Byl jsem zrovna v práci - ACC Praha. Po startu posádka zjistila, že nejde zasunout (respektive se nezavřela s ostatním podvozkem) ocasní ostruha. Je tam vlastně tuším klasická menší podvozková noha s dvojmontáží malých podvozkových kol, aby při přetažení při startu a popřípadně přistání nedošlo ke kontaktu (a prodření - viz Travel v Egyptě) potahu spodku zadní části trupu s RWY. S vysunutou ostruhou, dle následného sdělení posádky, nelze provést nadzvukový let. Proto se posádka rozhodla vylétat a vypustit přebytečné palivo. Po startu letěli zhruba kursem dráhy 24 a na ACC dostali pokyn vypouštět nad prostorem cca jihozápadních Čech a Šumavy a to z toho důvodu, aby nepřekáželi ostatnímu provozu a zároveň se příliš nevzdalovali od letiště. S letadlem, které vypouští palivo (dnes a ostatně i před těmi několika lety - je to již rarita) se musí udržovat větší rozestupy (hlavně pod a za letadlem) z důvodu zabránění vletu ostatních letadel do "oblaku" vypouštěného paliva, které by se vzňalo. Po vypuštění části paliva (aby posádka dodržela max. povolenou přistávací hmotnost) Concorde normálně přistál zpět na LKPR. Celá tahle anabáze vznikla z toho důvodu, že tam měli nějaké speciální cestující z čech, kteří si zaplatili velice drahý okružní let "po Evropě" spojený s nadzvukovým letem nad Severním mořem, kam měl Concorde doletět. Tak aby dodrželi co slíbili (nadzvuk), tak se rozhodli pro vypouštění a následnou opravu. Jak to dopadlo potom s opravou nevím, ale myslím že se to podařilo opravit a letěli snad už druhý den... |
|