|  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 20:09 | |
|  | Zaujimalo by ma ze ako funguje v praxi taxovanie s lietadlami pretoze mi pride ze prednym podvozkom su stale na tej vodiacej zltej ciare upne v idealnej stope a pri takej 747, alebo 777, to musi byt kurva pilotov odhad sa tam trafit hlavne v zatackach.....tak ako je to?????????diki....... |
| |
|
 |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 20:30 | |
|  | Ano, ti piloti maj kurva odhad |
| |
|
 |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 20:33 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 20:37 | |
|  | faaakt To máš jako s autobusákama... taky vždycky žasnu, s jakou přesností dokážou projet v úzných uličkách a trefovat se s tím busem i tam, kde se většina osobáků bojí  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 20:43 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 09:44 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 09:47 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 09:58 | |
|  | no nevim, jak kdo, Boeing se tláská tím, že to montují už od 767mi, ale záleží zřejmě na tom, zda si to objednáš,.... A pochybuju, že Airbus by to do svých playstationů nedal,... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 10:01 | |
|  | Navíc jak vidno z toho videa, tak ty kamery jsou jen pro kontrolu a stejně to máš řídit "by voko" podle rámků oken 
Ale jinak pěkné instruktážní videjko |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 10:10 | |
|  | ty jsi už někdy viděl americkej produkt, kde by se nekryli? už vidím, jak by nějakej flígr zažaloval Boeinga, že zbořil půlku letiště, protože v tom videu říkali, že se podle toho dá pojíždět,... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 13:07 | |
|  | Tak myslím, že zrovna v tomhle případě jde spíš o to, že "by voko" se to bude řídit líp, než to odhadovat ze 3 malých obrazovek 
Ale ten příklad mě fakt rozesmál  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 18:10 | |
|  | z busů to má a340-600 a a380, v jinejch jsem to zatím neviděl... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 20:48 | |
|  | čekal bych i A330, vzhledam k tomu, že Airbus uvádí A330/A340 Family,... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 21:08 | |
|  | Ctěl jsi říct, kde se i ty bojíš autem, vid? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 21:45 | |
|  | Ja sa bojim vsade autom... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 22:15 | |
|  | No dokud jezdí řidiči jako ty, tak se budu bát kolem cest i pěšky... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 15:50 | |
|  | bud v klidu zas take zle to nie je... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 16:42 | |
|  | No vzhledem k jeho názorům na silniční provoz to je celkem dost zlé, když bere ty kulaté značky s čísly (normálním řidičům známé jako zákazové) jako minimální hodnotu rychlosti, jakou v tom úseku jet. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 21:34 | |
|  | Hele, nevím čím to je, ale je to trochu paradox. Máme garáž na Tatru 148 ve dvoře, kam se zajíždí couváním a do garáže se musí ještě zatočit. Vjezd široký tak je tak 10cm od zrcátek. Nevím jak je to možné, ale zacouvat nebo vyjet s tou Tatrou mi přijde stejné jako s osobákem. Jestli tedy platí axiom, že "na velikosti nezáleží" pak to musí bejt i s 747 brnkačka...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 21:44 | |
|  | Tady spíš platí, že to není tak velké, jak si myslíme... Zejména u 737 Classic. "To je moc velké, nevejdu se tam!" "Ale pojeď, vejdeš...no vidíš, že se to tam vešlo"
U NGčka je to někdy o fous, speciálně když se vyjíždí v Praze z "kopřiv" to jsou ty stojánky 29-31, úplně vzadu na Céčku, tak se mi vždycky zdá, že to vyjít nemůže. Ale vychází  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 09:41 | |
|  | to mi připomíná jednu historickou audio nahrávku s nějakým instalatérem,... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 11:03 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 12:29 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 21:15 | |
|  | Já se nerad do někoho pouštím, ale ty to myslíš vážně? Jsi něčí alterego? Nebo si znás jen děláš prdel?
|
| |
|
 |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 21:21 | |
|  | Nevím jak na hodně velkejch mašinách, ale třeba na 737 mě učili pojíždět tak, abych měl žlutou čáru zdánlivě pod pravou nohou, připadně na 737NG tam, kde je na PFD altitude tape.
Jinak se až na pár výjimek (line-up, neboli najetí na dráhu a srovnání do osy dráhy, případně najíždení na stojánku) jezdí vždy příďovým kolem po žluté čáře, a mělo by tím být zaručeno správné vedení letadla po pojížděčce. Proto někde, třeba v Bratislavě, kde jsou úzké a kolmé pojížděčky, dělají žluté čáry jakési "nadběhy" zatáček. |
| |
|
 |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 21:41 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 09:12 | |
|  | tyhle "nadjezdy" jsou krásně vidět na ruzyňský Limě,... Teda včetně i těch předešlých  |
| |
|
 |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 3. 8. 2011 / 22:57 | |
|  | Někdy si naopak říkám, jak může ten pilot lítat, když neumí ani jezdit ale je fakt, že na stojánkach nemáme vodící čárya piloti mají jet podle toho, jak mu ukazujeme. Naši piloti (TVS, ČSA, HCC, CCA) s tím problém nemají a jedou přesně podle nás. Ale když přiletí někdo cizí, hlavně nějací arabáči nebo rusové, tak si jedou jak se jim chce a je problém zaparkovat je jak potřebujem. |
| |
|
 |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 09:42 | |
|  | To byl vždycky velký problém na LKMT co jsem koukal Přiletěli cizinci, viděli žluté čáry a viděli marshallera a nějak se jim moc nechtělo z té žluté čáry odbočit. Viděl jsem dokonce jak marshaller musel popojít dopředu a poťukat plácačkama na místo, kam chce postavit to éro, aby je přesvědčil a hoši se po chvilce váhání teda rozhodli, že ho poslechnou a jeli No celkem komická podívaná to byla  |
| |
|
 |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 09:55 | |
|  | Jo, já už to taky tak dělám Nejdříve pilotovi jasně ukážu, kde bude parkovat a teprve potom ho vedu pryč ze žluté čáry. Někteří kolegové to nedělají a pak se diví  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 10:02 | |
|  | Hlavně piloti se diví, proč mají jet z té žluté čáry  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 10:03 | |
|  | No právě. A navíc my máme 2 oficiální nájezdní místa na stojánku, které jsou vybavené žlutou čárou, ale z praktických důvodů ji v 95% nevyužíváme a letadla vedeme mimo čáru. A někteří se jí drží jako klíště  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 10:07 | |
|  | No, žlutá je pro ně zárukou bezpečí... Celej život, už od maličkých letadýlek, jim do hlavy vtloukaj, že maj jezdit po čáře .. a vy jim to bouráte |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 12:02 | |
|  | Jo, já se jim ani nedivím Navíc ta naše stojánka není z největších a blízko u ní jsou sloupy osvětlení...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 12:51 | |
|  | Tak mě zajímá... když mě bude marshaller navádět a něco se stane (ťuknu křídlo nebo do něčeho vrazím), kdo za to může? On, že mě blbě naváděl a nebo já, že mu nemám věřit? Soudě dle reakcí těch velkých pilotů to bude asi spíš na velitele letadla, ale pak se vůbec divím, že je někdo poslouchá  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 5. 8. 2011 / 20:44 | |
|  | Pokud pilot jede podle pokynů mashalera, tak by vina na pilotovi být neměla. Tam asi neplatí to, co za letu, že za odstup od překážek je odpovědný kapitán No a piloti nám většinou věří, protože zase tak moc dobře konce křídla nevidí a asi se dost blbě odhaduje, jak jsou daleko od překážky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 10:12 | |
|  | A to chudák návodčí neslyší, jak se ptají po frekvenci, jestli mu fakt jako mají věřit,...  |
| |
|
 |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 4. 8. 2011 / 21:57 | |
|  | Nojo, to je o tom, jaký má kdo špatné a dobré zkušenosti s tím, jak se kde maršáluje 
Taková Kanada, tam máš stand guidance, ale i přesto tam je vepředu maník, na každým křídle maník, všichni sledují co se děje a příslušně ukazují...Napůl je to přezaměstnanost, ale někdy je fakt těsno a když má člověk najednou třebas navíc winglety, tak je to příjemná "jistota" navíc.
Zato taková Gambie, tam stojí s plácačkama nějakej místní vesničan, mává nazdařbůh a přitom se nedívá ani na letadlo ani na pojížděčky a jinej signál než vpřed a stop od něj nevidíš, ať jsou žlutý čáry křivolaký jak chtějí... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 5. 8. 2011 / 20:03 | |
|  | A jak je to s tou zodpovědností? Když posloucháš marshallera a nabouráš, je to tvoje chyba nebo chyba marshallera? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 5. 8. 2011 / 20:10 | |
|  | Nenech se zmást, nenavádí, zahání mouchy  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 6. 8. 2011 / 08:28 | |
|  | Nejvíc mě drtí, když je někde stojánka se žlutou čárou, kam by sis zajel nejlíp úplně sám, a maršál tě tam zavádí podle svých pokynů, ale přitom po té čáře, tedy duplicitně. A to stylem rovně - točit - rovně - točit - víc točit - netočit - rovně - stop. To tam s tím rohlíkem cvičíš sem a tam, éro sebou škube, a výsledek je na prd. Je to specialita v Řecku, hlavně na Heráku bych jim za to dal drachmu (koruny by byla škoda) |
| |
|
 |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 5. 8. 2011 / 19:15 | |
|  | Čoveče ale ten váš "ejpron" je opravdu malej. To je jediný místo na světě, kde je problém s osmistovkou zajet tak, aby po vytočení nevystrkovala čenich přes červenou čáru a přitom se člověk nebál, že vezme koncem křídla nějakou lampu. Je to tam tak-tak |
| |
|
 |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 5. 8. 2011 / 20:41 | |
|  | Jj, přesně na délku 738 a to už je o pár panelů šířka zvětšená Je potřeba jet přesně po žluté čáře (u vnitřního okraje apronu) a potom to ohnout na plnej rejd o 90° (už si kdosi stěžoval, že se tím ničí gumy). Potom zůstane čumák s malou rezervou před červenou lajnou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | pojizdeni ''taxi'' v praxi 6. 8. 2011 / 08:23 | |
|  | Jednak se ničí gumy, ale taky je problém, že při takhle ostré zatáčce o 90° musíš buď docela dost přitopit alespoň vnějšímu motoru, nebo mít solidní rychlost do té ostré zatáčky, jinak se v její půlce zastavíš - a to se pak těžce znovu rozjíždíš. Ani jedno ale není moc dobré na tak malém prostoru. Nejlepší by bylo odsunout terminál kousek dozadu, jako to udělali s kostelem ve starém Mostě, a zvětšit celý apron  |
| |
|
|