FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 4. 12. 2024, svátek má Barbora Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Plánovač letu Jeden příspěvek | Celý strom
Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:01
Kubikula   
Zdravím všechny.
Protože už dlouho se tady do nikoho nestrefovalo, že neumí hledat a že je určitě převlečený někdo, kdo tady chodí pouze nasírat nejapným dotazováním, zeptám se na toto.
Hledám program, který by dokázal naplánovat fáze letu. Podle vstupních hodnot (délka trati, letadlo, váha, výkony motorů atd) by rozepsal a označil jednotlivé fáze letu. T/C, T/D, LVLCH atd.
Nejsem sice reálný pilot, ale věřím, že nějak se to plánovat musí, a nevěřím, že se všechno vypočítává jen s pomocí FMC.
Očekávaný výsledek:
1. informace o době letu
2. rozdělení letu na fáze
3. efektivní nastavení letových hladin
4. Celkově větší přehled

Zajímají mne placené i neplacené addony.

Závěrem bych chtěl dostat nějaký tip na univerzální load manager, abych nemusel používat FS Passengers, ani defaultní ve FS.

Prosím jen seriózní reakce.
Děkuji.
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:03
Tragédie v JRD
jeppesen flitestar
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:08
Kubikula   
Jó, to jsem přesně myslel 678 dolarů za sw má smysl investovat na lítání uPC.
Jsem si říkal, že jsi reagoval hodně rychle, asi jse nedočetl ani můj první post do konce.
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:13
Tragédie v JRD
V podstatě jsem skončil u Zajímají mne placené i neplacené addony. )

Nicméně, zas mi pro účely simu řešit i takový advanced věci přijde trošku hard-core (ale proti gustu...)
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:28
Blackrat
FSBuild - http://www.fsbuild.com/

V podstatě to vyprodukuje podobnej výsledek jako Flitestar
 1x  

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 12:00
Kubikula   
To je přesně ono.
Máš s tím nějaké zkušenosti, konkrétně mě zajímá, jak se dají využít výstupy z toho programu. Předpokládám, že se vše dá vytisknout do jednoho pre-flight reportu?
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 14:54
Blackrat
Zkušenosti s tím mám poměrně malé, přiznávám bez mučení že jsem na tom hlavně dělal reverzní engineering formátu flight performance dat Ale umí to vyjet klasický Operation Flight Plan do texťáku, jinak z toho tisknout nic nejde, jen exportovat plánky do všech možnejch i nemožnejch addonu..

FSBUILD FLIGHT PLAN
FLT REL IFR EGPD-34/LFPG-26R MACH 72 A/C B737-400 W/ CFM56-3B2
FUEL TIME CORR TOGWT LDGWT AVG W/C
TAXI 000000 0000 . . . . 055412 051110 P000
DEST LFPG 004302 0127 . . . . ELEV. 387 FT
RESV 0001000 0022 . . . .
ALTN 000999 0022 . . . . ALTN LFPO DIST 18
HOLD 001500 0034 . . . .
EXTRA 0001000 0022 . . . . ZFW 046610 PAYLOAD 013240
TTL AT TO 008802 0307 . . . . DIST 0581
REQD 008802 0307 . . . . ETD

CLB BIAS 0.0% CRZ BIAS 0.0% DSC BIAS 0.0%
DEP BIAS 0 MIN 0 DIST 0 FUEL, ARR BIAS 0 MIN 100 FUEL

EGPD..PTH..P600..GRICE.B4.TLA..UA25..DCS..UA1..WOD.A47.SFD..M605..DPE..LFPG/0127

M/H FL WIND ATC
TO NM AWY M/C TAS G/S ZT ACTME ETA ATA ACBO ABO REM AREM

N5626.5/W0322.1 225 CLB 000000 LON
PTH 110.40 060 DCT 225 343 343 00/11 00/11 .../... 0010/... 0077/...

N5617.5/W0333.6 218 CLB 000000 LON
PTH11 011 P600 218 411 411 00/01 00/12 .../... 0011/... 0076/...

N5613.9/W0338.3 218 290 000000 EGPX
PTH15 005 P600 218 426 426 00/00 00/13 .../... 0011/... 0076/...

N5611.7/W0341.5 223 290 000000 EGPX
GRICE 003 P600 223 426 426 00/00 00/13 .../... 0012/... 0075/...

N5529.9/W0321.1 168 CLB 000000 LON
TLA 113.80 043 B4 168 423 423 00/06 00/19 .../... 0015/... 0072/...

N5443.3/W0320.4 182 330 000000 LON
DCS 115.20 046 UA25 182 419 419 00/06 00/26 .../... 0018/... 0069/...

N5414.3/W0258.8 159 330 000000 LON
LAKEY 032 UA1 159 419 419 00/04 00/31 .../... 0020/... 0067/...

N5346.4/W0238.6 160 330 000000 LON
CALDA 030 UA1 160 419 419 00/04 00/35 .../... 0022/... 0065/...

N5337.6/W0232.3 161 330 000000 LON
CROFT 0010 UA1 161 419 419 00/01 00/36 .../... 0022/... 0065/...

N5328.2/W0225.6 158 330 000000 LON
BARTN 0010 UA1 158 419 419 00/01 00/38 .../... 0023/... 0064/...

N5315.1/W0216.4 160 330 000000 LON
LOVEL 014 UA1 160 419 419 00/02 00/40 .../... 0024/... 0063/...

N5221.4/W0139.8 160 330 000000 LON
HON 113.65 058 UA1 160 419 419 00/08 00/48 .../... 0027/... 0060/...

N5136.9/W0103.8 155 330 000000 LON
COWLY 050 UA1 155 419 419 00/07 00/55 .../... 0031/... 0056/...

N5127.1/W0052.7 144 330 000000 LON
WOD 0352.0 011 UA1 144 419 419 00/01 00/57 .../... 0031/... 0056/...

N5045.6/E0007.3 140 330 000000 LON
SFD 117.00 056 A47 140 419 419 00/08 01/05 .../... 0035/... 0052/...

N5040.1/E0014.1 140 330 000000 LON
SFD07 007 M605 140 419 419 00/00 01/06 .../... 0035/... 0052/...

N5028.2/E0029.4 143 330 000000 LON
HARDY 015 M605 143 419 419 00/02 01/08 .../... 0036/... 0051/...

N5000.0/E0104.7 143 330 000000 LFRR
DPE06 036 M605 143 419 419 00/05 01/13 .../... 0038/... 0049/...

N4955.5/E0110.2 143 330 000000 LFRR
DPE 115.80 006 M605 143 419 419 00/00 01/14 .../... 0039/... 0048/...

N4900.7/E0233.0 136 DSC 000000 LFRR
LFPG 077 DCT 136 365 365 00/13 01/27 .../... 0043/... 0044/...

 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 16:32
Kubikula   
Wow, to jsem nečekal . Díky za info, myslím, že to je to, co jsem hledal.
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 14:40
Fabo™   
Jestli beres simulaci vazne, tak bych doporucil pockat na vydani PFPX a pak ho kombinovat s TOPCATem (ktery umi i nakladat podporovana letadla)
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 16:31
Kubikula   
Souhlas, cena TOPCAT 18 EUR, PFPX vypadá zajímavě.
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 16:06
Luděk Ch.
T/C, T/D, LVL CHG určitě nejsou fáze letu a navíc pomíchals body vertikálního profilu trati s režimem autopilota. Tak nejdříve trošku nastuduj pojmy a potom sháněj vyspělejší plánovač
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 16:27
Kubikula   
Zkusím to tedy trochu vysvětlit.
T/C - top of climb - bod, kdy přechází letadlo z fáze stoupání do fáze letu. Důležitý bod pro plánování. Na jeho umístění v trati závisí hned několik veličin.
T/D - top of descent - bod, ve kterém přechází letadlo z přímého letu do sestupu. Rovněž se dá vypočítat, podle několika veličin.
LVL CHNG - dobře, tady s tebou souhlasím, ale myslím, že kdybys chtěl, pochopíš, že myslím bod, ve kterém letadlo mění letovou hladinu. Většinou na vyšší z důvodu úspory paliva při delších letech (LKMT-HEGN), nebo z důvodu různých předpisů v různých zemích pro let v cestovní výšce.
Prosím tě, co bych si měl ještě nastudovat, abych byl hoden lepšího plánovače?
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 17:45
Luděk Ch.
T/C a T/D tedy jak sám píšeš, nejsou fáze, ale body Fáze jsou stoupání, let v hladině a klesání. T/C a T/D ti ukáže FMC, to se neplánuje. Nezapomeň taky, že až do okamžiku zavření dveří letadla nemůžeš s jistotou vědět, kolik přijde (resp. nepřijde) cestujících. Proto loadsheet a z něho vyplývající hmotnosti a výkony letadla se počítají vždy až těsně před odletem.
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 17:51
Luděk Ch.
Ještě k tomu T/D, ten si můžeš plánovat jak chceš, ale ATC ti ho klidně úplně zboří, protože při odletu nemusíš ještě vědět jistě, jakou dostaneš dráhu na přistání (nestálé počasí) a tedy trať přiblížení se může dost lišit. Taky ATC může mít víc dalších letadel a nepustí tě klesat zrovna kde ty sis naplánoval.
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 18:23
Fabo™   
treba to, co nazyvas LVL CHNG se bezne oznacuje jako Step Climb

T/C a T/D zas az tak moc dulezite nejsou, a stejne jak rikal Ludek, zmeni se ti ani nevis jak.
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 18:52
Lejzy
Pri typickem IVAO long haulu po UNICOMU neni moc jak.
 

Plánovač letu   15. 9. 2011 / 20:48
Fabo™   
Kdyz rikas long haul, predpokladam, ze mas na mysli zejmena step-climb. Pak plati obzvlaste jestli uzivas IVAO pocasi, ze vitr na hladine je vsechno jen ne spolehlivy. Rozdil 40kts proti planu neni nic nezvykleho, a kdyz letis se stejnou spotrebou misto rekneme 440KT GS 400, tak se ti to projevi na poloze optimalniho step-climbu celkem hodne. I kdyz teda planovani step-climbu je prave jedna vec na kterou se u PFPX hodne tesim a rozhodne ji budu vyuzivat, presnost, nepresnost.

Spis jsem mel na mysli ToC a ToD, a ty se skutecne muzou menit docela hodne. Pomineme-li odlet, zejmena na delsich letech je draha v uzivani na pristani docela loterie, jelikoz nejspis ne zrovna casto mas k dispozici spolehlivou predpoved na 12 hodin a vic, a takova zmena STARu a priletu udela klidne 30 i vic mil, navic s ruzne delanymi omezenimi.

U rizenych letu te pak krom delsich/kratsich priletu a odletu cekaj treba zkratky, ktere taky par desitek mil udelaj, a tezsi letadlo klesa taky jinak nez lehci.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ