Dovolil by som si...
Důvod, proč se u CL používá od APU jen jeden PACK a u NG oba, je výkon APU, na CL to neutáhne. Výjimkou jsou OK-WGY a WGX, dříve ČSA, nyní Holidays, ty mají jiné APU, snad z osmistovky, a ty používají oba packy
podľa b737.org.uk je dôvodom na používanie dvoch packov údajne práve nižšia spotreba skrz niží potrebný výkon, ak som to správne pochopil, citujem:
A single pack must work harder than two packs to cool the cabin to a given temperature. Hence the APU must supply higher bleed air pressures to assure proper environmental control system operation. This higher pressure requires a greater Inlet Guide Vane (IGV) open position than that required for 2–pack operation. Since there is less airflow required to operate 1–pack than is needed, a significant amount of unused bleed air is exhausted through the Surge Control Valve (SCV). This higher IGV open position and large quantity of unused air translates into higher APU fuel burn and higher EGTs during 1–pack operation. Also, the high airflow levels exhausting through the surge control valve increases the overall APU generated noise by 2dbA. With 2 packs supplying the cabin cooling requirements the pressure requirement is lower, resulting in lower turbine inlet temperatures, EGTs and far less unused air being discharged through the surge valve.
(z http://www.b737.org.uk/apu.htm#Pack_Operation )
Týka sa toto teda len NGčkových APU, resp. teda niektorých typov (s množstvom vyrobených kusov 737 a variácií vo výbave sa snáď ani nedá pvoedať toto je z 200, toto z klasika a toto z NG, či?)? Ak by som bol posadený (teoreticky) do mne neznámej mašiny, dá sa nejako zistiť, ako to mám nastaviť, podľa EGT budíka napr? Alebo by som musel ísť v CDU do APU BITE?
PS: Jirko, mohol si dať vedieť, že po zavedení bb tagov prestanú html tagy fungovať .) |
|