Nemáš pravdu (a nebo jo, a radimm me opraví ).. Já si onu větičku v AIPu vykládám trošku jinak. Kdyby to bylo tak, jak píšeš, tak by letadlo letící do Prahy mohlo kdekoli v českém FIRu i v prostoru třídy "E" mohlo letět rychleji, než 250 kts. Což je IMHO bejkovina.
V Aipu je toto:
MAX 250 KT IAS ve vzdálenosti 28 DME OKL pro letadla
letící mimo STAR.
Ta věta v AIPu slouží IMHO k něčemu jinému. Prostor TMA Praha je prostor třídy "C", který podle našich národních předpisů znamená, že v něm bez ohledu na výškové omezení můžeš letět rychleji, než 250 uzlíků.
Pokud letíš po přibližovací trati, tak máš příslušné rychlostní omezení součástí STARu (SLP1, SLP2), takze je o tvou rychlost náležitě postaráno.
Pokud ale letíš mimo STAR (ostatně , zminuje to i tento paragraf), tak body SLP nemáš a tato pasáž předpisu tě omezuje tím způsobem, že i přesto, že jsi v prostoru třídy C, jsi omezen na 250 kts, a nikoliv, že když letíš do Prahy, tak můžeš v prostoru třídy "E" létat rychleji, než 250 kts.
Troufám si tedy tvrdit, že pokud letíš do Prahy, a budeš ve FL80, tak můžeš dělat ledasco, ale ROZHODNĚ NEMŮŽEŠ letět jak chceš rychle, ale pouze 250 kts . |
|