| | | OT: Video na pátek 23. 9. 2011 / 14:46 | |
| | | |
|
| | | OT: Video na pátek 23. 9. 2011 / 21:59 | |
| | Ale to je krásná nostalgie, pane, dík!
Uronil jsem kroupu, když tam ukazoval, že má vlastní DC-3... Závost je nekonečná!
|
| |
|
| | | | OT: Video na pátek 23. 9. 2011 / 22:00 | |
| | ..oprava: "závist" - trochu se mi třese ruka, když vidím ty stroje... |
| |
|
| | | OT: Video na pátek 23. 9. 2011 / 23:07 | |
| | | |
|
| | | | OT: Video na pátek 24. 9. 2011 / 00:11 | |
| | ty jo, to zas mám co po nocích pozorovat |
| |
|
| | | OT: Video na pátek 24. 9. 2011 / 22:37 | |
| | Ted jsem si to tak prohlzel jeste jednou a doslo mi, jak v case 32:35 postupne vypne 1, 2 a 3-ku (v tomto poradi). Trosku me to prekvapiluo v souvislosti s havarkou Il-18 nekde v Africe (bylo to tu tak pred pul rokem) a podobne s nasi osmnactkou u Blavy. POkud si dobre vzpomina, Connie prece nemela ruzny smer otaceni u jednotlivych motoru, ne? |
| |
|
| | | | OT: Video na pátek 25. 9. 2011 / 13:22 | |
| | Onehdá jsem se s někým bavil o tom jak to je když má éro více vrtulových motorů. Jestli pak se točí stejně nebo třeba proti sobě. No zatím jsme nenašli odpověď |
| |
|
| | | | | OT: Video na pátek 25. 9. 2011 / 14:29 | |
| | Nevím jak u Il-18, ale myslím, že u DC-2, -3, -4, -6 ... se vrtule točí všechny na stejnou stranu |
| |
|
| | | | | | OT: Video na pátek 26. 9. 2011 / 10:14 | |
| | Ale třeba Mosquito a P-38 měly protiběžné |
| |
|
| | | | | | | OT: Video na pátek 26. 9. 2011 / 11:12 | |
| | No to asi jo, taky šlo o trochu jiný problém...
U Il-18 (si myslím, ale nevím to jistě) nebylo tak důležité, jaký je reakční moment sady 4 motorů (nebo 1 zbylého motoru po vysazení 3), asi se taky předpokládalo, že režimy se budou měnit pozvolna - a důležitější je unifikace - všechny motory a vrtule stejné.
U stíhaček s výkonem motorů 1600-2300 HP na jedné vrtuli - a s potřebou vrazit tam občas pklný knedlík úplně rychle a najednou - to myslím bylo trochu jinak, unifikace potřeba nebyla (letadla se počítala na tisíce a byly prostě gearboxy a vrtule doprava a gearboxy a vrtule doleva) - zato reakční moment při prudké akceleraci a decelëraci určitě zanedbatelný nebyl. Bych řekl...
|
| |
|
| | | | | | | | OT: Video na pátek 26. 9. 2011 / 12:05 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | OT: Video na pátek 26. 9. 2011 / 12:07 | |
| | Jak jsem tak hledal, narazil jsem na ještě jednu zajímavost:
Came across this in a Nov, 1956 Popular Mechanics mag:
Quieter Airline Flights
Tests on the Lockheed Super Constellation have shown that the position of the plane’s propellers as they spin has a serious effect on the noise level in the cabin. During the tests it was found that the two right engines running together at the same speed made less noise when they were 60 degrees out of phase. Under ideal phasing conditions, the noise level in the cabin can be cut by 15.5 decibels, mostly in the low tones which are difficult to muffle.
Zdroj - diskuze zde:
http://www.historynet.com/the-legendary-lockheed-constellation.htm |
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Video na pátek 26. 9. 2011 / 12:17 | |
| | | |
|
|