FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Otáčky startovacího setvačníku An-2 Jeden příspěvek | Celý strom
Otáčky startovacího setvačníku An-2   8. 10. 2011 / 20:26
Luboš
S kolegou v práci a taky vitruálním pilotem jsme se dostali do diskuse, jaké otáčky má startovací setrvačník An-2. V manuálech jsem se dočetl vždy jen o požadavku na startovací proud po ustálení otáček setrvačníku, ale nikde jsem se nedověděl o jeho otáčkách. Hledal jsem i na netu, ale nic moc.
A když už jsem u toho, docela by mne zajímalo, jak takový setvračník vlastně vypadá (rezebraný) a jaké má další parametry (hmotnost, rozměry), abych si mohl spočítat energii, se kterou motor roztáčí.
Mohl by mi tady někdo pomoci?
Díky
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 11:01
Luboš
Ještě bych tenhle dotaz rozšířil na to, jaké jsou otáčky setvrvačníků u setrvačníkových přístrojů?
Díky za odpovědi
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 11:07
tonde   
písni SZ Lowmickovi, on Andulu lítá, mohl by vědět a všechny stromy asi nečte
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 15:58
Fishbed   
Tak se ho rovnou zeptej proc se protaci vrtule
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 16:07
čmeliak
to chceš vedieť ako srandu alebo si to myslel vážne? že v deviatom válci je stečený olej a ten sa pretočením vrtule dostane cez výfukový ventil von z válca a zabráni hydraulickému rázu.
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 16:51
Fishbed   
tvoje odpověď bude pro Lowmicka určitě poučující
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 22:41
Lowmick   
Lowmick byl ted chvili mimo internety. A kdyz to tak ctu... abych pravdu rekl, hmotnost/rozmery/otacky setrvacniku jsem nikdy nekoumal

V posledni dobe na AN2 tak maximalne proc vrtule nestavi jak ma, coz vyresil behem par minut sroubek z Baumaxu.
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 22:45
tonde   
... a kde v prdeli jsi na ten šroubek sehnal EASA Form one? DDDDDDDDDDD
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 22:50
Lowmick   
co?

 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 11:57
Lob
Ahoj, podle údajů z publikace od autorů Radčenko a kol. o AN-2 (nechá se stáhnout z avsim.su pod názvem „15750_RadchenkoAn-2.zip“) se při ručním spouštění motoru při otáčení kliky ve směru hodinových ručiček má pozvolna dosáhnout cca 70 až 80 ot/min a při této rychlosti otáčení kliky dosáhne setrvačník cca 14000 ot/min. Ale zdejší odborníci Ti to podají asi přesněji. Lob
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 15:42
čmeliak
celé zariadenie sa volá spúšťač a ten je zložený z elektromotora 1,9ks, zotrvačníka (ja mám poznačené 12600ot/min), reduktora 1:133,1 a spojky, ozubca sovládacím mechanizmom, spojky elektromotora s voľnobežkou a kľuky na ručné točenie. Počet spúšťaní 4 krát s pauzami 20sek. Doba rozbehu asi 13sek.
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 15:51
Premek
Teď jsi mě dostal - přemýšlel jsem, co myslíš tím 1,9 kusů elektromotoru...
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 16:03
čmeliak
konských síl
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   11. 10. 2011 / 00:28
anton
Jinak 1,9 koňských sil = dva piloti + mechanik. Zažil jsem když na polním letišti při práškování odešel el. startér. Tak došlo i na kliku (nevěřil jsem vlastním očím) technika balšaja. Když již mleli všichni tři z posledního, tak to zázrakem naskočilo a okamžitě odletěli na domovské letiště.
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   11. 10. 2011 / 07:34
Premek
Náhodou, taková klika na nahození je úžasná věc.
Ačkoliv se živím počítačema a jsem zastáncem masivní automatizace (dokonce i ten Airbus se mi systémově líbí [jen ten sidestick...]) myslím, že tajkováhle "klika"by měla být u každýho zařízení, kde je to jen trosku možné. Z toho důvodu mě fascinují nabíječky mobilů na kličku
Moje první auto byl Oltcit a i když na něj každej zhusta nadává, já na něj nedám dopustit. Byl sice jako žárlivá ženská - vyžadoval řidiče jen pro "sebe" ale o to víc Tě pak měl rád, když si na to přistoupil A právě klika byla jednou z fičur, která na tom autě byla neskutečně úžasná
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   11. 10. 2011 / 08:53
kuma   
No, já bych taky kliku a setrvačník nezavrhoval... Startovaly se tak i Messerchnitty, když nebyl po ruce vozík se zdrojem... Britské stroje měly pyropatrony, mesoun kliku !
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   11. 10. 2011 / 08:56
Premek
Obecně - jakýkoliv stroj beroucí v potaz zákony pana Murphyho jest mi sympatickým
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 16:19
Lob
Jen na doplnění údaje z výše uvedeného zdroje, nikoliv k ručnímu startování klikou, ale prostřednictvím elektromotoru (startéru):
В комплект агрегатов запуска двигателя входят: электродвигатель
СА-189; реле храповика РА-176; магнитный включатель MB-177 или
контактор К-300Д; кнопка стартера КС-3 или переключатель ПН-
45М; пусковая катушка КП-4716; предохранитель запуска АЗС-20.
Управление электростартером дистанционное и осуществляется
из кабины пилотов. Электродвигатель стартера типа СА-189 пред-
назначен для раскручивания маховика стартера. Электродвигатель
СА-189 сериесный и развивает при запуске 12 000—18 000 об/мин.
Нормальный режим работы электродвигателя — 20 сек работы и 20
сек перерыва, причем после трех таких циклов обязательно должен
быть длительный перерыв, так как величина пускового тока достигает
300 а и частые включения приведут к перегреву электродвигателя и
соединительных проводов.
Lob
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 19:40
Luboš
Prosím, nemáš nějakou dokumentaci formou obrázků, schémat, foto? Samozřejmě, že vnější pohled mne zas tak moc nezajímá, spíš co je uvnitř? To nikde nemůžu sehnat.
Díky
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 21:35
Lob
Bohužel nemám, nejsem zase takový odborník a mám pouze tu příručku, ze které jsem Ti poslal pár informací. Klidně bych Ti ji poslal, ale je to i zazipované kolem 7MB a to můj mail nezvládne. Jinak jsou tam i nějaké náčrty, ale pokud si vzpomínám, tak zrovna k tomuto tam myslím obrázek není. Lob
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 23:19
čmeliak
http://www.an-2.us/starter%20motor%20RIM-U24IR/Antonov%20An-2%20radial%20ASz-62IR%20motor%20electric%20starter%20motor%20RIM-U24IR%20large.jpg
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 15:57
Fishbed   
Me u Air Specialu ucili ze eletrickej setrvak toci 800-900 ot/min
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 19:38
Luboš
To by možná byly otáčky elektromotoru, otáčky setrvačníku jsem očekával nad 10tis., spíš jsem čekal ještě víc, alespoň kolem 20 tisíc. Aby nemusel být tak veliký a měl dostatečnou energii na roztočení motoru.
Ale na druhou stranu, to by asi měla problémy spojka, aby vyrovnala takový rozdíl otáček.
Jak je to u přístrojů s otáčkami, tam to asi bude skutečně vyšší?
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 19:50
gripen39D
..pokud se ptáš na otáčky gyroskopů tak otáčky gyroskopu v umělém horizontu (gyrohorizontála agr.458) byly tuším 35000 ot/min plus mínus.Otáčky směrového gyroskopu (gyrovertikála KSI-2) byly o něco nižší,byl větší a tudíž těžší okolo 30000 ot/min.Mluvíme o MiG-21 ,jiné otáčky byly na MiG-23 tam byly gyroskopy ohodně menší ,v jiném uspořádání.
 

Otáčky startovacího setvačníku An-2   10. 10. 2011 / 19:51
gripen39D
...doba rozběhu byla asi 30sec.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ