Zdroj:
http://www.filabrno.net/namety/Jak_40.htm
---
ČSA byl od roku 1974 a byl využíván hlavně na vnitrostátní linky. Se vzrůstajícím důrazem na ekonomiku provozu se Jak-40 jevil jako nevhodný a od ČSA byly všechny stroje vyřazeny pro vysokou spotřebu paliva.
Celkem měly ČSA 17 strojů. Na tratě je ČSA neposílaly již delší dobu před vyřazením.
OK-EEA, dodán 9.10.1974, vyřazen 15.12.1981, pak k VZLÚ jako zkušební OK-020
OK-EEA, dodán 9.10.1974, vyřazen 1.9.1986, pak do SSSR
OK-EEC, dodán 30.10.1974, vyřazen 28.2.1986, pak do SSSR
OK-EED, dodán 30.10.1974, vyřazen 19.7.1986, pak VZLÚ, 1989 do SSSR
OK-EEF, dodán 2.11.1974, vyřazen 29.9.1986, pak do SSSR
OK-EEG, dodán 2.11.1974, vyřazen 19.3.1987, pak do SSSR
OK-EEH, dodán 11.4.1975, vyřazen 1.10.1986, pak do SSSR
OK-FEI, dodán 11.4.1974, vyřazen 24.2.1986, pak do SSSR
OK-FEJ, dodán 11.4.1975, vyřazen 26.2.1986, pak do SSSR, jedná se o verzi K
OK-GEK, dodán 19.11.1976, vyřazen 3.9.1986, pak do SSSR
OK-GEL, dodán 17.12.1976, vyřazen 1.9.1992, pak do SSSR
OK-GEM, dodán 20.1.1977, vyřazen 3.3.1986, pak do SSSR
OK-GEN, dodán 20.1.1977, vyřazen 2.8.1992, pak do SSSR
OK-GEO, dodán 21.1.1977, vyřazen 2.9.1992, pak do SSSR
OK-HEP, dodán 5.10.1977, vyřazen 4.9.1992, pak do SSSR
OK-HEQ, dodán 10.2.1978, vyřazen 28.8.1992, pak do SSSR
OK-HER, dodán 14.1.1978, vyřazen 31.8.1992, pak do SSSR
Vzdušné síly AČR mají (2010) stroje v konfiguraci pro 18 a 28 cestujících. Pilotní prostor se zdvojeným řízením je vybaven celou řadou rádiových a navigačních systémů pro lety za ztížených meteorologických podmínek a v noci. Jde například o automatický radiokompas ARK-10, radiovýškoměr RV-5, povětrnostní radar Groza 40, systém VOR/ILS a další.
Jedná se o stroje s číslem 0260 a 1257. |
|