Mne ako domacemu,ktory chodi okolo novo postavenej krasnej riadiacej veze toto rozhodnutie naozaj nedava logiku.Neviem,ci by to bolo rozumne(odbornik nech ma vyvedie z omylu),ale ak sa nemylim,v systeme SAR su uz viac ako 4 kusky Mi 17 ,tak co brani nechat aspon 2 kusy Mi 17 (pohotovost SAR + pohotovost ostra masina) s castou personalu v PO. V pripade zivelnych pohrom (a tych je na vychode stale dost) by sa zvysila reakcna schopnost,znizil cas doletu a nehovoriac o tom,ze miestni hasici so SARom cvicia naozaj casto a su na vysokej urovni pripravenosti.Na letisku taktiez sidli vrtulnikova firma EHC Service. Ta okrem ineho zabezpecuje aj ochranu statnej hranice (to ze sukromna firma je platena statom zatial co statne vrtulniky sedia v bratislave ) za ochranu hranic mi uz pride na Slovensku ako normalna vec.
Tender na vyber vrtulnikov z kategorii lahkych sa spominal uz mnohokrat,no nikde som nenasiel ziadne verejne vyhlasenie tendra,specifikacie,alebo ine info o nom. Isty cas ked som mal tu cest pobudnut na LZS v Ceskej Republike sa povravalo o tom,ze LS PCR chce na Slovensko predat jeden,eventualne viac kusov najstarsich EC 135,ale dodnes sa tomu tak nestalo.
Tak ako ma mrzi koniec Mi 24iek a Mi2ek,tak ma bude mrziet aj koniec presovskej leteckej zakladne...
|
|