím že se mi vybavil Gimli Glider ) |
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 18:51 | |
| | tam to meli okoreneny o 160km bez paliva |
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 19:50 | |
| | U jistych druhu zavad ti nepomuze ani nouzovy system vysunuti. Zaseknou-li se zamky, nebo se treba vinou spatneho namontovani neco vzprici, nema podvozek jak vypadnout a seda se proste na bricho. Ono to zas neni tak moc vyjimecne.
Jinak tedy u vetsiny letadel dnes, jak si vybavuju, se vysouva predni podvozek smerem dozadu, a k dorazu mu tedy dopomohou aerodynamicke sily. |
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 20:38 | |
| | no, nevysunutí podvozku je docela velkej průser, teda,... Nouzový vysunutí je už běžnější,... |
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 00:21 | |
| | Jo, pruser to je, ale neni to udalost typu "maximalne jednou za deset let". Krom toho Irance s nefunkcnim nosem sedlo treba prvniho zari v Baton Rouge jedno CRJ na dve nohy, v cervnu taky CRJ taky na dve v Milwaukee, v Chartumu zas Fokker 50 Sudancu, zacatkem rijna, taky dve nohy, krom toho si jeste pamatuju na ERJ nekde v Kanade.
Ze by ostalo vevnitr vsechno se tolik nestava, ale hned me napada pripad Austrian fokkra z Mnichova, ktereho foto se povaluje vsude mozne na internetu. |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 11:08 | |
| | ALe ta F100 Austrian sedala s kolama .....na tech fotkach je videt urvanej podvozek
|
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 00:46 | |
| | Taky technická - pokud se provede přistání řekněme co nejcitlivěji, to letadlo se hádám dá celkem levně opravit. Co ale motory a především jejich zavěšení ? (B767 nejspíše sedla právě na ně... ) |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 07:51 | |
| | Zřejmě nepůjdou ani do Go, ale rovnou vyměnit... |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 17:55 | |
| | Ono to téma má ještě další zajímavé aspekty.
Ty můžeš plánovat let v rámci svých minim.
V tomto případě CAT IIIA (B?). Totéž platí myslím pro zálohu. Takže ty férově můžeš vzlítnout s tím, že budeš přistávat do mlíka a tam zjistíš, že podvozek nejde vysunout. Zálohy můžou být na tom stejně ba i hůř a pak stejně nezbývá nic jiného než jít ručně pod minima.
Nebo během vylétávání paliva může nečekaně klesnout do té doby CAT-I/II na CAT-III a palivo na zálohu už nemáš
|
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 11:26 | |
| | Není to tak, zejména co se týče záložních letišť jsou podmínky jiné a tvrdší, než píšeš
Jinak autolend v takovém příadě, co se stalo polákům, je samozřejmě ze hry. Víc řekne k případu asi MD, ten 757/767 zná |
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 3. 11. 2011 / 07:23 | |
| | Díky.
Myslíš, že bys našel chvíli aspoň rámcově na příkladu ukázat podle jakých klíčů a kolik těch záložní letišť se plánuje u airlinerů?
|
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 11:47 | |
| | Sedá se na ruku. Tím se taky na nějaký čas loučím s pérákem.
Myš |
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 12:37 | |
| | Sedáním na ruku?
Budeš tu chybět... |
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 22:40 | |
| | Copak, mizíš do nitra černé Afriky? Já zase zmizel do jara za velkou louži. Je to tu samý "parlevů francé"? "Něparlevů, ingliš plís" |
| |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 17:57 | |
| | pochvala pilotovi...ukázkový sednutí na břicho |
| |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) - další ze včerejška 1. 11. 2011 / 18:09 | |
| | | |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 18:39 | |
| | no, zajímavá otázka na kolegy v práci,.... |
| |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 19:09 | |
| | lovim z hlavy a varim z vody - neni to tak, ze kdyz se dostanes na minima v autoland modu a nemas podvozek venku, nezatopi to pod kotlem na G/A? |
| |
|
| | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 19:49 | |
| | podvozek ti nejde vysunout, palivo na diverz nemáš. Můžeš si pomoct autolandem nebo ne? o to mi šlo
|
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 1. 11. 2011 / 20:40 | |
| | no, minimálně do bodu rozhodnutí. Ovšem bych se na to nespolehl při dosednutí a raději to odepnul, protože tě to může snadno přivézt do pekel,... |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 07:26 | |
| | Tak Autoland prý není vázaný na "tři zelený". Ale pokud dneska večer dorazím řeknu ti příkoří autolandu |
| |
|
| | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 08:13 | |
| | Tak bez podvozku by ses rozhodně na minima vůbec dostat neměl |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 09:07 | |
| | tohle všechno chápu, proto jsem napsal že technická Zkrátka je ta nejhorší možná kombinace - sračky až na zem, bez paliva, bez podvozku, pod minima, na diverz to nejde, éro plný kaštanů atd. Může to sednout na autoland? Teoreticky mi by mi to připadalo bezpečnější do výšky pár metrů nad dráhou, dokud pilot bezpečně dráhu neuvidí. Pak předpokládám že by počítač byl zmatený z toho, že kolečka nejsou stále na zemi a podle výšky už by dotyk měl být. Takže mne zajímá čistě technické řešení systému, nikoli předpisové atd... |
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 09:24 | |
| | To byla spíš poznámka na Hermanna, který popisoval situaci, kdy piloti s překvapením až v minimech zjistí, že nemají podvozek Taková situace nastat nemůže, neb podvozek by se asi měl vysouvat o trošku dřív, než v minimech |
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 09:27 | |
| | achso Nicméně jsem alespoň teď snad přesně napsal co mne zajímá, snad někdo fundovaně odpoví Radimmm je v tahu na dýl a Dušínoj asi zas někde lítá.... |
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 12:42 | |
| | Takže po provedení debaty na našem instruktorském plénu jsem dospěli k tomu, že autoland není nijak vázaný na vysunutí podvozku a mechanizace křídla. Mám i důkaz. |
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 12:09 | |
| | eh .. a jak jsi z toho, co jsem napsal, dospel k nazoru ze to ti piloti na minimech zjisti s prekvapenim? |
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 13:26 | |
| | To, že nemají podvozek, piloti obvykle nezjistí v minimech, ale až v okamžiku, kdy jsou ve výšce, kdy by se podvozek měl dotknout země (RWY). Dokud k tomu nedojde, ani si neuvědomují, jak je ten pocit vycvičený na centimetry...
Prostě každým okamžikem by to mělo žuchnout a zadrncat - a letadlo dál zvolna klesá - a nic !! - v tu chvíli to najednou dojde "Sakra! Podvozek! Bože - nejni tam !!!" - a jen výjimečně se dá ještě stihnout vrazit všechno co jde dopředu na GA, byť třebas se ztrátou květinky (např. jedné klapky... jako jednou ti Maďaři v Praze).
Zažil jsem to jen na blaníku, bylo to tedy o pár centimetrů a bez možnosti GA (a díky genialitě toho kluzáku vlastně o nic nešlo, jen o ostudu mně i instruktora, který byl na palubě) - ale ten pocit nezapomenu. Ta chvíle, než to dosedne na břicho (zatažené kolečko) je najednou stráááááášně dlouhá...
Béke, burárum! |
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 14:00 | |
| | Narozdíl od blaníku, tyhle krávy začnou (včas ještě před minimy) řvát: tůlougír, tůlougír |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 14:12 | |
| | Ano, ale pokud ví, že mají špatnou signalizaci, nebo podvozek nemohou vysunout, tak tu signalizaci vypnou,... |
| |
|
| | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 14:58 | |
| | to je pak ale prosednutí bez podvozku moc nepřekvapí, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 15:21 | |
| | Mno, asi ne. Ty LOTáci mi moc překvapený nepřipadali,... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 15:27 | |
| | No tak treba ty KGDaky to pry prekvapilo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 18:42 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 19:27 | |
| | Hehe, to jsem videl |
| |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 07:19 | |
| | Postrehol si kolego,ze Boeinga sprevadzali polske stihacky F-16? Je to mozne? |
| |
|
| | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 07:25 | |
| | Je, mají ty z pouště, co jsme mohli mít i my,... Teď nevím, co je to bylo za verzi,ale museli si zaplatit na nich modernizaci. Takže darda, jak prase. |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 07:55 | |
| | Mají 36 F-16C block 52+ a 12 F-15D block 52+ a byli jim dodány v 2008, takže si myslím, že by to mohla bejt i funglovka... |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 07:59 | |
| | Nemají je z pouště, mají je z fabriky. Vyrobené i s nějakou modifikací speciálně pro ně. Pravda je, že jsme je mohli mít taky, ale to by pak neměla ČSSD tolik peněz na kampaň a všichni bychom byli ochuzeni o tu spoustu krásných oranžových bilboardů a paní Brožová o nový kozy. Samozřejmně, pokud by to byli F 16, tak by prachy na "motivaci" taky někam šly .... |
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 08:02 | |
| | No nevím, možná by ty kozy distribuovala jiná politická strana, ale obávám se, že menší, než u paní B., by nebyly...
|
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 20:08 | |
| | ...je to to tak mají funglovky block 52+ upravené dle požadavku polského letectva ale rozhodně nemají ani jednu F-15 |
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 20:17 | |
| | ... to byl zjwevně překlep, F-16D... |
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 20:27 | |
| | Tak tak, pardon, omlouvam se..
Mimochodem Dr, co to tam mate na severu za kovbojky? |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 20:56 | |
| | Kde, jaký kovbojky? hezký? prsatý?
já o žádnejch nevím!
(PS: minulej tejden jsem byl ve Stockholmu, tam byl klid, teď jsem tejden v Ostrově nad Ohří - a krom smogu je tu taky klid... novinářům by se nemělo všechno věřit, zejména pokud se snaží vrtět rasistickým psem, může to mít večlmi špatné následky...) |
| |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 08:14 | |
| | Podle videa me prijde ze sedali primo na drahu - jake jsou v takovem pripade zvyklosti? Pouziva se striktne draha nebo Emrgency strip?
A pokud draha, pro jake udalosti by vlastne byl Emergency strip? |
| |
|
| | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 08:33 | |
| | Dalsia vec- nezda sa mi,ze by ta draha bola pokropena penou,ako bolo zvykom v minulosti,ked sadala masina bez podvozku. |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 08:45 | |
| | V televizních novinách říkali, že stříkali. Tak to musí být pravda.
A i jinde psali, že stříkáno bylo... |
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 09:35 | |
| | A do radia na ně řvali-dělej sedejte než vám spadne pěna |
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 09:53 | |
| | Ještě jednou technická, motory můžou být třeba rovnou vyměněny, ale co to udělá s drakem letadla, jak moc může být poškozen a jak probíhá oprava? Jde to éro na generálku, atd? |
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 09:57 | |
| | řekl bych že asi co nouzák na břicho to jedinečné poškození. Třeba 777 od BA po nouzáku Heatrhow odepsali.
Udela se prohlidka, zjisti se co je poskozeno, co muze byt opraveno, co vymeneno a co to bude stat a pak se domluvi, jestli to odepisou nebo nechaji opravit. |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 10:59 | |
| | Počkej, to je ale jinej případ. tam to letadlo rozlámali,...
|
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 10:59 | |
| | Tady bude záležet na poškození. Pak je otázka, zda se vyplatí u 767mi, která může bejt hodně stará, tělat takhle složitou prohlídku, a platit mord partě pana boeinga tuhle opravu,... |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 11:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 11:22 | |
| | Ví někdo kolik je service life u takové 767mi? Pocet cyklu, FH, tlakovani? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 11:28 | |
| | u dálkovky je 50.000 FH dobře zalítnutá mašina Jinak není problém 100.000FH, samozřejmě cykly budou někde na 1/6-1/8 náletu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 11:35 | |
| | Tak tenhle mel 30 000 necelych, takze za 14 let ve tretine zivota. Je to ted asi jen otazka poskozeni a nasledne domluvy s pojistovnou |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 18:42 | |
| | Hoši od Boeingů jim pošlou Dreamlinera se slevou za to že dokázali, že to jde bez ztráty květinky i bez koleček... |
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 3. 11. 2011 / 07:28 | |
| | Bude urcite na nahradne diely. Do vzduchu uz nepojde.To neni stihacka./SU-27 Blava/....si myslim ja..... |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 3. 11. 2011 / 09:12 | |
| | s náhradníma dílama to není až tak jednoduchý,... Ale to je na takovou malou přednášku. |
| |
|
| | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 08:28 | |
| | Můžeš prosím Tě popsat jak to funguje ve "světě" náhradních dílů? Jenom velmi krátkou "přednášku", díky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 08:45 | |
| | Takhle si to představuju já - jako "mechanický laik":
Řekl bych, že na rozdíl od auta si "recyklované" náhradní díly z letadel nesou svou zátěž v podobě absolvovaných cyklů. Zcela typicky a pochopitelně je to vrtule, motor, drak jako celek - tam to asi všichni známe - po dosažení určitého počtu cyklů (start, přistání, hodin v provozu, zátěž akrobacií, atd. ) musí absolvovat revizi, generálku, nebo být vyměněny.
Pokud tedy z nějakého havarovaného letadla vymontujem nějakou součástku, aby se použila na letadle jiném, je to asi jednodušší u součástek, kde se takové cykly či životnost sledují (motor, vrtule) takže po patřičném technickém checku tato věc použita být může.
Pokud jde ale o součástku, kde se cykly přímo nesledují, musela by podstoupit defektoskopii - a její použití do části letadla, kde může být "slabým místem" vidím jako problematické.
Takže mně, jako mechanickému laikovi, se zdá, že je snazší opravit havarované letadlo a uvést do provozu jako celek, než ho na nějakém scrapyardu rozebrat - a ušetřit tak náhradní díly do jiných letadel (což se samozřejmě netýká unikátů, jako jsou warbirdi, kde je to všechno složitější). Rozhodně mi přijde lacinější a administrativně jednodušší ten který konkrétbní díl použít raději nový, než z havarovaného letadla.
Prosím profíky, aby mé domněnky opravili, případně doplnili
Béke, burárum! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 09:07 | |
| | Kdyz si narazil na ty warbirdy - predevcirem mi tady (Darmstadt) kolega vypravel, ze kamarad jeho taty je Hans Dittes, ktery ma 109-ku, a ze se mu podarilo sehnat fungl "novy" motor DB605. Dokonce mu pomahali u Daimleru, hodili to na brzdu - jenze ouha, jeden pist se chtel podivat, co ze se za tu dobu, co smrdel ve skladu, na svete zmenilo a taky to udelal (mozna hledal Dolfiho... )
Nejvetsi problem pry byl sehnat certifikovanou ojnici... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 09:25 | |
| | Já osobně, teda, s vědomostí toho, co všechno heftlinci dělali, aby ty motory dřív či pozdějc zdechly, bych se do letadla se "starým novym" motorem bál sednout. A jestli to natočilo na brzdě 50 nebo 500 hodin by bylo šuma fuk, protože vím, že Češi vždycky vynikali v úrovni leteckého průmyslu a čeští heftlinci vynikali ve vymýšlení fint, jak zajistit, aby ten motor prostě nečekaně a nepředvidatelně odešel (a jak známo z historie poválečných mezků, dařilo se jim to dobře. ) Takže asi bych vzal na milost motor, o kterém by bylo zřejmé, že jej od šroubečku až po reduktor dělali zapálení Němci sami pro sebe a pro rozkvět Říše - tomu jedinému by se asi dalo věřit, takových ale asi mnoho nebylo.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 09:24 | |
| | K těm nesledovným- on codnition. Tam je v atestu určitě napsané, co se dělá v případě poškození. Podle mne to půjde na minimálně prohlídku k výrobci, který by měl vystavit nový EF1/FAA 8130 a tam bude uvedeno, že je Overhauled a může býát normálně zabudován...
Otázka je, jestli tento postup není finančně nákladnější než zakoupení daného agregátu nvého... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 12:24 | |
| | No...a úplně nejsnazší (a jak to taky nakonec většinou dopadne) je nechat si proplatit pojistku a letadlo nechat následně sešrotovat...)
I když jsou i výjimky, traduje se, že BA B777 co sedla zkratkou rovnou na metro před lety na LHR Boeing zafinancoval, aby nebyla klasifikována jako první hull loss typu (i když provozována není). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 13:50 | |
| | ...jenom na upřesnění "půjčování agregátů"(říkáme tomu robbing) z letounu na letoun lze se svolením hlavního inženýra,ale z havarovaného letounu je zakázáno cokoliv brát (aspoň u nás v armádě),jak to je v "civilu" netuším. |
| |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 15:42 | |
| | | |
|
| | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 16:32 | |
| | Nic proti Wronovi - ale ten článek je srágora.
Nějak nevím, čím se přistání bez podvozku (ale s motory) podobá přistání na kluzáku (bez motoru, ale s podvozkem). Ale možná nejsem dost zkušenej... |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 16:37 | |
| | Někdy mě ta snaha udělat ze všeho "příběh" místo omezení se na fakta dokáže vytáčet...
... na technetu k tomu zase máme přimíchanýho gimli glidera a techniku skluzu ... |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 16:48 | |
| | No, proto jsem to sem dal - a proto ten rejpanec ze abys moh litat s 767mou, musis zacit na kluzaku
Jak spravne poznamenal Traged - v Gimli to byla pravda (anzto pouzil skluz) a tady se z toho soudruzi novinari snazi vytahnout co to da - i kdyby to melo byt az z paty |
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 16:56 | |
| | To bude zase Machonovi na mlyn |
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 16:58 | |
| | prdlajs .) ten ted resi strategie a to, ze ho nekdo zkousel vymazat z internetu .) |
| |
|
| | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 17:08 | |
| | No, koukam a snazim se zjistit co si tim clankem chce dokazat... ze kdyz zadam do googlu Pavel Macha, vyjede na me... svete div se... Pavel Macha? Jinak tedy koukam ze studijnim zamerenim a znalosti rustiny bych mu hral do karet.... |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 17:12 | |
| | Hajzlik už se zase vydával za policajta a nechal zrušit macha.borec.cz .. Doufam, ze to bude brzy zprovoznene... |
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 17:01 | |
| | Na Gimli je zajímavý jen jedno: "An amusing side-note to the Gimli story is that after Flight 143 had landed safely, a group of Air Canada mechanics were dispatched to drive down and begin effecting repair. They piled into a van with all their tools. They reportedly ran out of fuel en-route, finding themselves stranded somewhere in the backwoods of Manitoba"
pro neangličany: poté, co letadlo úspěšně nouzově přistálo, přestože za letu přišlo o veškeré palivo, mechanici, kteří měli jet letadlo obhlédnout skončili v půli cesty poté, co jim cestou došel benzin...
A pak že prozřetelnost nemá smysl pro humor!
|
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 17:56 | |
| | To je krasny, to jsem nevedel |
| |
|
| | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 19:57 | |
| | takhle by se dal schrnout můj dnešní let s FSPassangers. Já jsem to měl jenom s rozdílem: já neměl ani ty klapky |
| |
|
| | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 20:20 | |
| | Ovšem zásadní rozdíl je v tom, že Wrona udělal všechny úkony jak měl, jen mu nešla hydraulika. Pokud píšeš, žes neměl ani klapky, pak to spíš svědčí o šlendriánu a nesplněném checklistui před přistáním, se mi tak jenom trochu zdá... Myslím, že není moc se čím chlubit. |
| |
|
| | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 20:28 | |
| | Rekl bych spis, ze mu Fs Passengers nasimuloval tyhle zavady, nez ze byl slendrian |
| |
|
| | | | | | Boeing na břiše a technická :) 2. 11. 2011 / 20:54 | |
| | ... skutečně? mnjó... nevím...
|
| |
|
| | | | | | | Boeing na břiše a technická :) 4. 11. 2011 / 09:25 | |
| | to asi bude taky na delší přednášku |
| |
|
|