FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná.... Jeden příspěvek | Celý strom
Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 01:04
Rychlokvaška
Něco opravdu, ale tentokrát opravdu VELKÉHO se peče v British Airways a 3 největších evropských FTO - OAA, CTC a Jerez. Tak velkého, že jsem ani nemohl jít spát, abych se nepodělil....
http://www.bafuturepilot.com/
http://www.oaa.com/pages/schemes/british_airways.php

Tak hodně štěstí budoucí pajloti, protože tohle, tohle to je BOMBA...

Pořád jsem věřil, že se jednou dočkám toho, že se vrátí tyhle sponzorované programy, opravdová šance pro kohokoliv...
Den D nastal...
 1x  

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 07:35
N.G.
84 000 quid. No mámo
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 07:54
SONP   
Normální člověk se k takové habaďůře neupíše, to i Kájínek na Mírově odsouzený na doživotí má větší svobodu než otrok, jakým se stanete po podepsání kontraktu s evropskými big boys OAA, CTC a Jerez.

Ty hospodský chlubile s papíry! Chceš aby vás bylo víc, viď?
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 08:36
Jirca
Myslím že Kájínek je na Borech
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 08:39
Tragédie v JRD
Není. Před tejdnem ho stěhovali na Mírov.
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 09:25
Tragédie v JRD
Koukám, že Mácha to nepřenesl přes srdce ... .)
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 11:19
kuma   
To, že Kajínka přestěhovali zas na Mírov? Že by měl nepřijemné pocity, že se na Borech udělalo místo? Docela by mne zajímalo, jak by osobně (!) jel na jednání do Prahy, jak o tom pořád krafe (ale má vždycky 1000 chyb druhých, proč na jednání do Prahy nakonec nejede)
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 11:44
SONP   
Kajínek absolvoval vyhlídkový okruh ČR na lince Mírov-Volná Noha-Bory-Karviná-Mírov
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 11:50
kuma   
já nemyslel Kajínka, přece - viz post, na který jsem odpovídal
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:34
Tragédie v JRD
Nene.. myslím to, že nerozdejchal, že BA ma docela zajímavý sponsoring program pro budoucí pajloty... To víš, jeho falešný FAA piloťák je přeci jen jiná třída, než ATPL u british airways
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:42
Rychlokvaška
Hele jako kdo by chtěl být trapnej strojník u British Airways když můžeš bejt dvakrát do měsíce freelancer na Robinsonu, abys měl co žrát? Dreamliner, Tripple sedma, Jumbo, A380...všechno nuda pro rychlokvašky, co neví jaký to je být skutečný pilot!
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:46
Létající myš   
Ty mu prostě závidíš. Už se konečně podívej pravdě do očí
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:56
Rychlokvaška
Počkej, vydrž, jdu se mrknout...
.
.
.
Čoveče ne...ale pěkně mi protáhla hrdlo
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 23:10
Gunterr   
Můžu se tě Davide zeptat, kdyby jsi se do toho znovu dal, které z těch ér by ti teď přirostlo k srdci z toho, co jsi vyjmenoval?

Dreamliner, Tripple sedma, Jumbo, A380...

Či snad něco jiného?

PS: Nabídka pro odvážlivce jako jsi byl (stále jsi) ty určitě dobrá, bohužel pro nás "slepce"...
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 23:14
Rychlokvaška
No, uvedené pořadí není náhodné Tak nějak bych to bral já osobně, mít tu možnost...ale ono, kdo ví...
S těma očima to je blbý bohužel...ale pořád se mění pravidla, třeba bude v budoucnu možnost.
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   12. 8. 2011 / 08:56
kuma   
Hehe...
Připomněls mi náčelníka ULZ dr. Bartoše, který měl vydat definitivní verdikt o mém případném uzemnění pro slepotu, když ve vedlejší ordinaci šel blbě dataprojektor, který promítal písmenka na stěnu a fakt jsem to nepřečet ani s brejlema. Sestřičky mne proto odkázaly "k panu řediteli".

U náčelníka jsem už měl brejle vyčištěný a náčelník měl hlavně podstatně kvalitnější promítačku, poctivě jsem přečet i docela malá písmenka - a s brejlema na blízko pak hladce i ty nejmenší - a dr. Bartoš jen zafuněl: "Na to, co potřebujete, vídíte až dost dobře!". Nic krásnějšího jsem ten den slyšet nemohl
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   12. 8. 2011 / 11:52
Medcin
787, 777, 747, 380
hlavně že máš své priority seřazené podle velikosti. Co by na to asi řekl Freud.
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   12. 8. 2011 / 12:52
kuma   
No, spíš co by řekl Sigmund na Tvou reakci... vypadá to na skutečnou nouzi...
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 23:14
Mike2811
Tak mě napadá - už sis vyhlídl nějaký typ, který bys chtěl sedlat, až jednou vyřadí tvé oblíbené 757 ? Já jen, že zážitky typu, kam jsme se tentokrát s A380 nevešli, by nebyly marné...
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 23:18
Rychlokvaška
No, v prvé řadě doufám letos v 767mu, to bych si na zimu chrochtal blahem, kdyby to vyšlo. No pak povinně Airbus (321 a 330), pokud všechno dopadne tak, jak je zatím plánováno. I když to pochopitelně není moje vlastní volba
No a kdybych si mohl vybírat, tak v tom pořadí jak jsem napsal...možná kdyby bylo Jumbo nový osmičkový, tak bych měnil za Tripplesedmu
Ale Dreamliner mi prostě za ty dvě hodiny hraní si a okounění zvenku i zevnitř ohromně přirostl k srdci...to je prostě moderní úžasně ergnomický éro kde je radost pobejt jako pilot i cesťák a přitom se s tím dá pořád blbnout jako s každým normálním Boeingem...
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 23:23
Létající myš   
To je dobrý pane.ber 767, jen nevím ta kombinace s autobusem? je to jiná filozofie než blbing
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 23:31
Rychlokvaška
Mňojo, autobusy nám nakoupili a už nás to nemine....prej nějaká ekonomika provozu či co...jakoby na těch 20 tun paliva /h vzletové parády bylo něco neekonomického
Já bych si to nevybral, mně ta jejich filozofie nevyhovuje. Všechno je +/- ok, ale vadí mi chybějící zpětná vazba na řízení a plynech, to je podle mně zbytečná modernizace, krok zpátky z hlediska bezpečnosti a intuitivnosti. Boeing to umí udělat mnohem líp a přitom je to taky FBW...
Ale co mi daj, tím poletím...zase typovka na autobus není v současném světě k zahození
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 23:39
Létající myš   
Bohužel máš pravdu. Autobus to rozjel ve velkým a tady se to taky jimy hemží. Mě ale nějak neseděj, nic osobního, jen pocit. To létající PC tvrděj, že je ekonomicky výhodný, ale ať počítám jak počítám, tak zas o tolik ne. mám rád, když cítím odezvu v řízení a ten Joystick mi prostě nesedí, ale jsem už starší pán a tak mi to nikdo nebude vnucovat. Jinak kdybych si mohl vybrat tak moje super je DC 3
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 21:25
Rychlokvaška
POZOR - moc dlouhý

S velkým zájmem, a přiznám se i s notnou dávkou ironického pousmání, jsem si přečetl další snůšku nesmyslů publikovaných na pseudonovinářském serveru Aeronoviny.cz pod titulkem
- BA Future Pilot Programme (FPP) Velký humbuk kolem nezajímavé nabídky -
http://aeronoviny.cz/2011/08/11/ba-future-pilot-programme-fpp-velky-humbuk-kolem-nezajimave-nabidky/

Už jsme si tak nějak zvykli na neustálý příliv lží, pomluv, udání, polopravd a záměrně manipulačních nesmyslů, kterými nás pravidelně zaplavuje samozvaný "novinář" a polointeligentní "odborník na letectví" Pavel Mácha. Jeho poslední příspěvek na výše uvedené téma je, jak je již zvykem, zcela mimo realitu a záměrně konfrontační, ovšem bez jakékoliv reálné argumentační náplně.

Důvod proč má uvedený článek nulovou hodnotu je jednoduchý. Pavel Mácha totiž nikdy:
- Nevystudoval žádnou leteckou školu
- Nikdy nebyl přijat do žádného podobného programu
- Nikdy nestudoval na Oxford Aviation Academy (pozn. zakoupení modulu teorie a složení JAA ATPL zkoušek s pochybným výsledkem není studiem na OAA, jedná se pouze o mizivé procento objemu skutečného studia, bez podrobného hodnocení průběhu, navíc bez nutnosti projít poměrně náročným přijímacím řízením)
- Nikdy nebyl a velmi pravděpodobně nikdy ani nebude pilotem dopravního letadla u žádného významného leteckého dopravce
- Nemá žádné relevantní, ověřené a skutečně validní informace o tom, jak fungují tyto kadetské programy, provoz uvedené aerolinky (ostatně zjevně žádné aerolinky), ani jak vypadá povolání dopravního pilota z pohledu zaměstnance.
- Nemá ani ve svém pokročilém věku za sebou žádný významný karierní krok v oboru, o kterém tak velmi "zasvěceně" informuje
- Disponuje pouze neověřitelnými a z podstatné části smyšlenými leteckými zkušenostmi
- Doposud nechápe, že povolání dopravního pilota není pouze o manuální zručnosti nutné pro pilotáž letadla a nerozumí slovnímu spojení "vícečlenná posádka"
- Soudě dle mnoha příspěvků vyžadujících znalost anglického jazyka, vládne pouze jeho velmi omezenou variantou, které mu zjevně znemožňuje plně pochopit daný text

Abych uvedl diskutované záležitosti onoho článku na pravou míru, rád bych se zaobíral jednotlivými body postupně s příslušnou citací na úvod každého odstavce:


- "Normální člověk se k takové habaďůře neupíše, to i Kájínek na Mírově odsouzený na doživotí, má větší svobodu než otrok, jakým se stanete po podepsání kontraktu s evropskými big boys OAA, CTC a Jerez"-
Uvedený kontrakt není pochopitelně na doživotí a případný zájemce se zcela logicky nestává otrokem. Vstupuje do zcela korektního smluvního vztahu, díky kterému získá letecké vzdělání a zaměstnání u jednoho z největších a nejprestižnějších světových leteckých dopravců. Opakuji vzdělání A zaměstnání, nikoliv licenci a kopanec do zadku. Za dané vzdělání má možnost zaplatit několika způsoby, které mají ale společnou jednu velmi významnou maličkost - drtivou většinu zaplacených prostředků získá postupem času zpět. V této době, je tento reálný sponzoring naprosto výjimečnou nabídkou.

- " otázka samozřejmě zní, proč BA nevezme piloty, jichž je na ulici desítky tisíc, ready to go fly zítra. Odpověď je jednoduchá – na nich už se vydělalo."-
BA pochopitelně plánuje přijmout i piloty, kterých je na ulici desítky tisíc. Tedy na ulici - v dnešní době schopných pilotů na ulici příliš nenajdete, pochopitelně jsou natolik schopní a soběstační, že na ulici nejsou. BA plánuje v příštích 5 letech přijmout cca 800 nových pilotů. Z mnoha různých kariérních směrů - bývalé vojenské piloty, zkušené piloty z jiných aerolinek, piloty s příslušnými licencemi a zkušenostmi odjinud, apod. Pilotů z uvedeného kadetského programu je jen menšina. Proč to tak je? BA jako každá rozumná letecká společnost s velkou tradicí dělá vše pro to, aby získala kvalitní základnu schopných a loajálních zaměstnanců. Právě správných mixem pilotů s různým zázemím a historií lze tak dosáhnout té správné rovnováhy - která se projeví v konečném důsledku jak v prvé řadě na bezpečnosti provozu, tak také na jeho efektivnosti a v neposlední řadě morálce uvnitř společnosti. Kadeti z podobných programů jako je tento nový mají v onom mixu nezastupitelné místo - jedná se totiž o piloty, o kterých má aerolinka od jejich prvotních krůčků naprosto detailní informace, kteří prošli přísným výběrem a náročným studiem a které je možné už od prvních leteckých zkušeností směřovat k návykům dopravního pilota, které z něj dělají profesionála, kterého společnost vyžaduje. Profesionála, který neumí "jen" pilotovat dopravní letadlo, profesionála pro něhož je prioritou bezpečnost a zodpovědnost, profesionála, který je týmovým hráčem...
Ano, kadeti jsou pro aerolinku pochopitelně zajímaví z finančního hlediska - z jednoho prostého důvodu a tím je nižší nástupní plat. Aerolinka pochopitelně není žádná charita, ale zisk generující společnost. Ostatně Pavle Mácho - aerokluby mají dělat vše pro to, aby byly finančně soběstačné, ale u aerolinek najednou není generování zisku košer? Nevýhoda? Ano, ale nástupní plat je nástupní plat a je to realita každého zaměstnání - která se postupem času stírá.
Ano, aerolinka má zájem o loajální zaměstnance - POCHOPITELNĚ, stejně jako každá zavedená společnost, která má zájem o úspěch Mít ve své workforce noname freelancery je výsadou pouze leteckých společností třetího světa...být pilotem u aerolinky není totiž jen "být číslem na seznamu HR managera". Investice, kterou do pilota každá rozumná aerolinka vkládá (personální, finanční, informační a kulturní) je totiž zcela zásadní devizou, která se nedá koupit na freelance trhu s hruškama, když je zrovna potřeba...

- "British Airways nebude tato sranda stát ani zlomenou penny. Veškeré riziko a to do puntíku nese na bedrech kadet."-
Pochopitelně další nesmysly dané absolutní neznalostí Pavla Máchy těchto programů, ani onoho OAA, které "studoval". Uvedená částka je podle varianty financování buď placena přímo BA, nebo kadetovi v průběhu let vrácena. Stejně tak riziko do puntíku nenese na bedrech kadet - např. OAA poskytuje v rámci financování tzv. SkillsPlus Guarantee - což je záruka vrácení peněz pro případ problémů se studiem a platí vpodstatě až do vyčerpání prostředků v samém závěru výcviku - Instrument Rating praktických zkoušek.

"za plat na hranici minimální povolené mzdy!"
Je opět naprostý nesmysl. Nabízené mzdové podmínky jsou pochopitelně velmi nadprůměrné a s minimální mzdou nemají vůbec nic společného. Krom toho zahrnují další benefity jako je např. opravdu velmi nadstandardní životní pojištění, extra zdravotní pojištění pro zaměstnance i jeho rodinu, penzijní program, zaměstnanecké letenky (ty u BA patří mezi opravdovou elitu), pojištění proti ztrátě licence nebo medicalu, atd.

Odbory
Toto je téma, jehož pravý význam Pavlu Máchovi uniká zcela zásadně. Zcela logicky...ve svém freelance pilotním světě si o nějakých výhodách a zajištění může nechat jen zdát...
V prvé řadě - přijetím do aerolinky nikomu nevzniká povinnost vstoupit do jakékoliv odborové organizace. Členství je naprosto dobrovolné a i přes to, že se dotyčný rozhodne nebýt členem (já osobně nejsem např od samého počátku dodnes), stále má možnost benefitovat z práce odborů v rámci aerolinky díky jednání tzv. Company Council s manažery společnosti. Ony odbory jako např. místní BALPA opravdu nejsou ROH Od té doby uplynulo opravdu velmi mnoho vody...
- Zastupují zaměstnance při jednáních s managementem společnosti ve mzdových záležitostech a tzv. scheduling agreementu (kdy, kde, jak a za jakých podmínek bude vytvářen tzv. roster - rozpis služeb - maxima hodin, návaznosti, množství volna, rozložení typů letů, apod.). Jednání několika tisíců zaměstnanců individuálně není totiž dost dobře technicky realizovatelné a navíc dohodnuté podmínky bývají zřídka výhodnější, než když o nich jedná odborová organizace s příslušným zázemím, dlouhodobými zkušenostmi a respektovaným postavením.
- Poskytují pilotům právní ochranu v případě jakéhokoliv problému - aerolinkové létání vytváří při sebelepší snaze a zodpovědnosti prostor pro bezpečností incidenty, které je díky odborům možné řešit s příslušným zázemím, jejich prostřednictvím, s příslušnou ochranou a informační podporou. V oblasti tzv. Safety Culture je ostatně BALPA světovým leaderem a také mimo jiné díky ní je bezpečnost letecké dopravy v UK na takové úrovni jako dnes.
- Zajišťují výměnu informací v oblasti bezpečnosti, technologií, nových postupů a běžného provozu mezi všemi aerolinkami vzájemně...
Odbory jako BALPA nejsou žádná militantní organizace, která svoje členy seskupuje do bezhlavých těles, jejichž prostřednictvím hlásají do světa post-socialistické postoje. Každý v BALPA má možnost podílet se na její činnosti, publikovat, hlasovat, rozhodovat a hlavně být součástí dění v pozadí velkých aerolinek.

Dovolil bych si na závěr malé zamyšlení nad Máchovou větou
"Pokud opravdu chcete létat a zároveň žít normální život, existuje mnoho jiných cest jak toho dosáhnout."
Nevím jaké má pan "novinář" představy o normálním životě, ale já (stejně jako všichni moji kolegové) si opravdu nemám na co stěžovat Svoboda, přebytek volna, zajímavá práce, která mě po všech ohledech naplňuje, velmi nadstadardní ohodnocení, zázemí, grandiozní zabezpečení pro případy různých problémů (zdravotní stav, ztráta licence, úmrtí v zaměstnání, penze, ...), možnost cestovat, pracovat dočasně u jiných společností nebo na jiných místech na světě, organizovat si služby podle chuti a potřeby, dostatek volnosti pro rozhodování a důraz na osobní zodpovědnost, propracovaná safety kultura...
A k těm jiným cestám, jak toho dosáhnout?
(pozn. na úvod - vhazuji rukavici do ringu a žádám pana Máchu o nastínění jeho cesty. Podotýkám, že jeho "Cesta leteckého profesionála" není onou cestou, kterou bych akceptoval jako srovnání)
Toto je nabídka, která s přiměřenou mírou rizika znamená získání nejen leteckého vzdělání a licencí, ale HLAVNĚ zaměstnání. Pokud někomu pořád nedochází onen zásadní rozdíl, přečtěte si prosím předchozí větu ještě jednou...Zaměstnání, v jehož průběhu získá člověk zkušenosti a velmi významný zářez do personálního CV u jedné z největších a nejprestižnějších světových aerolinek - British Airways. I kdyby se dotyčný zájemce rozhodl po oněch 7 letech opravdu odejít jinam, celý svět mu leží u nohou.
Zamyslete se a zkuste si udělat malé srovnání:
- Chcete být pilotem, který má za sebou náročné talentové a schopnostní zkoušky a pohovory, zázemí prestižní letecké školy, podrobné posudky a hodnocení o svých schopnostech z průběhu studia a výkonu zaměstnání, kontrakt u British Airways, 5000 hodin za opaskem a zkušenosti s létáním na velkých moderních proudových dopravních letadlech v multipilot posádce (magické zaklínadlo otevírající velmi mnoho dvěří)?
- Nebo chcete být pilotem, který má ATPL licenci a plnou hubu keců kde všude byl a co všechno zažil?

Nechám pochopitelně na každém z vás, ať si udělá na danou záležitost svůj názor. Nabídka BA mi přijde v současné době naprosto zásadní a jedná se o příležitost, která se opravdu neodmítá. Není to samozřejmě nabídka jediná, ani jediná cesta jak dosáhnout cíle. Nikomu nic nevnucuju, každý je svého štěstí strůjcem a klidně jděte jakoukoliv jinou cestou, to je věc každého individuálně Všechny zájemce budu ale velmi rád informovat o všem konkrétním co je zajímá, ať už o tomto programu, nebo o dopravním létání obecně, životě v aerolinkách, apod. Pokud ovšem raději chcete jít cestou nabízenou Pavlem Máchou (tzn. =žádnou), rozhodně vám bránit nebudu Narozdíl od uvedeného pána se snažím všem zájemcům pomoci dosáhnout svého vysněného cíle...
 1x  

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:34
Tragédie v JRD
Fakt moc dlouhý
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:36
Mike2811
To jsem jako jediný, kdo to přelouskal celé ? Asi jsem fakt studijní typ...
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:38
tonde   
i já jsem stupidní typ, taky sem to přečet celý
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:39
Rychlokvaška
Ó díky studijní typové, člověka zahřeje, že něco nedělá úplně zbůhdarma zbytečně
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   12. 8. 2011 / 07:15
Hermann   
neboj, nedelas .. pekne cteni .. a tu rukavici Ti pan novinar z toho ringu mozna zvedne, ale za ucelem aby Ti ji ukradl
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 09:18
Tragédie v JRD
Dobrá loterie s vkladem 2,5 mega Sice je to jedinečná nabídka, o tom žádná, ale....
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 21:51
Rychlokvaška
To jo Tome, kdyby to bylo "tady máte mých 2,5 mega a já chci bejt pajlot", tak ano, to bych nazval loterií. Tak nějak to funguje vlastně v každé situaci, kdy si někdo koupí výcvik na nějaké škole, nebo průběžně prolítává hodiny a získává licence a pak teprve hledá práci. Možná to není 2,5 mega, ale 1,5 mega, ale je to právě ono - loterie - sázka bez jasného výsledku.

Tenhle BA program bych ale loterií nenazval...
- Musíš nejdřív projít výběrem, díky kterému zjistíš jestli na to máš, ještě než vysázíš peníze
- Na závěr výběru dostaneš nabídku budoucího zaměstnání
- Když budeš mít problémy se studiem a neuděláš opakovaně zkoušky, dostaneš většinu prolétaných peněz zpátky
- Peníze které investuješ, dostaneš z velké části zpátky (při šikovné investici skoro všechny) poté, co začneš pracovat u aerolinky.

A nebo jestli loterie, tak celkem na tutovku ;o) Je to prostě investice jako každá jiná...někdo kupuje zlato, jinej nemovitosti, další akcie a někdo kupuje sám sebe a investuje do svého potenciálu.
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 21:58
Mike2811
Asi trochu blbá otázka, nebo spíše komplikovaná - jakou šanci na dodělání celé školy má ten, který projde testy a vynechámeli možnost, že to prostě z jakéhokoliv rozpoložení zabalí sám ?
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:07
Rychlokvaška
Ty testy jsou právě postavené tak, aby testovaly telentové, vědomostní, dovednostní a osobnostní atributy každého uchazeče. Třeba taková OAA si na tom dost zakládá - lidem, kteří nemají ty výsledky bůhví jaké, tak zahájení výcviku nedoporučují. A u těch kteří projdou, jsou si zase naopak velmi jistí - proto poskytují třebas onu Skills Guarantee záruku vrácení peněz. U těchto aerolinkových programů je ten výběr ještě pochopitelně striktnější - vyberou si ze stovek lidi jenom velmi omezený počet a sami chtějí mít záruku, že to jsou ti, kteří dokončí.

Pravidlem je, že z každého kurzu (cca 20 lidí) v průběhu vypadnou tak 1-2. U nás byl jedním z případů kluk, kterého 2x odmítli a na potřetí prolezl s odřenýma ušima. I přes to jak jsme se mu snažili pomáhat, prostě nedal zkoušky už při teorii několikrát za sebou a nakonec mu doporučili odejít a odešel. Na tom je vidět, že ty testy celkem slušně vypovídají o šancích...
Druhej případ sice dokončil školu, ale odmítli ho vzít k nám do firmy díky slabším výsledkům (teorie průměr pod 85% a IR zkouška až na potřetí) a tak trochu problematickému chování v průběhu výcviku. Zbytek všichni školu dokončili a až na výjimky lítají (u těch co ne jsou to spíš osobní problémy).
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:32
Tragédie v JRD
Když budeš mít problémy se studiem a neuděláš opakovaně zkoušky, dostaneš většinu prolétaných peněz zpátky

OPRAVDU? moc se ani na jednom z těch dvou webu o tomto nešíří, ale co se té 84tisícové zálohy týče, tak je tam jen to, že každý rok po dobu prvních sedmi let práce u BA dostaneš 12 tisíc zpátky.

Nic o tom, že ti něco z toho vrátí pokud skončíš v polovině, tam není... (ono ohledně toho financování tam není skoro nic).
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:36
Rychlokvaška
Skills Guarantee
http://www.oaa.com/pages/training_courses/ab_initio_europe/integrated_training/skills_protection.php
Podrobnější info dostanou samozřejmě až uchazeči, to je tak u těch schámat vždycky...
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:44
Tragédie v JRD
A jsi si jistý, že to platí i v tomto programu, který má trošku jiný model financování, než běžný "self-finance" kurs? Já tenmhle british airways program chápu tak že, tady za tebe platí výcvik BA s tím, že si bere zálohu hromadu peněz, které ti vrátí, pokud u nich budeš opravdu pracovat. Takže tady imho není finanční vztah mezi pilotem a OAA, ale mezi BA a OAA a souběžně s tím mezi BAA a pilotem ....
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:46
Rychlokvaška
To máš pravdu, pokud jde o peníze, které za tebe platí BA, pokud si nebereš sám úvěr, ale jenom skládáš bond. Pokud jde ale o ten bond samotný, tak OAA píše, že:

SkillsPlus Guarantee
In the very unlikely event that your training ceases, the SkillsPlus Guarantee may entitle you to the return of part of your security bond.

Pokud si to platíš sám a pak si to necháš splácet po těch 7 let, tak na tvoje peníze platí záruka Skills Guarantee.

Nemám samozřejmě podrobné detaily, přihlásit se nemůžu (heh, ani nevíš, jak rád bych si tím vším prošel znova, mít na to čas a peníze . Ale tahle věc je vždycky jednou ze zásadních výhod, kterou se OAA prezentuje - minimální riziko investice v případě vlastní neschopnosti, kterou ti otestují předem jako vyhovující
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:48
Tragédie v JRD
A joo .. jest to tam, jen na jiny zalozce - jsem to hledal na courste structure / finance tady jsem to prehlidl.. ok
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 23:00
Rychlokvaška
Jako on u toho bude nějakej smallprint jako u všech podobných věcí. Sakumprásk komplet všechno nikdo zpátky nedostane, to je jasný. Ale viděl jsem to fungovat v praxi a je to celkem pohoda, když se rozloučíš s těma administrativníma poplatkama okolo, zaplacenýma úrokama apod., tak pořád ještě dostaneš valnou většinu zpátky...
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:22
Cirrus/Pindra
Asi možná i trochu závidim...
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:37
tonde   
...tak zrovna u tebe by mne bez rýpaní zajímalo proč? Pokud se dobře pamatuju, jsi ATPL frozen, je tak?
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   11. 8. 2011 / 22:41
Tragédie v JRD
Ale asi nemá jistotu jobu u BAW s tím, že za sedm let se mu náklady nacpané do ATPL, vrátí
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   12. 8. 2011 / 07:10
Milan Mikulecky
Koukám, že existují média, kde témata čerpají z péraku http://www.novinky.cz/ekonomika/241576-british-airways-hledaji-masivni-kampani-nove-piloty.html?ref=ostatni-clanky
 

Jedinečná příležitost pro zájemce o aerolinkové létání. BA výjimečná....   12. 8. 2011 / 08:42
Algy   
A často nejen témata. To tu není žádným tajemstvím.
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ