| | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 8. 10. 2011 / 20:26 | |
| | S kolegou v práci a taky vitruálním pilotem jsme se dostali do diskuse, jaké otáčky má startovací setrvačník An-2. V manuálech jsem se dočetl vždy jen o požadavku na startovací proud po ustálení otáček setrvačníku, ale nikde jsem se nedověděl o jeho otáčkách. Hledal jsem i na netu, ale nic moc.
A když už jsem u toho, docela by mne zajímalo, jak takový setvračník vlastně vypadá (rezebraný) a jaké má další parametry (hmotnost, rozměry), abych si mohl spočítat energii, se kterou motor roztáčí.
Mohl by mi tady někdo pomoci?
Díky |
| |
|
| | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 11:01 | |
| | Ještě bych tenhle dotaz rozšířil na to, jaké jsou otáčky setvrvačníků u setrvačníkových přístrojů?
Díky za odpovědi |
| |
|
| | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 11:07 | |
| | písni SZ Lowmickovi, on Andulu lítá, mohl by vědět a všechny stromy asi nečte |
| |
|
| | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 15:58 | |
| | Tak se ho rovnou zeptej proc se protaci vrtule |
| |
|
| | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 16:07 | |
| | to chceš vedieť ako srandu alebo si to myslel vážne? že v deviatom válci je stečený olej a ten sa pretočením vrtule dostane cez výfukový ventil von z válca a zabráni hydraulickému rázu. |
| |
|
| | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 16:51 | |
| | tvoje odpověď bude pro Lowmicka určitě poučující |
| |
|
| | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 22:41 | |
| | Lowmick byl ted chvili mimo internety. A kdyz to tak ctu... abych pravdu rekl, hmotnost/rozmery/otacky setrvacniku jsem nikdy nekoumal
V posledni dobe na AN2 tak maximalne proc vrtule nestavi jak ma, coz vyresil behem par minut sroubek z Baumaxu. |
| |
|
| | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 22:45 | |
| | ... a kde v prdeli jsi na ten šroubek sehnal EASA Form one? DDDDDDDDDDD |
| |
|
| | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 22:50 | |
| | | |
|
| | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 11:57 | |
| | Ahoj, podle údajů z publikace od autorů Radčenko a kol. o AN-2 (nechá se stáhnout z avsim.su pod názvem „15750_RadchenkoAn-2.zip“) se při ručním spouštění motoru při otáčení kliky ve směru hodinových ručiček má pozvolna dosáhnout cca 70 až 80 ot/min a při této rychlosti otáčení kliky dosáhne setrvačník cca 14000 ot/min. Ale zdejší odborníci Ti to podají asi přesněji. Lob |
| |
|
| | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 15:42 | |
| | celé zariadenie sa volá spúšťač a ten je zložený z elektromotora 1,9ks, zotrvačníka (ja mám poznačené 12600ot/min), reduktora 1:133,1 a spojky, ozubca sovládacím mechanizmom, spojky elektromotora s voľnobežkou a kľuky na ručné točenie. Počet spúšťaní 4 krát s pauzami 20sek. Doba rozbehu asi 13sek. |
| |
|
| | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 15:51 | |
| | Teď jsi mě dostal - přemýšlel jsem, co myslíš tím 1,9 kusů elektromotoru... |
| |
|
| | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 16:03 | |
| | konských síl |
| |
|
| | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 11. 10. 2011 / 00:28 | |
| | Jinak 1,9 koňských sil = dva piloti + mechanik. Zažil jsem když na polním letišti při práškování odešel el. startér. Tak došlo i na kliku (nevěřil jsem vlastním očím) technika balšaja. Když již mleli všichni tři z posledního, tak to zázrakem naskočilo a okamžitě odletěli na domovské letiště.
|
| |
|
| | | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 11. 10. 2011 / 07:34 | |
| | Náhodou, taková klika na nahození je úžasná věc.
Ačkoliv se živím počítačema a jsem zastáncem masivní automatizace (dokonce i ten Airbus se mi systémově líbí [jen ten sidestick...]) myslím, že tajkováhle "klika"by měla být u každýho zařízení, kde je to jen trosku možné. Z toho důvodu mě fascinují nabíječky mobilů na kličku
Moje první auto byl Oltcit a i když na něj každej zhusta nadává, já na něj nedám dopustit. Byl sice jako žárlivá ženská - vyžadoval řidiče jen pro "sebe" ale o to víc Tě pak měl rád, když si na to přistoupil A právě klika byla jednou z fičur, která na tom autě byla neskutečně úžasná |
| |
|
| | | | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 11. 10. 2011 / 08:53 | |
| | No, já bych taky kliku a setrvačník nezavrhoval... Startovaly se tak i Messerchnitty, když nebyl po ruce vozík se zdrojem... Britské stroje měly pyropatrony, mesoun kliku !
|
| |
|
| | | | | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 11. 10. 2011 / 08:56 | |
| | Obecně - jakýkoliv stroj beroucí v potaz zákony pana Murphyho jest mi sympatickým |
| |
|
| | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 16:19 | |
| | Jen na doplnění údaje z výše uvedeného zdroje, nikoliv k ručnímu startování klikou, ale prostřednictvím elektromotoru (startéru):
В комплект агрегатов запуска двигателя входят: электродвигатель
СА-189; реле храповика РА-176; магнитный включатель MB-177 или
контактор К-300Д; кнопка стартера КС-3 или переключатель ПН-
45М; пусковая катушка КП-4716; предохранитель запуска АЗС-20.
Управление электростартером дистанционное и осуществляется
из кабины пилотов. Электродвигатель стартера типа СА-189 пред-
назначен для раскручивания маховика стартера. Электродвигатель
СА-189 сериесный и развивает при запуске 12 000—18 000 об/мин.
Нормальный режим работы электродвигателя — 20 сек работы и 20
сек перерыва, причем после трех таких циклов обязательно должен
быть длительный перерыв, так как величина пускового тока достигает
300 а и частые включения приведут к перегреву электродвигателя и
соединительных проводов.
Lob |
| |
|
| | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 19:40 | |
| | Prosím, nemáš nějakou dokumentaci formou obrázků, schémat, foto? Samozřejmě, že vnější pohled mne zas tak moc nezajímá, spíš co je uvnitř? To nikde nemůžu sehnat.
Díky |
| |
|
| | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 21:35 | |
| | Bohužel nemám, nejsem zase takový odborník a mám pouze tu příručku, ze které jsem Ti poslal pár informací. Klidně bych Ti ji poslal, ale je to i zazipované kolem 7MB a to můj mail nezvládne. Jinak jsou tam i nějaké náčrty, ale pokud si vzpomínám, tak zrovna k tomuto tam myslím obrázek není. Lob |
| |
|
| | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 23:19 | |
| | | |
|
| | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 15:57 | |
| | Me u Air Specialu ucili ze eletrickej setrvak toci 800-900 ot/min |
| |
|
| | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 19:38 | |
| | To by možná byly otáčky elektromotoru, otáčky setrvačníku jsem očekával nad 10tis., spíš jsem čekal ještě víc, alespoň kolem 20 tisíc. Aby nemusel být tak veliký a měl dostatečnou energii na roztočení motoru.
Ale na druhou stranu, to by asi měla problémy spojka, aby vyrovnala takový rozdíl otáček.
Jak je to u přístrojů s otáčkami, tam to asi bude skutečně vyšší? |
| |
|
| | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 19:50 | |
| | ..pokud se ptáš na otáčky gyroskopů tak otáčky gyroskopu v umělém horizontu (gyrohorizontála agr.458) byly tuším 35000 ot/min plus mínus.Otáčky směrového gyroskopu (gyrovertikála KSI-2) byly o něco nižší,byl větší a tudíž těžší okolo 30000 ot/min.Mluvíme o MiG-21 ,jiné otáčky byly na MiG-23 tam byly gyroskopy ohodně menší ,v jiném uspořádání. |
| |
|
| | | | | | Otáčky startovacího setvačníku An-2 10. 10. 2011 / 19:51 | |
| | ...doba rozběhu byla asi 30sec. |
| |
|
|