| | | Vzduchová sprcha 9. 7. 2011 / 22:34 | |
| | Co to prosimpěkně přesně je ta vzduchová sprcha? |
| |
|
| | | Vzduchová sprcha 9. 7. 2011 / 22:35 | |
| | to co na tebe fouká vzduch |
| |
|
| | | Vzduchová sprcha 9. 7. 2011 / 23:15 | |
| | To je zařízení přibližně o tvaru kvádru 1000mm x 1000mm x 2500mm (ovšem může být větší nebo naopak menší). Kde je jen jeden kohoutek... Po spuštění je vháněn do sprchovací hlavice stalčený vzduch o velkém tlaku, který je schopen zbavit lidské tělo většiny nečistot ) V tomto druhu sprchy se nepoužívá ani mýdlo a ani ručník, jen bezpečnostní špunty do tělesných otvorů ;o) |
| |
|
| | | Vzduchová sprcha 9. 7. 2011 / 23:17 | |
| | | |
|
| | | | Vzduchová sprcha 9. 7. 2011 / 23:26 | |
| | Ty sprchy se používají hlavně v letadech z důvodu nízké hmotnosti mycího média... D |
| |
|
| | | Vzduchová sprcha 9. 7. 2011 / 23:27 | |
| | A pro případ, žes tu otázku myslel vážně a nebyl to žert!
Tak se jedná o zařízení, které ti po zmáčknutí čudlu na regulátoru dýchače, plicní automatiky druhého stupně potápěčského přístroje, nebo prostě jinde pustí do masky vzduch o tlaku jen o málo vyšší než je tlak okolní (mluvíme li o přetlakovém přístroji). Použití například, když se z jakéhokoliv důvodu už nejsi schopný nadechnout sám, nebo odmlžení zorníku masky, pokud je spojena s dýchačem a podobně ;o)
Kdyžtak doplňte nebo poopravte ;o) |
| |
|
| | | | Vzduchová sprcha 9. 7. 2011 / 23:29 | |
| | To je vzduchová sprcha? Googl říká, že je to fakt krám podobný sprše, který slouží k oddělení kontaminovaného a nekontaminovaného prostředí a umožnění přechodu mezi nimi. |
| |
|
| | | | | Vzduchová sprcha 9. 7. 2011 / 23:37 | |
| | Záleží ve kterém oboru se pohybuješ ;o)
Švadlena řekne automechanikovi "vyměň mi jehlu" a on ji rozebere karburátor v babetě ;oD |
| |
|
| | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 08:37 | |
| | No, abychom trochu srovnali mišmaš odpovědí a jejich soubislost s letectvím:
1) vzduchová sprcha jako box pro očistu mezi oblastmi (provozy) s různým povoleným stupněm znečištění (viz tragédův odkaz) s letectvím a špunty do tělesnýc otvorů nesouvisí (to je jen zbožné přání jednoho z nás tady, co sem píše takové hámotiny)
2) vzduchová sprcha u potápěčů - nejsem zas takový odborník, ale pokud se dýchací směs nepřipravuje ze dvou nezávislých lahví ve směšovači (viz dále heslo "kyslíková sprcha"), tak je asi míněn hluoký nádech vzduchu, který se používá i při (dlouhodobé) plicní ventilaci v medicině. Říká se mu "sigh" (vzdech) - a docela to kopíruje stav, kdy po nějakou dobu dýcháme mělce (v normáním životě nejčasteji z psychických důvodů) a najednou cítíme skoro neovladatelnou touhu nadechnout se - a vzdychneme - víceméně zdvojnásobíme objem nadechnutéhovzduchu a dvarát prodloužíme dou, po kterou udržíme nádech (při vzdychnutí aniž bychom si to vůbec uvědomili) a tím zečtyřnásobíme účinek výmeny plynů v plicích.
3) kyslíková sprcha - červený čůdl na levém panelu vystřelovacího sedadla u pokročilých stíhaček, který se v případě potřeby povytáhne, aby se jednorázově zvýší podíl kyslíku ve vdechovaném vzduchu (fiO2) právě v situaci, kdy je vdechovaná směs vyráběna (v sedačce) směšovačem z okolního vzduchu a tlakové lahve s kyslíkem. Tohle je skutečně letecká záležitost. Nesmí se používat moc často nebo víckrát po sosbě, aby nedošlo k tzv. "otravě kyslíkem". |
| |
|
| | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 11:15 | |
| | Jáké zbožné přání Ranhojiči??! D
U POTÁPĚČŮ felčare... Je ta vzduchová sprcha, právě takový čudl na druhém stupni co máš v hubě... Joho zmáčknutím manuálně potlačíš na membránu, která právě otvírá přívod vzduchu o stejném tlaku, jako je tlak vody, v hloubce ve keré se právě potápěč nachází (normálně se membrána ovládá podtlakem vznikajícím při nádechu)... Je to z toho důvodu, že při potápění zahajuješ dýchání, pod vodou, vždy výdechem a pokud ti vypadne regulátor z pusy v nepravý okamžik a nemáš vzduch na výdech tak zmáčkneš tu sprchu (samozřejmě až zas budeš mít regulátor v puse) ;o)
Mimochodem i když se dýchá při potápění směs dvou plynů pod vodou (Nitrox) nebo tří plynů (trimix) v různém poměru podle ponoru. NIKDY se během potápění (tzn. POD VODOU) nedýchá čistý kyslík!!! Ten se požívá až na hladině třeba po nouzovém výstupu z vody...
|
| |
|
| | | | | Vzduchová sprcha 12. 7. 2011 / 17:01 | |
| | Kromě trapných invektiv jsi pouze potvrdil můj odstavec č. 2, kdy "vzduchová sprcha" je přesně totéž jako u tzv. venzilátorů "sigh". Normálně člověk nadechne a vzdychne, potápěč si musí do huby fouknout - a stejně tak paciernt v bezvědomí. S potápěním zkušenost nemám žádnou, s ventilací pacientů v bezvědomí tak trochu ano, má to zcela stejné principy.
O dýchání kyslíku pod vodou jsem, pokud si pamatuju a dobře čtu, tak jako tak nepsal nic. To samozřejmě byly historické chyby a otrava kyslíkem je pro potápěče stejněš špatná, jako pro kohokoliv jiného, ne-li horší (ono servat si masku a dejchač a začít slastně zpívat 90m pod hladinou nejni nejslepší nápad..)
Co jsem ale čekal je doplnění od profíků stíhačů, prtoože si nejsem zcela jistý, jak vlastně ta "kyslíková sprcha" míchá směs v té sedačce - jestli to jen zvýší podíl kyslíku, nebo to rovnou foukne kyslík do huby - to by věděli asi spíš tonde či dandee anebo někdo ze zkušených mechaniků...
A ty pořád jen "zátky do tělních otvorů", prej!
|
| |
|
| | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 11:47 | |
| | a za 4) Je to ten bazmek, kterej má každej cesťák a člen posádky u sebe a může jím na sebe foukat vzduch, kterej je v klimatizačním potrubí. |
| |
|
| | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 10:13 | |
| | | |
|
| | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 12:43 | |
| | To jsou zase veleodborné odpovědi
Význam to má ten, že potící se pilot má možnost nechat si do xichtu foukat vzduch, což ho ochlazuje. Nevím, jestli je i regulovatelná teplota toho vzduchu. Možná někde jo, někde ne.
Nic hlubšího tam nehledej, letadlo je totiž nesmírně složitý stroj skládající se z nesmírně jednoduchých součástek |
| |
|
| | | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 12:48 | |
| | ...foukat vzduch do ksichtu a než přistane, má zaděláno na zánět spojivek. |
| |
|
| | | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 13:24 | |
| | ty by ses měl někdy pořádně vožrat,jak tě tu tak pozoruju |
| |
|
| | | | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 14:19 | |
| | No, taky si pomalu říkám, že nějaký ten reset bude potřeba, ale za tu ostudu,co by následovala mi to nestojí |
| |
|
| | | | | Vzduchová sprcha 12. 7. 2011 / 17:05 | |
| | No, když se pošklebuješ odpovědím - pokud jsem si všiml, upřesnění dotazu se týkalo L-39... Zkusils někdy nasadit na hlavu třeba kompletní ZŠ-5 včetně dýchače - a pak si nechal něčím foukat na xicht? Možná bys to měl zkusit |
| |
|
| | | | | | Vzduchová sprcha 12. 7. 2011 / 19:14 | |
| | Nevím na co by mi to v cessně bylo Tam si v případě potřeby otevřu okýnko |
| |
|
| | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 13:22 | |
| | mimochodem, proč jsi ten obrázek nedal hned?!
přesně tak |
| |
|
| | | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 17:16 | |
| | Sorry, já myslel že ten výraz je známý, že obrázek není třeba |
| |
|
| | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 13:44 | |
| | Já myslím, že tvůj "problém" spočívá v nešťastném názvu "vzduchová sprcha". Kdyby autor zvolil logičtější pojmenování třeba "výstup ventilace" nebo podobně, nemusel bys v tom hledat záhady
Mimochodem, ten pojem "vzduchová sprcha" se používá nějak oficiálně nebo si to vymyslel autor fotky? |
| |
|
| | | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 13:51 | |
| | | |
|
| | | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 14:17 | |
| | nechodíš na VŠ, že tomu chceš přisuzovat takový věděcký název? |
| |
|
| | | | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 14:33 | |
| | Nikoliv, jsem jen hloupý středoškolák Ale občas mě to popadne a chci vyplodit nějaký odborně znějící termín |
| |
|
| | | | | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 15:26 | |
| | Třeba "FukaXichtoChladnoVzduchoChladič"??! D |
| |
|
| | | | | | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 18:59 | |
| | Prosil bych nebrat si mé jméno jen tak do huby, děkuji |
| |
|
| | | | Vzduchová sprcha 10. 7. 2011 / 17:10 | |
| | Je to naozaj ako v aute,obycajny fukar,ktory si mozes regulovat ako teplotne tak aj regulovat silu ofukovania,to znamena aj zatvorit.A L-39 dokaze dobre chladit,tak je to aj dobre na ochladenie pilota,ked uz nema pred sebou tu vrtulu......
citat:
"Vrtula je ta velka vec vpredu,ktorej jedinou funkciou je ochladzovanie pilota. Zastavte ju a uvidite,ako sa pilot zacne potit." |
| |
|
|