FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 13. 11. 2024, svátek má Tibor Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře... Jeden příspěvek | Celý strom
Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   2. 7. 2011 / 22:29
Aardvark   
Protože se množí povzdechy nad tím, proč to není pro FS2004 (FS9), tak si dovolím tak nějak shrnout, co všechno to obnáší.

Polygony se zobrazují naštěstí v obou simech stejně nicméně taky to neznamená, že model bez textur a animací, který jde exportovat do FSX, jde exportovat i do FS9. Bohužel, model, který chceme exportovat do FS9, má veliký problém s "degenerated polys." Jde v podstatě o to, že polygon je tvořený třemi body v přímce, tedy má nulový obsah plochy. Model s takovýmito polygony pak nejde do FS9 vyexportovat- do FSX ano, tam to pouze vypíše chybovou hlášku a vytvoří model. Bohužel ani "čisté" modelování, tedy používání "weld" a "collapse" nezaručuje, že se u takto složitějších modelů občas nějaká věc zasekne a pak se musí smazat a modelovat znova. Stalo se mi to naštěstí jenom párkrát, ale na blbých, časově náročných objektech. V tom vidím velikou nevýhodu FS9. Navíc FS9 někdy úplně nesmyslně nedokáže exportovat ani obyčejné objekty- typu box apod. a to ani po reset x form. Bohužel ona to ani neumí říct, takže jediné vodítko, co máte, je to, že se to nevyexportuje. Pak můžete hledat, co za to může... Pro budoucí tvůrce doporučuji průběžně exportovat.

Rozdíl je bohužel také v animacích. Opět, čim více složitější a pro oko hezčí model, tím více problémů, protože systém animací je v obou simech různý. Zatímco v FS9 jsou animace dvojího druhu, keyframe a stock, tak v FSX jsou pouze keyframe. Navíc systém tvoření keyframe animací je také různý, zatímco v FS9 stačí objekt pojmenovat a pak jen animovat, v FSX na tvoření animací existuje script, který ji vytvoří a pak se dá teprve animovat. Jednoduše- když udělám animaci pro jeden sim, v druhém nebude fungovat a naopak.
To by platilo jenom pro animace, které má simulátor sám o sobě, pokud si chce autor psát vlastní xml animace, musel by je psát v podstatě dvakrát. Některé totiž fungují, jiné ne...

Teď pár slov o materiálech... Řeknu to na rovinu, FSX materiál vypadá mnohem líp než FS9. S tím je bohužel také spojené jiné tvoření a editace materiálů a tím pádem by se při konvertu pro druhý sim musely udělat všechny materiály znova a tím by buď ztratily dané schopnosti, nebo by se jim musely udělat navíc... Mapování na modelu naštěstí zůstává, ale! na každou část se musí materiál aplikovat, což není žádná sranda, pokud máte model o stovkách částí a navíc na trupu a podobně, musíte mít nevyhnutelně multimateriál.

Hurá do virtuálního kokpitu. V FS9 jsou nereálné 3D modelové budíky z jednoduchého důvodu- neumí plynule keyframe animace, takže ručičky přeskakují. Navíc FS9 má problémy s malými objekty (EEE i já bychom mohli vyprávět), takže tyto tvary různě degeneruje a z pěkného válce v gmaxu se stane velice ošklivý zdegenerovaný válec v FS. Tedy, kdybych šel z FSX do FS9, tak by půlka věcí vypadala otřesně a musela by se přemodelovat a zvětšit tak, aby to ještě bylo přijatelné. Řešení by bylo udělat komplet budíky ploché xml, ale to bych tím pádem nemohl udělat 3D AZS apod. To by vypadlo hnusně... Další věcí je mnohokrát proklínaný alfa kanál s průhledností, pokud to jde- vyhnout se mu- ale někdy to prostě nejde a pak je problém, zase ta samá situace v jednom funguje a v druhém ne... a hledejte problém...

Pak je tu letová dynamika... Popravdě, nemám FS9, nemůžu posoudit, ale co jsem slyšel od svých betatesterů, stejná dynamika se chovala jinak v FSX a v FS9. No a můžeme ladit letovou dynamiku dvakrát. Nevím kolik z vás, co to teď čtete, jste už něco podobného dělali, ale jakmile hrábnete do jedné proměnné, rozladíte 10 dalších. Jedná se o velice křehkou a náchylnou věc na jakékoli hrubé úpravy.

To je asi tak nějak vše, co mě zatím napadá ke konvertu FSX do FS9 popřípadě FS9 do FSX. Když mě napadne něco víc, tak to sem připíšu

Sami můžete vidět, že moje obavy a nechuť ke konvertování MiG-21 MF do FS9 jsou docela oprávněné
 4x  

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 06:54
Premek
Velmi hezky popsáno...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 07:35
pepekcepek
Jemněji jsi to popsat ani nemohl Ivane Včera jsem se snažil dodělat PFku, běda běda mi. Začínám problém zvaný Gmax versus FS-9 proklínat už i veřejně, když už ho pár let proklínám doma. Nu což, poohlídnu se po desítce a na starý kolena zkusím něco novýho.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 10:02
lancaster   
Nikdy jsem si netroufl ani pomyslet, že bych se pustil do této práce a o to více si vás, pánové, vážím. A doporučil bych tyto příspěvky k přečtení každému pošťuchovači, kritikovi, pochybovači a škemralovi o ten, či onen letoun pro ten, či onen FS ještě před tím, než své tvrzení hodí do fóra. Ještě jednou, hluboká poklona.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 10:05
Aardvark   
... při přechodu na desítku můžeš počítat s mojí podporou.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   8. 7. 2011 / 22:55
pepekcepek
Díky Ivane.
Posnažím se.
Zatím dodělám resty a tady je taková menší ukázka. ...filové starých dobrých sovětských mašin, ... určitě bez váhání
Váš EEE
10173 B / 600 x 273 / sur2.jpg
10423 B / 600 x 242 / sur3.jpg
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   8. 7. 2011 / 23:04
Aardvark   
To je paráda...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 12:05
ulitej
Já bych potřeboval konvert PC z FS9 na FSX , ale to nejde BOHUŽEL stáhnou (CD se zatím válí v šuplíku a ikona na ploše ctí trochu heslo naší České pošty " Dnes otevřu a zejtra .......")
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 21:25
Juralet
parádní počtení, taky bych to rejpalům doporučil přečíst, kteří se tvorbě vůbec nevěnují a vůbec nic o tom neví... a že jich je....
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 21:32
Luděk Ch.
A konečně snad pochopí, že je blbost trvat na prehistorickém FS2004
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 12:16
FSPilot   
Trvat na FS2004 blbost není, ale pro autora složitějšího modelu je náročné předělávat model z FSX na FS9 a naopak. Resp. podle toho popisu to dělá prakticky celé znova
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 13:30
Luděk Ch.
A proto by bylo lepší, kdyby se všichni na FS2004 vykašlali a používali FSX Je technicky o pěkný kus dál a je blbost používat vykopávku FS2004 )) Výmluvy na HW náročnost jsou mimo, dnes už má možnost mít rozumný PC na FSX každý. Právě jen díky takovým konzervativcům, kteří nejsou ochotni přijmout něco nového, museli vývojáři dlouho tříštit síly a produkci na dva simulátory. Mohlo být už mnohem víc add-onů pro FSX, kdyby pořád tolik lidí netrvalo na FS2004
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 14:01
Premek
Ale Luďo, no taaak..
Teď kecáš...

Nikdo neříká, že stroj na kterém pojede FSX není dostupný...
Ale zrovna Ivoš je v stuaci, kdy na nový comp prostě nemá.

A tvrdit že na to má "každý" je krapátko "sans noblese".

Myslím, že když mladí nemají na "počítačkterýutáhneFSXku" není na tom nic špatného.
Až si budou vydělávat, je to o něčem jiném...

Nebo když Ti bylo dvacet tak jsi měl neomezené zdroje?
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:35
Luděk Ch.
Tak to samozřejmě netvrdím Ale já jsem se tady před pár dny dozvěděl, že mám vlastně vykopávku (už jsem asi 3 roky neupgradoval) a takovou vykopávku si opravdu může pořídit už každý Ano, ve FullHD asi nebudu mít 40FPS, ale já se smířím klidně s 20FPS na 1280x1024. Pořád je to pro mě lepší, než FS2004 Už jen proto, že FSX je modernější a nebudu zbytečně přesvědčovat vývojáře, aby dělali add-ony na simulátor, který už je za zenitem, místo aby se soustředili na nový s lepšími technickými možnostmi.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:45
Premek
...a nebudu zbytečně přesvědčovat vývojáře, aby dělali add-ony na simulátor, který už je za zenitem, místo aby se soustředili na nový s lepšími technickými možnostmi.

No, tak o tom žádná, taky říkám, že by se vše mělo soustředit na XPL )))))

Na druhou stranu - myslím, že vývojáři jsou chudáci zvyklí na to, že 5% poděkuje, 70% ani nevzdechne a používá a 25% buzeruje - ať už z jakéhokoliv důvodu


Mupy mup ;o)
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 16:10
Mike2811
No, no Xplane je sice před zenitem (možná, těžko takhle dopředu věštit ), ale série FS má k němu stále mnooohem blíž...

Já si stejně myslím, že modelovat lze stejně buď pro prašule (potom to ale musí být na úrovni) a nebo prostě pro sebe s tím, že se to vypustí mezi lid a dělejte si s tím co chcete, protože pokud by měl někdo modelovat z radosti pro ostatní, tak je to brzy na jedličkův ústav...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 16:14
Premek
Však oba modely, co jsem zmiňoval jsou placené... ;o)

A Tvé přirovnání se zenitem mi připomělo jeden sice starý, ale dobrý:

Kapitalismus stojí nad propastí.
Socialismus je vždy o krok napřed... ;o))
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 14:57
FSPilot   
Uďo jsi vedle jak ta jedle Připomínáš mi některé zaryté novinkáře - jdou po novince jenom proto, že je nová a odmítají připustit, že je k ničemu

Přirovnal bych to k některým recenzím na Duke Nukem Forever... tak dlouho se čekalo, až se z toho vyklubala hra se zastaralou grafikou....
Totéž je případ FSX... byl to tak "nadčasový" sim, že trvalo několik let, než si běžní uživatelé (nemalé procento tvoří školní mládež) mohli dovolit stroje, na kterých to poběží přijatelně. Ale bohužel, v době, kdy už se FSX stává hratelným simem, jsou na trhu jiné, které toho nabízejí víc, takže otázka:

proč přecházet na takový sim? Jen kvůli grafice? Příjde mi, že spíš brečíš, že jsi udělal chybu, že jsi na to přešel, ale nechceš se snížit k tomu, že bys to uznal a vrátil se k simu o něco staršímu nebo přešel na jiný sim
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:05
Lukas.wz   
O to přejití na jiný sim se tu bavíme už dloooouho a vy pořád nechcete pochopit že Xpln je taky plnohodnotný a kvalitní simulátor..

A o tom brečení.. Myslím, že Luděk není zrovna ten případ člověka, co si za drahé peníze nakoupil počítač s tím, že mu krásně poběží FSX a pak zjistil, že to stejně prostě není ono.. Jsou tu jiní případi..
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:08
Premek
...Xpln je taky plnohodnotný a kvalitní simulátor...

A hlavně má silný potenciál pro další vývoj... ;o)

Přesto že s Tebou plně souhlasím, pro spoustu lidí ještě pořád XPL není to co si představují pod pojmem "plnohodnotný simulátor"...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:14
FSPilot   
Tož já to chápu a už jsem i prohlásil, že místo na FSX přejdu na X-Plane Jak u FSX tak u X-P. mi zatím chybí některé addony, které mám na FSce - pravda, Wilco 737 na FSX jde, ale proč bych měl investovat řekněme 15tis. na to, abych měl stejný model, o něco pěknější krajinku a FPS de facto stejné?

A ten těmi jinými simy jsem mimojiné myslel právě ten váš slavný X-Plane
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:16
Premek
Tož si pořiď XPL a SuperJet od Ramzesse nebo případně ERJ-200 od Javiera.

Oba dva velmi promakané ;o)
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:24
FSPilot   
Nene, já čekám na http://www.youtube.com/watch?v=PiueciZqWtw&feature=channel_video_title

Zatím nemám mašinu na XP... výkonově by to prý nějak utáhla, ale mám na to malý disk.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:29
Premek
Aáá, tak to jo, to je dobrá volba
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:57
leonell
No, tak CRJ-200 (asi jsi myslel) bych v rámci propagace XPL v kombinaci s výkonem vůbec, ale vůbec nezmiňoval
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 16:04
FSPilot   
To je IMHO úplně nepodstatné A to proto, že do X-Plane vůbec vznikají takové addony a to je důležité Že to není sim, jako třebas Condor, který je sice fajn a má spoustu předností, ale je specializován jen na konkrétní typ létání a s motorovou tam nepolítáš, kdežto tady je potenciál, který už tvůrci začínají pomalu využívat, na to, aby vznikaly kvalitní addony, jak jsme tomu zvyklí u FSky. V FS9 Boeing 747 od PMDG taky žádná sláva na výkon Prostě občas vzniknoune zrovna FPS friendly modely, občas zase naopak Navíc u X-Plane je to teprve "v plenkách" a očekával bych, že se to na plno rozjede s příchodem X-Plane 10
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 16:12
leonell
Ale jo, my spolu nejsme ve sporu. Nicméně já zase chápu Luďka v tom, že místní komunita, kdyby tvořila pro jeden simulátor a ne pro tři, tak zcela logicky bude mít třikrát tolik věcí.
To, že v mých očích by to měl být XPLANE, je věc jiná
Abych předešel diskuzím - ne proto, že by byl lepší než FSX, ale proto, protože nevěřím, že kdy vznikne MS Flight a pokud vznikne tak naváže na to, co si v tomto fóru představujeme pod pojmem simulátor.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 17:28
FSPilot   
No vidíšto, takže za tohle všechno vlastně může parta koumáků, kteří pro to, aby proti sobě poštvali lidi vytvořili věc zvanou simulátor

Jako tvrdit, že kdyby všichni tvořili pro jeden sim by bylo lepší je stejně naivní představa, jako říkat "proč vyrábí nějaký boeing a proč nějaký airbus? Proč to nenazvou Aircraft industries, nespojí síly a nedělají všichni jenom jako jedna firma a budou mnohem silnější"
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:10
Luděk Ch.
Pleteš hrušky s jabkama. Já neříkám, aby vývojáři netvořili pro konkurenční simulátory, jako x-plane atd., ale jen že je blbost dělat pro dvě generace téhož simulátoru, z nichž ta starší nemá žadnou výhodu a jen brzdí tvorbu pro novou generaci, která má více možností.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:22
FSPilot   
No a co ti to pomůže? Prostě o FSX jednoduše není zájem To, že ty máš dojem, že toho nabízí víc je jen tvůj dojem. Např. vzhledem k X-Plane jsou jeho možnosti značně omezené a nemá takový potenciál. Z počátku na FSX nikdo nechtěl jít, protože byl problematický co se výkonu týče (a proto se na něj netvořilo tolik addonů) a teď už na něj moc lidí nepůjde, protože se vynořila konkurence s mnohem větším potenciálem (X-Plane), který, jak se zdá, má před sebou nějakou budoucnost, narozdíl od série FS, která je už teď de facto mrtvá, takže opět není nějaký extra důvod pro FSX něco tvořit ve vlekém. Na dveře už začíná pomalu klepat XP 10 a ať se ti to líbí nebo ne, jak příjde a bude takové, jak zatím vypadá, že bude, tak FS9 i FSX končí
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:26
Kendy   
No..jindy stebou souhlasím ale ted si napsal teda sračku...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:28
FSPilot   
No už jsem nevěděl, co mu na to napsat
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:49
Luděk Ch.
To je super, když nevíš co napsat, tak vyplodit naprostou kravinu
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:39
Aardvark   
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:27
Stew
Není zájem? xDDDD
Se podívej co kolem FSX vzniká, neskutečné množství scenerek, addonů, letadel...
Mrkni do shopů - vždyť to je byznys jako krááááva, a vůbec to nevypadá, že by to upadalo, spíš naopak!
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:48
Luděk Ch.
"To, že ty máš dojem, že toho nabízí víc je jen tvůj dojem. "

Jestli sis doteď nevšimnul, jaké technické možnosti má FSX navíc proti FS9, tak je zbytečné něco řešit, protože žiješ zakonzervován v bludu
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:51
FSPilot   
Tak mi napiš, které z těch technických vymožeností ty jakožto běžný uživatel využíváš ty blude
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 20:36
Luděk Ch.
Třeba lepší grafiku? Tu snad vidí i slepý. Ty ne? Jinak bohužel spousta možností je nevyužitá kvůli konzervám, kterým se add-ony musely přizpůsobovat do FS9.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 21:06
FSPilot   
No default krajina z FSX je mnohonásobně lepší než ta defaultní z FS9, ale dodáš-li addony do FS9, tak dostaneš reálnější vzhled. A že FSX umí lepší rozlišení... no pokud neinvestuješ desítky tisíc do sestavy, tak si stejně detaily těch textur musíš snížit a tím se dostáváš de facto na stejnou grafickou úroveň jako u FS9. A sory, ale defaultní krajina v FSX jsou fakt těžké omalovánky Možná to tak vypadá za slunečného dne v americké televizi, ale jestli jsi letěl někdy v reálu, tak ta krajina vypadá teda diametrálně odlišně
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 00:43
Tragédie v JRD
No, a když dodáš addony do FSX tak dostaneš ještě reálnější vzhled
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 00:44
Krechi   
Ivošu, je vidět že sis Xko dosud pořádně nezalítal a když už, tak leda surovou verzi ( jako ostatně většina Xplejnistů co tu plácá bludy jak je FSX nahovno ) ... moje sestava stála před rokem a půl cca 20tis. a FSX na tom běhá krásně, vubec neškube a fps neklesne pod 20 ... a to se všema dostupnýma addonama jako REX, UTEX, Xclass Europe, Active Sky atd atd ...
Addonů jak letadel tak i scenerek a doplňků do Xka je už dnes mraky, svoje letiště mam taky předělaný z větší části pro Xko a to je pak jedna radost si třeba dát společnej let v jednom kokpitu v L39 od Lotusu a udělat si s kamarádama simulovaný vývoz podpobný jako u nás u reálnýho OKJET A vubec pod sebou nemam omalovánku, ale díky Xclass Europe docela solidní simulátorovou krajinku ve všech 4řech ročních období
Až zas někdy přijedeš do Plzně a zajdem do hospody, vezmu sebou notebok a uvidíš že i na obyčejném notasu mi běhá to váma zpropadené FSX sakra dobře
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 08:12
Mistral
Krechi, hod tu nejake screeny, treba vidiet aby sme vedeli porovnavat...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 08:59
Luděk Ch.
To je zbytečné, on se prostě rozhodl, že vývoj FS se zastavil u verze 2004 a hardware u Pentia 4. Nevšimnul si, že FSX možnosti FS o pěkný kousek posunulo a HW je za tu dobu při nižších cenách mnohonásobně výkonnější. Sedí si raději ve své konzervě a básní o FS2004 a x-plane
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 09:55
FSPilot   
No vidíš to a moje sestava stála před cca 6-7mi lety 11tis. i s klávesnicí, myší a obrazovkou a FS9 mi jede v základu na plné detaily až na 60FPS. S addony to dost klesá, marné. FSX v základu na poloviční detaily cca 3 FPS

A znovu opakuju, neproklínám FSX. Má v grafice lepší možnosti jako FS9, ale z toho důležitého pro mě jako uživatele se prakticky nic nezměnilo a o to mi jde. Mi příjde zbytečné investovat desítky tisíc jenom proto, abych měl de facto totéž, jenom s podrobnější grafikou jako, odrazy ve vodě, nebo se mi leskly nýtky na křídle jinak než potah... Promiň, ale to opravdu radši zainvestuju míň do sestavy a pořídím si sim, který mi jako uživateli nabídne mnohem víc.

Neberu vám pánové vaše nadšení z krásné grafiky, ale pro mě je ještě pořád poměr cena vs. možnosti a zážitek příliš velký.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 08:10
Mistral
Dobre si to napisal
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 14:48
mano
aha ty lietas pre grafiku uz mi je to jasne preco nechces pripustit ze xpl je lepsi nez fska :X
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 15:10
Mike2811
Když už si jednou zvykneš, tak ty rozpitý fleky v xplane vypadají fakt děsivě, to nemluvím o tom bugu s vodou, který se u mě vyskytuje na obou počítačích. Oboje předpokládám vyřeší V10.0, tak se na ni celkem těším, ale zatím teda hrůza i přesto, jak se komunita snaží postavit celou republiku (vlastně dvě ). A co se toho revolučního letového modelu týče, tak pokud lítáš s airlinerama, tak rozdíl nepoznáš (teda jo, do FS série jsou technicky lepší modely ) a s vrtulníkem jsem při normálním poletování taky nepozoroval výraznějších rozdílů...

No flame...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 18:55
mano
je to nazor proti nazoru a kazdy si bude vraviet svoje darmo
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 18:24
Kendy   
To nic nemění ale na tom,že FS2004 bude v užívání ještě hoooodně dlouho. Dodneška vidím některé nové věci pro FS98 a kde jsou ty časy. Po zkušenostech co už mám,můžu s ledovým klidem říct,že při dobře vytuněné FS9 není zase až takový rozdíl ve vzhledu. Ikdyž Xko už lítám nějakej pátek,pořád je u mě FS9 stále plnohodnotným simulátorem,který je až na malé detaily,konkurenčně schopný FSX...ikdyž už je na něm vidět zub času. Jenom proto, že se do Xka tvoří addony o mnoho lépe a jednodušeji...bych kvůli tomu FS9 rozhodně nezatracoval.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 22:41
Mike2811
FS9 rozhodně nezatracuji, ale když porovnám možnosti ovládání v 9 a v X, tak je to jako bych měl v FS9 zlomenou ruku. Xko nikdy nebylo v ničem revoluční, vlastně ani nemohlo, ale ve všem je o krůček lepší, dotaženější. Bohužel, ve své provázanosti se staršími verzemi (tedy abychom tam mohli mít letadla a scenerky ze starších simů, které nám potom stejně nejdou ), zaplatilo obrovskou daň ve výkonové náročnosti, i když to taky není tak úplně pravda. Pokud si nastavím FS9 a FSX, tak, aby to vypadalo stejně, tak se výkon téměř neliší - ono taky nemůže, když základ je stejnej, že
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 16:07
Premek
Nemusíš hned všechno vykecat... ))))
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 16:17
leonell
Už mlčím
Abych to trochu napravil, tak vnesu neoodiskutovatelný argument, že počítač, na němž to poběží, bude pořád 29750x levnější než odpovídající letadlo
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 22:43
Mike2811
Tak to bude teda kauf. Co tomu letadlu je, že je tak náročné ? Je to nějaká chyba, nebo propracovaný airliner bude vždycky výrazně náročnější ?
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 10:49
leonell
Problém je údajně jen na Windows a samozřejmě speciálně na Windows XP
Týká se toho, že oni rozdělili systémy letadla do samostatných vláken, což má vést k lepšímu výsledku. A mně se to skoro ani nehne, přitom na OSX (Apple) si to vychvalují. Možná by to chtělo Windows7 a čtyřjádro.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 13:04
Mike2811
A Xplane jako takový podporuje vícejádra ?
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 14:39
leonell
Ano. Verze 9 (tj aktuální) v podstatě umí využít čtyři jádra.

Kromě jádra simulace se samostatně mohou počítat 3D objektů, dále nahrávat textury a nahrávat scenérie.

Ve verzi 10 to bude udělané tak, že v podstatě každé letadlo (tj včetně AI) bude moci mít vlastní výpočetní jádro.

Podotýkám, že vycházím z blogu developerů XPL, tolik procesorů nemám.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:42
Luděk Ch.
"Příjde mi, že spíš brečíš, že jsi udělal chybu, že jsi na to přešel, ale nechceš se snížit k tomu, že bys to uznal a vrátil se k simu o něco staršímu nebo přešel na jiný sim "

Tak to byl dobrý vtip ))

1) mám samozřejmě i FS2004, protože zatím neexistuje slušná 737 pro FSX, takže určitě nemám důvod o něj brečet

2) z 90% lítám na FSX, protože je prostě lepší Když si občas odskočím na 737 do FS9, tak si na první pohled řeknu, že je to hnus a musím si dlouho zvykat, než mi to přestane připadat jako simulátor na Atari ))


P.S. nejsem zastánce názoru, že vše co je nové musí být zákonitě lepší, než to staré. Jenže kromě menší HW náročnosti FS9 není lepší vůbec v ničem. A jelikož už pominula doba, kdy byl problém pro FSX vůbec nějaké PC poskládat, tak už i tento argument padl. Máš nějaký jiný? Ano, možná řekneš, že pro FSX není tolik add-onů. To je částečně pravda, ale příčina je právě v těch konzervativcích )) Škoda, kdybyste nebyli, mohlo být add-onů pro FSX mnohem více
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 15:57
FSPilot   
"P.S. nejsem zastánce názoru, že vše co je nové musí být zákonitě lepší, než to staré."

Nejsi? Ty máš asi hodně krátkou paměť, když ani nevíš, co jsi napsal o 7min dříve

"Pořád je to pro mě lepší, než FS2004 Už jen proto, že FSX je modernější..."
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 17:26
Luděk Ch.
Vím, co jsem napsal a je to pravda. Nebo chceš snad tvrdit, že FSX není technicky o kus modernější a má více možností? Pořád čekám na to, až napíšeš v čem je FS9 lepší
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 17:44
FSPilot   
FSX je jiné, ne lepší než FS9 a naopak Stejně tak X-Plane vs. FS9 nebo FSX. Má řadu věcí, které někdo ocení, někdo ne.

V čem je pro mě FS9 lepší? Tak prosím:

1) Na mojí PC babči běží
2) Existuje na ni nepřeberné množství addonů (lepších i horších)
3) Základní instalace má pouhých 3,5 GB, přičemž naházím-li tam scenérky a všelijaké vymoženosti, jsem na 10GB s výrazně lepší grafikou, zatímco FSX v čisté instalaci má cca 13GB
4) při náročnosti, jakou na HW má FSX a s PC, který mám já, musím razantně snížit detaily a rozlišení textur, čímž se dostávám na úroveň FS9 při výrazně nižších FPS
5) celkem slušná kompatibilita se scenérkama z dřívějších verzí FS

A co podle mého názoru nabízí FSX navíc?

1) O něco lepší možnosti pro tvůrce
2) Větší rozlišení textur
3) Nové vizuální efekty a údajně smyk
4) Jakési pseudostoupáky a možnost aerovleku
5) Mise dělající ze simulátoru klasickou hru, aby se nezasvědcený člověk vůbec dokázal bavit

Z pohledu běžného uživatele žádajícího kvalitní simulaci nic nového nepřinesl. Jo, odrazy vody, mokrá dráha, lépe zpracované defaultní letadla, suprové odlesky a možnost textur v odlesku zobrazovat nýtky... to jsou vzkutku užitečné věci

Co bych já spíš ocenil je náprava dlouhodobého problému FSky -> letová dynamika, větší variabilnost poruch a rozdílnost chování letadla na trávě, vodě, betonu a ve vzduchu, jiné zpracování oblačnosti, atd. ale ani jedno z toho FSX oproti FS9 nenabízí. Takže technologicky je dál, ale řekl bych, že jen po vizuální stránce.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 08:53
Luděk Ch.
To co vyjmenováváš jako výhody fs9, je kolem dokola opakování menší hardwarové náročnosti. Nic jiného tam není, případně to vyplývá z toho prvního bodu. A ten je vykoupen menšími možnostmi. Akorát díky dostupnému HW už neplatí a trváš na něm z konzervatismu. Vlastně je to přesně totéž, jako bys tvrdil, že Škoda Fabia HTP je lepší, než BMW M3, protože má menší spotřebu ))
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 09:51
FSPilot   
Jo, to je dobré přirovnání Ty si kupuješ auto jenom podle vzhledu a nezajímají tě provozní a servisní náklady? Koupíš si BMW M3 za mega, náhradní díly a veškerá údržba tě bude stát majland a nebo si radši koupíš malé auto jako je ta tříválcová fabka, která není tak pěkná, ale pořizovací cena je výrazně, ale výrazně menší, udržba a provozní náklady jsou taky v jiných cenových relacích?

Radši pojedeš do práce s BMW a zaplatíš za cestu řekněme při spotřebě 13l/100km při dnešních cenách 450kč s tím, že můžeš světu ukázat, že máš pěkné auto a nebo radši pojedeš autem, které ti nikdo nebude závidět a zaplatíš polovinu nebo ještě méně? Já osobně volím radši variantu levného auta s nízkými nákldy, protože nemám potřebu ostatním ukazovat, jaký jsem borec, když mám drahé auto s velkým výkonem a velkou spotřebou a že ho dokážu živit... to je můj názor

Kolik těch nových možností z FSX, které tu tak opěvuješ, opravdu využíváš?
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 09:59
Hermann   
a parku z Lidlu taky das prednost pred klobasou delanou ruicne reznikem, jen protoze je to levnejsi?
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 10:04
FSPilot   
to přirovnání je trošku mimo Koupíš si drahé auto jenom na jednu cestu, aby ses ukázal a pak ho někam zahodíš?
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 10:46
Luděk Ch.
Myslíš, že bych BMW M3 zahazoval? Ty jsi ale vtipálek. To přirovnání naprosto sedí ))
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 16:26
Hermann   
Proc bych si mel kupovat auto na jednu cestu? Proc bych si mel kupovat auto, abych se v nem ukazoval a pak ho zahazoval? To mi spis pripada ze Tvuj nazor ohledne kupovani drahych aut je trochu mimo ..
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 18:30
FSPilot   
Já jen reagoval na ten Tvůj párek Nebo u vás snad v Lidlu prodávají párky na více použití?

A v čem je můj názor ohledně kupování drahých aut mimo? Vždyť to jenom přirovnávám Luďkovu pohledu na FSX "Je to ve všem lepší, má to víc možností, atd." a pak se dozvím, že jediná věc, kterou skutečně využívá je grafika, takže dodat FS2004 schopnost zobrazovat textury s větším rozlišením a bloom efekt, tak z ní bude stejně na větvi, jako z FSX, teda pokud by FSX neexistovala - datum vydání se posunout bohužel nedá Takže přirovnání "koupím si takové fáro protože je to novinka a je pěkné a výkonné", ale už mě nebude zajímat, že jeho pořizovací cena, údržba a provoz je někde daleko jinde, než kdybych si koupil levnější model, třeba taky pěkný, ale nebude to "vysněný kočár"
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 23:17
Hermann   
Nevim, v Lidlu jsem byl naposledy pred 4ma rokama po ceste, kdyz jsme jeli pod stan. Vase dohadovani s Ludkem stran FSX/FS9/XPL je mi plne sumak - ja jen reaguju na Tvuj nazor ohledne duvodu proc si porizovat M3, kde skatulkujes lidi jako ze si to kupuji aby se predvadeli svetu, a chces aby si kupovali auto ktere jim nikdo nebude zavidet.
Ver tomu, ze lidi maji i jiny duvod k vyberu znacky nez to, co si o nich mysli okoli. Treba pohodli a kvalita. Chapu, ze na auto za dve mega nedosahnes tak lehce, abys jednoduse zacal uvazovat o jeho porizeni kvuli kvalitnimu jezdeni. Proto jsem pouzil dostupnejsi priklad v podobe parku, Porizovani levnych veci na ukor kvality nema co do cineni s tim, jestli je to na jedno nebo vice pouziti (parek nestoji tisice, abych u nej vyzadoval vicenasobne pouziti). Vetsinou si lidi kupuji veci, aby uspokojili svoje potreby - nicmene to neznamena ze jedina potreba lidi je ukazovat se pred ostatnimi.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   6. 7. 2011 / 08:45
Luděk Ch.
Bohužel, FSpilot má nějak zakořeněnou představu, že kdo si koupí drahé auto je automaticky nějaký podvodník a má to jen na předvádění před ostatními. Na to už jsme tady narazili při dřívějších debatách zavánějících politikou, levice vs. pravice, zaměstnanec vs. úspěšný podnikatel atd. Ale to sem nepatří. Nicméně mě třeba je naprosto ukradený, co si kdo myslí o mém autě. Vybírám si ho čistě podle svých možností a aby splnilo moje představy. A mezi ně kromě praktičnosti patří i pocit z jízdy a ten třeba Fabia zrovna moc neposkytuje Co se ale týče FSX vs. FS9, cena je více méně stejná, hardware pro FSX už taky není problém, tedy provozní náklady jsou podobné a FSX je technicky lepší. Proto pořád nevidím ten jediný důvod, proč viset na na FS9. Připadá mi to trochu jako masochismus
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   6. 7. 2011 / 15:24
kuma   
... ale ty jsi ve skutečnosti stejně urputný, jako ten FSPilot. protože to, že "nechápeš" a "nevíš proč" ve skutečnosti vůbec neznamená, že to někdo jiný nemá radši jinak.
Béke, burárum!
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   6. 7. 2011 / 15:27
Luděk Ch.
))
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   6. 7. 2011 / 15:47
kuma   
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   6. 7. 2011 / 17:58
Teflon_490   
No, je tady jedna vec.... at delam co delam, najdou se mista a situace kdy se mi seka i FS9, a to docela vyrazne. Nekdy je to jen neoptimalizovana scenerie, nekdy to je husta oblacnost v kombinaci s destem a treba jeste okolnim zvysenym provozem. Pointa ale je, ze pokud se mi nekdy seka i FS9, ktera je diametralne jinak narocna nez FSX, tak mi FSX ve stejnych situacich pujde o to hur.
FSX mi jede obstojne, vetsinou se drzi bez problem okolo locknutych 30FPS, za dobryho pocasi muzu takhle litat kdekoliv, i na velkych a propracovanych letistich, jakmile se k tomu ale prida nekolik vrstev oblacnosti a provoz, jde FPS do kytek. At mi nikdo netvrdi, ze v takovychle situacich to i dneska koupenej pocitac treba za 20 litru dava - neverim. Bude se to kousat tak jako se pomalu po 10ti letech kouse FS9. A to mi na FSX vadi. Na VFR politani a i nejaky to IFR na mensi letiste super, ale jako celkovy vitez na jakoukoliv kombinaci destinace-letadlo-pocasi-traffic je proste podle mne furt jeste idealni FS9.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 10:48
Luděk Ch.
Ne, M3 si pořídím až na něj budu mít a budu v něm chtít jezdit, protože to je prostě super svezení To přirovnání je naprosto trefné, rozdíl je akorát v tom, že FSX si dnes běžný člověk koupit a provozovat může a není jediný důvod setrvávat na FSX.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 11:08
FSPilot   
Hehe, vidíš to a představ si, že existujou lidi, kteří o takové auto prostě nestojí a radši budou jezdit v té fábii A až na to budou mít, tak si nepořídí takové auto, ale třebas jiné, praktičtější

A co bys řek milionáři, který ti řekne "vždyť takové auto si dneska může koupit na leasing každý a není jediný důvod se vozit v takových vracích jako jsou Fábie, Golfy, aj. staré křápy."

Holt se budeš muset smířit s tím, že nejsi na světě sám a i spousta vývojářů addonů nemá sestavy na to, aby jim jelo FSX nějak obstojně. A i spousta těch, kteří na to mají radši utratí ty peníze na něco jiného, než na plechovou bednu kvůli jednomu simu, který maluje jinak vodu a podporuje textury, kde se můžeš z 10km koukat na brouky na cestě...

PS: stále jsi mi neodpověděl, které z těch tebou opěvovaných vymožeností z FSX využíváš
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 18:13
Luděk Ch.
yužívám zejména lepší grafiku. Na VFR je to pořádně znát. Nemusím koukat na rozmazané patlaniny, kde sotva rozeznám co je silnice Ano, na IFR mi stačí FS9, i když se mi nelíbí, ale VFR je to hnus.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 18:20
FSPilot   
No, takže je zřejmé z toho, co jsi napsal... FSX je pro tebe lepší proto, protože má lepší grafiku než FS9 a má novější datum vydání a nic víc a fakt, že pro běžného uživatele nenabízí FSX nic navíc tě už nezajímá

Takže pro tebe je investice běžného měsíčního platu do počítače jen kvůli simu, který má větší rozlišení textur oprávněná? Nu, já mám jiné priority
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 18:28
Premek
Ale no tak Ivošu...
Ty prostě musiš mět za každou cenu pravdu... Si jak baba....

Samozřejmě je to celý o prioritách.
Spousta lidí vysolí spoustu peněz za větší cipoviny...

To, že Ty máš jiné priority ještě neznamená, že je FSX na hovno...
Já jezdím Fabií a bohatě mi stačí. Nicméně jsou lepší auta.

Ale proto, že lepší nepotřebuju, nebudu tvrdit, že jsou na pytel...

(Nicméně, BMW bych nechtěl - jsou lepší vozíky, M3 je nepraktické, nic neuveze.
Na druhou stranu John Deerem by se mi v Praze špatně parkovalo ;o) )
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 18:33
FSPilot   
Ale vůbec ne Já jen bojuju proti názoru, že lidi jsou leniví a blbí, že lítají vykopávku jako FS9 a že by se ta prehistorie už měla hodit do šrotu a měli by dělat jenom pro FSX jenom proto, že má lepší grafiku
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 18:39
Premek
To možná bojuješ, ale používáš při tom blbý argumenty.

;o)
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 18:47
Swordfish   
Na druhou stranu John Deerem by se mi v Praze špatně parkovalo ;o) )

No to si nemyslímprávě naopak Jen ostatní řidiči by asi měli jiný názor
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 19:02
Mike2811
Že se tak blbě ptám, co je John Deere ? Protože první fotka, kterou mi ukázal google je:

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2008/11/blackdeeresmart---450.jpg&imgrefurl=http://www.autoblog.com/2008/11/09/sema-2008-smart-goes-john-deere-green/&h=300&w=450&sz=31&tbnid=uqC6XpMa1UtHrM:&tbnh=90&tbnw=135&prev=/search%3Fq%3Djohn%2Bdeere%2Bcar%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=john+deere+car&hl=en&usg=__gOuUGiCEuiYXjumGE__reOC44i8=&sa=X&ei=fkMTTtDCEM-XOuCavK8L&ved=0CBsQ9QEwAA

A s tím by se ti po Praze parkovalo naopak skvěle...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 19:07
Swordfish   
http://gmcpraha.sweb.cz/John_Deere_9520.jpg
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 19:21
Mike2811
To není původně do města určené, že ne...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 19:29
Swordfish   
To je speciálně vyvinutý prototyp na výcvik parkování pro řidiče tanku
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 19:36
kuma   
No, to by sis musel přeložit, co je tam napsaný...
"Smart dostal zelenou Johna Deera..."
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 20:52
Mike2811
Já vím, ale já prostě musel...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 19:40
Premek
Ale fuj...


TOHLE je John Deere...
http://www.abcgames.sk/udaje/wallpapery/227/22756.jpg
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 18:56
Mike2811
Ivošu, ty máš občas neuvěřitelně srandovní názory.

1) BMW M3 stojí něco kolem 2 mega, základní verzi si u takového auta stejně nikdo nekoupí, takže spíš 2,5, ale to je jedno. Takové auto si člověk nekupuje, aby počítal spotřebu, ale aby se pobavil. To je něco, co bys chápat mohl. Sice ne u aut, ale u FS snad určitě, protože tu hádám nebude nikdo, kdo by FSku provozoval jako čistě užitkový nástroj. A právě proto to tvoje srovnání s Fábkou stojí za starou belu. Jak prosímtě můžeš srovnávat čistě užitkové přibližovadlo s autem, jehož jediný smysl je bavit se řízením ??? Kromě toho s tou tvou spotřebou by to v určitých režimech taky nebyla pravda - jako GT, tedy auto na přesuny po dálnicích kolem 130 by se spotřeba obou mohla velmi přiblížit a možná i srovnat. Když jsme u té M3, krásný test ekonomiky provozu předvedl Top Gear: http://www.youtube.com/watch?v=JmxUsGiGp3w začíná to od 3:30, ale můžete se čučnout na celé...

2) Těžko můžeš srovnávat množství lidí, kteří si mohou dovolit vydat 2 mega, aniž by je to ovlivnilo a množství lidí, kteří takto můžou vydat 20-30 tisíc, možná i míň...

3) Určitě můžeš uvažovat nad tím, že se najde spousta jiných užitečnějších věcí, které za své peníze můžeš získat, ale o tom je celá FS, resp. celé virtuální lítání, je to naprosto nesmyslné plýtvání penězi, ale baví nás to a proto tady jsme...

4) jen pro úplnost, bavíme se o hrách, které mají 6 resp. 8 !!! let. Za tu dobu technika několikrát zdvojnásobila svůj výkon a cena šla stejným způsobem dolů. Pokud jsi za tu dobu nevyměnil počítač, je to tvoje volba, ale nemůžeš si potom stěžovat na náročnost FSX.

5) Co je tam pro běžného uživatele, co třeba share cocpit, nebo celý multiplayer, oproti FS9 něco nepoměřitelného. Nebo to, jak snadno můžeš využít myš k rozhlížení v kokpitu nebo i k ovládání celého letadla. Propracovanější add-ony díky tomu, že si tvůrci mohou více vyhrát. Propracovanější chování vrtulníku (možná i letadel, ale tam to nedovedu posoudit už vůbec )
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   6. 7. 2011 / 17:27
FSPilot   
Achjo... nejvíc mě baví, když se mě tu snaží někdo poučovat jako třebas teď ty a argumentuje de facto stejně, jak se snažím argumentovat já, jen z opačného pohledu, ale to, co píšu já je srandovní, hloupé atd., ale stejný extrém z druhé strany je v pořádku Trošku zvláštní logika...

Vidno, že jsi vůbec nepochopil, o čem jsem tu celou tu dobu psal, takže se k tomu ani vyjadřovat blíže nebudu.

K čemu si ale dovolím něco málo poznamenat je ten pátý bod:

- shared cockpit - nic, co by nešlo v FS9 (viz projekt Madog)
- celý multiplayer? V čem je lepší? Že to maluje čáry za letadlama a ukazuje světla (které se v M u FS9 dají zobrazovat taky), nebo v tom, že např. při létání na IVAO se tam pilotům, kteří si to neumí nastavit motá defaultní provoz?
- myš k rozhlížení po cockpitu (achjo, jaké převratné věci - ActiveCamera) a ovládání celého letadla (tím je myšleno co? ovládání budíků a otvírání oken nebo nějakých panýlků? Jako že by to FS9 neuměla? co je to za blábol? )
- a propracovanost addonů není záležitost FSX jako spíš šikovnosti autorů (že by zrovna PT byla nějaká béčková simulace bych neřek)
- a co se týče dynamiky, tak to už jsi plácnul ale úplnou hovadinu na n-tou - když něco lítá špatně a pak to poletí jinak špatně, ale bude to nověji zpracované, tak to druhé špatně je prostě lepší, protože je to nové chceš říct?

No, hlavně, že já mám neuvěřitelné srandovní názory a bláboly tohoto typu jsou v pořádku.

HOWGH, končím v tomto vlákně, protože je to jako diskuze s jedním nejmenovaným člověkem (není zde z fóra), který se FSX zastával, že je nejlepší a skvělá, protože je to novinka a všechno starší zahodil, že je to sra*ka a k ničemu.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   6. 7. 2011 / 19:13
Mike2811
Přemýšlím, jestli to myslíš vážně, nebo se jen snažíš hájit pozici za každou cenu.

Já jsem se rozhodně nesnažil zesměšňovat někoho, kdo má jiný názor, než já. Nikdy bych si nedovolil použít výraz hloupý. Ale klidně moje názory za hloupé měj, já to nějak přežiju. Jen bych si dovolil jednu poznámku - s tou extrémností to asi nebude úplně vyrovnané, když ty jsi jeden a tobě se to snaží vyvracet několik lidí (a to tu nemáme Tragéda, který by si určitě přisadil ).

To nepochopení bude zřejmě oboustranné, ale to je jedno.

5)
- tak pojď, zalítáme v páru na Cessně , jo ono to nejde ?? Čím to asi tak bude...
- ty fakt vidíš v FSX jen grafiku, viď ? pujč si na týden nějaký počítač, nastav tu grafiku tak, aby vypadala jako v FS9 a prostě s tím lítej, pak má smysl se spolu o něčem bavit. Myslel jsem tím to, že si můžeš na malé síťi pořádně zalítat hrát si i na věžku, mít k tomu hlasové ovládání a to všechno bez toho, abych to musel obcházet tunou dalších programů, které spolu mohou kolidovat, ovšem to jako argument nejspíš taky nepřijmeš, tak to ani nemyslím vážně...
- zase, buď to umí hra, nebo to tam musím dobastlit, óoo jaká výhoda. Tím ovládáním letadla myslím to, že myš umí nahradit joystick a ano, vím, že je na to utilitka do FS9. Když nechápeš, co tím druhý myslí, tak se slušně zeptej a neblábol, děkuji.
- je to i o tom, co si mohou dovolit. Nevím, jestli použití PT je dobrý příklad, za prvé je jediný a za druhé PT je prakticky samostatný program, který FSku využívá skoro jen na vizuální výstup...
- já nemluvím o tom, že je to nové, nepodsouvej mi svoje slepé argumenty. Akorát jsem přesvědčen, že je letová dynamika vrtulníků reálněji zpracovaná, než FS9 a netvrdím to jen já, takové názory byly na internetu i od jiných, celkem bych bral rozsouzení od nějakého reálného pilota mixéru. Nepopírám, že můj názor může být zcestný, ale asi má stále vyšší hodnotu, než tvoje "hovadina na n-tou"...


- celou dobu jsem přemýšlel, co bylo v FSX tak revolučního, a že vlastně nic, žádný kontinent nepřibyl... A pak mi to došlo Přibyl - do FS9 je země modelovaná vlastně jako válec mezi cca 85. rovnoběžkami (cca nepamatuji se přesné číslo). stejně tak je letová hladina omezena na max 100 000 stop, FSX umí kouli, bez výškového omezení a díky tomu jsou tam vymodelovány severní a jižní pól + samozřejmě všechno okolo.
- a pak z úst řekl bych povolanějšího, co ještě FSX umí navíc: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=282179
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 21:46
Aardvark   
Mě ani neštve jejich rejpání, každej má právo se ozvat a nechat ostatní udělat si o něm obrázek. Já to chtěl jenom uvést na pravou míru- co si představit pod tím kouzelným slovním spojením "pro oba simulátory." Jak tak na to koukám, tak stejně to čtou jenom lidi, kteří tu představu více méně měli.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 22:06
tonde   
...místo psaní toho článku jsi to radši mohl překonvertovat do FS9, kua, to přece nemůže bejt takovej problém....
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   3. 7. 2011 / 22:48
Aardvark   
Už máš vystřihovánku???
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 01:39
Kendy   
si mu měl spíš jednu střihnout než nějakou vystřihovánku.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 08:46
tonde   
...pracuju na ní, si myslíš že konvertovat vystřihovánku z FS9 do FSX je jednoduchý, nebo co?!?!?
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 10:16
Premek
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   4. 7. 2011 / 12:18
FSPilot   
Já myslel, že to konvertuješ z FS9 nebo FSX do vystřihovánky, což je tondeho nový sim

PS: o víkendu jsem byl neočekávaně kousík od Benešova Příště, až pojedu za bráchou, tak se ozvu a stavím se ))
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 16:37
Mistral
Do prdele, prestante tu uz vypisovat hluposti a radsej tu hodte nejake poriadne screeny, nech je co porovnavat.
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 17:23
leonell
Zkus hledat příspěvky Milana Šmída, ten sem dával úžasné snímky z FSX, srovnatelné jen s XPLANE
Bohužel tady přes hledání to nejde a google moc úspěšný není.
Něco jsem našel, ale určitě toho sem Milan dával víc.

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=389536&lan=0
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=348926&lan=0&style=2

A tady něco od Brendona. Tam je ten rozdíl na kvalitě orthofota sakra vidět:
http://www.ulozisko.sk/obrazky/111340/FSX_20081215.jpg
http://www.ulozisko.sk/obrazky/111341/FS9_20081215.jpg
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 19:28
kuma   
Nic ve zlym, ale rozdíl z výšky 500m AGL nebude zas tak moc patrný... snad jen ty lysiny v lesích, ale to asi nebude ten hlavní problém. jestli je stodola víc široká nebo dlouhá - pokud nejde o vysloveně scenerii u letiště - je myslím docela fuk. Navíc pokud někdo lítá "big body" tak je mu to ukradený úplně...

Celá ta diskuse je na hovno asi jako diskuse, jestli jsou lepší černovlásky, blondýnky nebo zrzky. Za prvý každýmu se líbí něco jinýho a za druhý ve finále pak stejně jde o úplně jiné vlastnosti, než je (původní) barva srsti před obarvením či oholením...
 

Rozdíl mezi FSX a FS2004 z pohledu modeláře...   5. 7. 2011 / 19:30
kuma   
Samozřejmě myslím diskusi tady dole ve sklepš tohohle stromu, to co píše Aardvark naohře je poctivá pravda, ale o tom tady stejně nediskutujem.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ