Já se kdysi udal taky, pánové, jste sto let za opicema...
Jinak k tématu, po testování obou dvou strojů se přikláním k iFly. Sice není lepší, ale fakticky není o nic horší a co je pro mne nejpodstatnější - rozumí si s mým HW rozhodně víc, než PMDG, u kterého jsem při každém přepínání pohledů mohl počítat sedačky...
POZOR !! Dlouhý text !!
V systémech - alespoň dle popisu normal procedures se chovají oba stejně, snad jen že PMDG by měly testovací sekvence hašení zvonit i po uvolnění tlačítka. PMDG má ale rozhodně propracovanější systém osvětlení - jak vnějšího (jednotlivě ovládatelná landing lights - osvětlení strobe a navigation na zemi) tak vnitřního, kde každý knoflík dělá přesně to co má (ifly na to má jednu páčku, ale nemůžu říct, že by mi to nějak chybělo). Co PMDG nejvíc závidím - uživatelské rozhraní. Prostě cokoliv se dá nastavit rychle pohodlně a online přes položky v FMC (vyjma winglets, což moc nechápu -pokud nemají úplně odlišnou dynamiku). Ovšem naprostou většinu možných nastavení jsem dodatečně našel i u iFly, akorát byly trochu zastrčenější. Zavidět musím takové vychytávky, jako nastavení možnosti ETOPS, HUD nebo short field package, nebo spoustu vizuálních hračiček (anténa, test package, jedno/dvou třídní kabina, schůdky) a to všechno prakticky před každým letem nebo i během něj. iFly umí pro změnu navolit různé verze motorů (mně osobně je to jedno, protože jsem si stejně vybral ty nejvýkonnější), HUD + schůdky jsou napevno u BBJ verzí, klasické dopravní je nemají . K HUD displayi ještě pár drobností, PMDG tady vede na celé čáře - je graficky propracovanější a především funguje to tak, jako reálný přístroj, takže ty informace opravdu vidíte v nekonečnu jako ve skutečnosti, že toto iFly neumí by ani tak nevadilo, ale horizont na horizontu by mít teda mohl, přičemž se mi zatím žádným způsobem nepodařilo toto napravit.
Rovněž ládování je u PMDG řešeno přes FMC a je tudíž pohodlnější na jednom FMC si naplánujete trasu - vypočítá se plánované palivo, přes druhé FMC to rovnou zadáte a můžete si přepsat konkrétní nastavení do perf. U IFly na to slouží externí prográmek, takže je třeba trasu - palivo promyslet předem, dodatečně lze měnit už pouze v klasickém rozhraní FSky a k informacím jako CG se už nedostanete.
Panely - tady je jasně vidět pojetí přístupu k letadlu. IFly jde jednoznačně cestou 2D - všechny panely jsou propracované, dobře ovladatelné a k dispozici v normal i wide verzi, existuje i IFR úprava, 3D panel je určen spíše pro potěchu oka (i když i s ním se dá letadlo celkem obstojně ovládat), takže si užijte posuvného sedadla, nastavitelných opěrek nebo otevírání oken. PMDG jede naopak - 2D panel je aby se neřeklo, throttle panel chybí úplně stejně jako F/O panel, všechno pouze ve verzi wide. 3D panel je jiné kafe, textury vypadají o něco lépe, než u Ifly, navíc propracovanější systém klikání myší dělá svoje, používá se i pravé tlačítko a například dvoustupňové ovladače (např. nastavení HDG + nastavení náklonu při změně kurzu) jsou rozděleny bílou a šedou zahnutou ručičkou, takže přesně víte, co ovládáte. Ještě k 2D panelům - u iFly mi přišly výrazně lépe čitelnější + IFly má snadnější systém otevírání dalších oken...
Externí model - i tam si PMDG vyhrálo, modelovaná kabina, po připojení externích zdrojů se objeví příslušné vozíčky, co oceňuji nejvíce, všechno (externí zdroje, dveře) se ovládá přes zmíněné FMC, takže není problém samostatně otevřít pravé zadní dveře, únikové východy přes křídla, nebo i servisní šachtu za přední podvozkovou nohou a to v pohodě bez chaotických klávesových zkratek a napoprvé. To iFly používá obvyklé zkratky pro dveře a tak není vždy výsledek zaručen, na webu jsem narazil na utilitku, která dodělává do panelu příslušné knoflíky a až potom jsem zjistil, že se dají otevřít i kryty motorů. Fandům iFly rozhodně doporučuji, protože iFly se otevřené dveře v cestovní hladině rozhodně nelíbí...
Náročnost - tady není co řešit, IFly vede na plné čáře, kdy po SP nemá zase tak daleko od defaultu, PMDG trpí především na velké množství kvalitních textur, mám pocit že model jako takový stojí především na RAM paměti a 64bitových Woknech, protože 3GB budou takový zahřívací základ, se 2GB jsem si pravidelně prohlížel externí kabinu, než dorazil i zbytek letadla. Je fakt pěkná . Jinak samozřejmě pořádný procík a dostatečnou grafikou byste se měli vybavit taktéž. Co mne moc nepotěšilo - ani 2D panel není spásou - oproti jiným profi add-onům, kde se dá na 2D celkem dost nahnat, tady je náročný i on...
Shrnutí - cokoliv se dá posoudit v rámci mých laických znalostí, oboje vypadá jako B737NG a chová se jako B737NG, podle manuálu pro jednoho se dal ovládat ten druhý a naopak. Otázkou spíše je, který způsob létání podporujete - 2D panel >> Ifly, slabší HW >> Ifly, fandíte VC >> PMDG, chcete si více specificky nakonfigurovat letadlo ? vyjma těch motorů, vede spíše PMDG.
Chceteli si především zalítat, bohatě bude stačit iFly, možná bude dokonce lepší, pokud vás baví i ta cingrlátka okolo nebo chcete točit videa z FSky v HD kvalitě, doporučuji PMDG, ale pozor, chce to k tomu opravdu dobře udělanou scenerku, jinak to bude vypadat jako fotomontáž...
Autor textu nezodpovídá za své subjektivní výlevy, které se mohou lišit od zkušeností na jiných sestavách |
|