FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Metar - neznámá stať...??? Jeden příspěvek | Celý strom
Metar - neznámá stať...???   18. 1. 2005 / 18:57
Sněhulák   
LKPR 181730Z 16010KT 9999 OVC036 00/M04 Q0999 06290095 13290058 NOSIG RMK REG QNH 0994


co tam znamená ta stať 06290095 13290058 ...? Dík.. RWY06 a 13 víc mě nenapadá ?-)
 

Re: Metar - neznámá stať...???   18. 1. 2005 / 19:52
Tragédie v JRD
draha 06/24:
2 - mokra nebo morke pasy
9 - pokryto vice nez 51% drahy
00 - vrstva mensi nez 1mm,
95 - dobre brzdici ucinky

draha 13/31:
2 - mokra nebo morke pasy
9 - pokryto vice nez 51% drahy
00 - vrstva mensi nez 1mm,
58 - koeficient treni 0.58 (nemam tucha co to je , nejspis to bude mit neco spolecneho s brzdenim)

viz google
 

Re: Re: Metar - neznámá stať...???   18. 1. 2005 / 20:04
Waterfight (TVS379)   
Mám pocit, že je to opravdu součinitel smykového tření v soustavě runway-pneumatiky letadla
 

Re: Re: Re: Metar - neznámá stať...???   18. 1. 2005 / 22:42
Latom   
Ano, ta poslední hodnota je brzdný účinek.
 

Re: Re: Re: Re: Metar - neznámá stať...???   18. 1. 2005 / 22:51
Aleš Jungmann
Počkat, ale jestli si pamatuju dobře, tak brzdný účinek je udáván v procentech, takže těch 0,58 bude spíš 58% breaking actionu za sucha, ne? Protože součinitel smyk. tření 0,58 je snad něco tak neoddělitelnýho jako třeba Škromach a vládní křeslo...

PS: Měří se to fakt pěknym pětikolákem (Volvo, tuším)

Aleš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Metar - neznámá stať...???   18. 1. 2005 / 23:33
Latom   
Ad literatura: 95 = Braking action:Good

Co by jsi chtěl měřit za sucha,navíc tohle je ze Snowtamu, tzn. dráha je pokryta třeba sněhem.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metar - neznámá stať...???   19. 1. 2005 / 09:26
wilco
odporúčam dekodér METAR-u na stránke www.freefly.sk
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metar - neznámá stať...???   19. 1. 2005 / 21:32
Aleš Jungmann
Dobře, souhlasím. 95 je good , ale mě jde o to , co to vlastně znamená ... je to f (souč. sm. tř.) , jsou to procenta , je to nějakej další koeficient...????
Metaru rozumím, ale nikdy jsem se o to hloubějc nezajímal a celkem mi to vrtalo hlavou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metar - neznámá stať...???   19. 1. 2005 / 21:42
AndreW   
Zkousel sem to doma s utilitkou metar pro unix a tohle z toho vypadlo

INPUT: 2005/01/19 20:00
LKPR 192000Z 23014KT CAVOK 01/M02 Q1012 06190095 13190095 NOSIG

METAR Report
============
Airport-Id: LKPR
Report time: 2005/1/19 20:00 UTC
Wind: from the SW (230°) at 25.9 km/h 14 kt = 16.1 mph = 7.2 m/s
Temperature: 1°C 33.8°F
Dewpoint: -2°C 28.4°F
Rel. Humidity: 80%
Pressure: 1012 hPa 29.88 in. Hg
Sky condition: clear skies
Runway 06: damp, 51-100%, 500 mm, good braking action
Runway 13: damp, 51-100%, 500 mm, good braking action

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metar - neznámá stať...???   19. 1. 2005 / 22:07
Waterfight (TVS379)   
Je to součinitel smykového tření - f, kterej patří mezi bezrozměrná čísla, tudíž nemá jednotku. Hodnota 0 znamená, že nepůsobí žadně tření, tj. brzdící účinky 0% - fyzikálně nemožný. Hodnota 1 je přesný opak, tj. že když do tělesa zatlačíš, ani se nepohne, neboli brzdící účinek 100%. Ale to stejně neřikám nic novýho...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metar - neznámá stať...???   19. 1. 2005 / 22:44
Aleš Jungmann
Takže to asi skutečně bude ten základní fyzikální parametr f . Kolo na betonu má klasicky účinnek okolo f = 0,8 , čili by to mohlo být tak, že od nějaké hodnoty níž to už good není (jak to je? jaká je ta mezní hodnota?).

Možná to příjde jako rozpitvávání, ale mě to docela zajímá...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metar - neznámá stať...???   19. 1. 2005 / 22:50
Petr Slavíček   
Jak praví příručka IVAO kapitola L-1 Metarspeci:
7 a 8 číslo METARu
01 to 90 = coefficient 0.01 to 0.90
or
95 = good
94 = medium to good
93 = medium
92 = medium to poor
91 = poor
99 = uncertain
// = unknown

Takže buď je uveden koeficient nebo přímo kvalita brždění
 

Re: Metar - BLU ( was neznámá stať...??? )   19. 1. 2005 / 23:24
Marky Parky   
Kdyz uz tady probirame metary...

V Pardubicich je vecne na METARu v RMK BLU BLU nebo BLU+ BLU+.
Ma nekdo tuchu co to je?
 

Re: Re: Metar - BLU ( was neznámá stať...??? )   19. 1. 2005 / 23:39
Petr Slavíček   
Teď si nemůžu vzpomenout - někdo tu psal odkaz na oficiální výklad metaru někde na stránkách řízení let. provozu? Teď už se mi to nechce hledat. RMK by měly být remarks - poznámky (?) no nejsem si jist - spíš to trefuju. Tohle na IVAO není.
 

Re: Re: Metar - BLU ( was neznámá stať...??? )   20. 1. 2005 / 00:12
Zbyněk
http://www.laacr.cz/index.php?Action=View&ARTICLE_ID=303
 

Re: Re: Metar - BLU ( was neznámá stať...??? )   20. 1. 2005 / 00:27
Petr Slavíček   
Tak mi to nedalo a něco jsem našel. Bylo to sice německy¨, ale myslím že sem to rozluštil.
Na vojenských stanicích (asi meteo nebo letištích) se používá k vyjádření výšky oblačnosti - ceilingu + dohlednosti u země tzv. COLOR-CODE
Ceiling ve výšce a dohlednost :
blu+ (blue-plus) 20000 ft ceiling - 8 km dohlednost
blu (blue) 2500 ft 8 km
wht (white) 1500 ft 5 km
grn (green) 700 ft 3700 m
ylo (yellow) 300 ft 1600 m
amb (amber) 200 ft 800 m
red unter 200 ft unter 800 m
black Letiště není z technických důvodů používáno

Pokud je použita jen jedna barva - např. BLU+ - označuje to aktuální ceiling a dohlednost. Dvě barvy např. BLU WHT znamená : první barva aktuální stav - druhá barva předpověď. Dvě stejné barvy = NOSIG
 

Re: Re: Re: Metar - BLU ( was neznámá stať...??? )   20. 1. 2005 / 08:23
Marky Parky   
Diq
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ