To světlo není kontrolní, svítí jenom to, co lze opětovným stiskem deaktivovat. Takže to, co je zrovna aktivní, anebo to, co je zaarmované, třeba ten VORLOC, jak píšeš. A některé módy prostě jen přebiješ jiným a deaktovovat je nelze, třeba V/S.
Jinak když máš aktivní LVL CHG tak V/S zaarmovaný není. Sám se ale v některých případech skutečně zaarmuje, třeba když letíš v ALT HOLD, přenastavíš výšku na MCP, FMA zůstane v ALT HOLD, ale rozsvítí se ti tam bílé (zaarmované) V/S. Pak stačí otočit kolečkem a aktivuje se V/S, aniž by se na něj šahalo. Ale to ví asi každý pokročilý simpták
Jinak existuje spousta variant a drobných odchylek, jak co funguje, svítí a armuje se, krásným příkladem je naše OK-TVN, to je mašina po Globespanu, má autopilotem řízenou i směrovku, může proto technicky létat i CAT IIIb (i když teď je to myslím deaktivované, ale jednou jsem zkusil i AUTOLAND s automatiským rolloutem, to jesm čuměl jak péro z gauče, jak jí to šlo), a údajně má avioniku od jiné firmy (snad Rockwell Collins, nevím), takže vzájemná interakce módů AFDS je trochu jiná, zejména u LNAV a VNAV. Takže se těžko dá říct, že něco je tak a tak a nemůže být jinak. Suchý je strom teorie, zelená je 737 |
|