Hele, podívej se někdy na rozteč a velikost sedadel v "Y" třídě v takovém A320/B737 a B747/A340 běžných společností (a nesrovnávat B737 ryanair a A380 emirates) Rozdílů moc nenajdeš. Napříč spektrem najdeš řadu dvojic, kdy jsou tyto hodnoty stejné u obou dvou.
Ad případ německá - česká cestovka. Základní "finesu" v tom, proč si německá cestovka může dovolit lítat za nižší ceny (a tak může za stejnou nebo nižší cenu letět dražším letadlem) bych hledal v primitivním faktu - německá cestovka si už z principu (velikost trhu) nasmlouvá naráz podstatně větší množství služeb, než česká cestovka - ty (i ty největší) jsou jen takový flusance v moři s tím, co máš v německu.
A co je přímým důsledkem? Aaaano, ono to ubytování pro tu německou cestovku vyjde (a může i podstatně) levněji, než tu českou, a může ušetřený peníze nacpat někam jinam.
Ono to jde jedno s druhým - velký trh, velká cestovka, hodně klientů, velké letadlo, navíc vytížené více lety (tudíž levnější), více služeb objednaných u partnerů, větší sleva, nižší cena, hodně klientů, velké letadlo a takhle do kolečka.
Porovnej s českým trhem. |
|