O škvírách v Mustangu se dá dost úspěšně pochybovat. Nevím jestli ke konci války ještě taky, ale v úvodu své kariéry měly mustangy křídla tmelena (!) a lakována (!!) kvůli čistotě laminárního profilu... je ale fakt, že některá letadla (Astir, Orlík-II atd..) za letu "hrajou". Proč tedy ne stíhačky.
Co se týče vrtulí, doporučuji nahlédnout na konce rotoru takového Lynxe a na kouzla se šavlemi" u ATR či L-410 UVPE...
Co se týče výfuků a typu motoru, postřeh z "prasklého" výfuku je jistě správný, ale tady asi o něčem tak brutálním nehovoříme. Srovnání typických zvuku radiálního motoru (dakota, Jak-11, An-12, brigadýr), řadového motoru (Spit, Mustang, mezek, Zlin) a boxerů (Lycoming, Continetal...) naopak dokládá, že na uspořádání motoru zvuk záleží docela hodně. |
|